Doorlopende leerlijnen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ede workshop, Excellente zorg voor ouderen vraagt excellente verpleegkundigen en verzorgenden Dr Jita Hoogerduijn Lectoraat Verpleegkundige.
Advertisements

SWPBS Materclass prof. George Sugai 20 september 2013 Kenniscentrum voor Gedrag en SWPBS.
‘Bondgenoot in rehabilitatie’
De Huisartsopleiding in Nederland
Startles Sociale Hulp 1.
Pilotprogramma ‘Studiekeuzegesprekken: wat werkt?’ Janina van Hees, SURFfoundation.
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Krachtenbundeling in de Rotterdamse regio “geen woorden maar daden”
MWD Hva JUNI 2012 Een antwoord van de of een opleiding op alle zinvolle bijdragen is niet zo snel te geven. Graag wil ik u eerst meenemen naar.
Decanenmiddag 2005 Hbo rechten
Ouderenpsychologie: een divers vak Angeline Swank
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Verpleging en Verzorging
Justitie en psychiatrie
Structuur van de opleiding Inhoud profielen Faculteit Psychologie & Educatiewetenschappen ONDERWIJSKUNDE.
17 & 18 november '08 Bouwen aan een opleiding CConceptueel kader en onderwijskundig referentiekader.
wiskunde in vernieuwd vmbo
Biologie Medische Biologie Milieu-Natuurwetenschappen
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Symposium Bachelor Medische Hulpverlening
Samenwerking werkveld - HAN
Excellent-route Getraind naar de top. Inleiding Recruitment Recruitment Indeling van ‘’excellentstudenten’’ Indeling van ‘’excellentstudenten’’ Activiteiten.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 5 oktober 2010.
Ronde 5 van de Ad Hans Daale Leido. De Ad in ons land  Wat is de Ad  Koppeling aan NLQF  Eerste stap in het hbo – dus hoger onderwijs  MBO-4 / Ad.
Hoe word je de beste opleiding van Nederland?
Transitie in de langdurige zorg Gevolgen voor profielen verpleegkundigen en verzorgenden Een denkexercitie 18 september 2013 Inspiratiebijeenkomst.
Algemene voorlichting
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Voorlichting Ontwikkelings- en Forensische Psychologie Voorlichting
De toekomst van de (specialist) Ouderengeneeskunde
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Bachelor Medische Hulpverlening
Social work: Het verschil dat jij maakt.
LOB 4 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.
VOORLICHTING B3 Keuzeruimte / Minor Gert Brinkman Mark Tempelman November 2015.
Verpleegkundig redeneren
Persoonlijke Template
Voorlichting Derdejaars Studenten BML-Research donderdag 7 februari 2013.
Technology for health Welkom op onze 6e bijeenkomst!!
Windesheim zet kennis in werking Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
Maatschappelijke Zorg (MZ)  Answergarden Maatschappelijke Zorg (MZ)  Niveau 4, opleidingsduur 3 jaar;  je begeleidt mensen om zo zelfstandig mogelijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding Masterclass Opbrengstgericht Werken Willem de Vos PO-Raad – Woensdag 9 december 2015.
De versterking van de professionele bachelorsopleidingen Eric Halsberghe Studienamiddag VVKHO 8 juni 2012.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU: stagevormen en mogelijkheden 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 10 september.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
BaVPK-BRUG-VIA-banaba of vier opleidingstrajecten voor verpleegkunde H. Schouppe Groepsdirecteur Gezondheid & Welzijn.
ANNE-MARIE VAN MEERVELD, MA VOORLICHTING B3. PROGRAMMA 13:00-13:30 uur Genes, Brain and Behaviour 13:30-14:00 uur Individuen, Relaties en Organisaties.
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Het nieuwe curriculum en praktijkleren. Inhoud presentatie  Deel 1: Visie en uitgangspunten  Deel 2: Het nieuwe leerplan  Deel 3: Onderwijs tijdens.
informatiebijeenkomst nieuwe studenten
C:\Users\879489\Desop\1301_FHK_00_MAIN_PROMO_V04.mp4
Info klinisch onderwijs
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Professionele excellentie en Honours
Pedagogisch werk KD 2016.
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Ketenstage: Student volgt Cliënt
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Ketenstage Student volgt Cliënt.
Voorlichtingsbijeenkomst keuzeruimte jaar 3
Info klinisch onderwijs
De verpleegkundige als communicator
Andere zorgverleners in de 1e lijn
Persoonlijke begeleiding
Andere zorgverleners in de 1e lijn
Behoud van kwaliteit van leven en functionaliteit
Transcript van de presentatie:

Doorlopende leerlijnen Ouderenzorg & Curriculum Presentatie ouderenzorg in curriculum Hogeschool Rotterdam en Saxion . Discussie over de plek + inhoud van ouderenzorg in het curriculum. Saskia Lavooij Wendelien Moorlag Jeroen Boonstra

Programma Inleiding Presentatie Saxion Presentatie Hogeschool Rotterdam Discussie

Overzicht Bachelor Algemeen ziekenhuis Thuiszorg Oriëntatie pakket AGZ Propedeuse Chronisch zieken Verst. beperking Klinische zorg Ouderenzorg Stage ouderenzorg Psychiatrie Kind Kraam Jeugd Leerjaar 2 Algemeen ziekenhuis Thuiszorg Oriëntatie pakket Differentiatie AGZ MGZ GGZ Minor Stage buitenland VGG???

Overzicht Ouderenzorg Bachelor Propedeuse Leerwerkpakket 4 weken gericht op ouderenzorg en revalidatie Stage in een verpleeghuis / verzorgingshuis Leerjaar 2 Boek recensie Behandeling ziektebeelden Differentiatie VGG profiel Stage in verschillende werkvelden gericht op ouderenzorg Inzet kenniscentrum

Ontwikkeling leerlijnen Differentiatie Onderwijs gebaseerd op uitstroomrich-ting VGG Stagemogelijk-heden Multicultureel Internationaal Alumni Ambassadeurs Discussie

Discussie Wat hebben studenten verpleegkunde gedurende hun bachelor opleiding nodig om als VGG’er tot hun recht te komen?