2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.1 Strategiebepaling vergt zicht op wat mogelijk is en wat men kan en wil
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.2 Het verband tussen strategie en concernniveau en businessunit-niveau
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.3 Model van de strategieformulering
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.4 Invloedsfactoren op concurrentie in een markt
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.5 Sterkte- en zwaktescores op functionele gebieden
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.6 Het verband tussen commerciële en financiële levenscycli
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.7 Het ‘ideale’ portfolio
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.8 Normale verloop van een product/marktcombinatie
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.9 De beleidsmatrix
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.10 Vooruitzichten voor de sector
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.11 Portfoliobeeld A
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.12 Portoliobeeld B
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.13 De portfolio nu en over x jaar
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.14 Strategische vraagstelling
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.15 De product-marktmatrix
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.16 De top-downbenadering
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.17 De bottom-upbenadering
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.18 Strategieformulering en terugkoppeling
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.19 Overzicht van vormen van strategische samenwerking
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.20 Typering samenwerkingsverbanden tussen ondernemingen
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.21 Vertaling strategie naar functionele deelgebieden
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.22 Vertaalslag van strategie naar budget
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 3.23 Beheersingsproces in een model