de excellente leraar Master leren en Innoveren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Onze kernwaarden.
Lezing n.a.v podiaproject 9 februari 2013 over een participatieve gemeente Over het hoe en waarom van lokale participatie: iedereen mee?
De weg (terug) van een ‘high potential drop-out’…
1 Honoursonderwijs, wie profiteert? Woudschoten 2013.
leerlingen te leren hoe ze kunnen leren tegemoet te komen aan de behoefte van begaafde leerlingen om meer en diepere kennis op te doen over speciale thema’s.
BattleBots The school battle.
Programma maandag 02 september 2013
Ontwikkelingstraject kinderen
BC bijeenkomst 1 september Politie Haaglanden Innovatie 2 Historie: Werkplan BKI  Beter benutten ondersteuningsstructuur  Stimuleren innovatief.
Geef een tip, krijg een tip
Ludo Daems.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Dag van het Secundair Onderwijs 8/02/2013. Speerpunten GO! door Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder GO!
Good practice Didactiek voor talentontwikkeling
Kansen bieden als werkgever / opdrachtgever & wijkeconomie - meedoen en vooruitkomen bij Portaal - VSS Enschede, leren & werken, 7 juni 2012, Guus Haest.
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
Wereldburgerschap en honours
Verbindend Water: Langetermijnvisie op de waterketen
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
Professionele zorg van Palet
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Sirius audit commissie: lessons learned Ariana Need.
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Honoursonderwijs in HBO
Motivatie & differentiatie
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Coaching week Rotterdam Academy.
Discussiegroepen - resultaten
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Welkom bij Freekids: Buitenschoolse Opvang (BSO) Peuterspeelzaal ‘t Krekeltje.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Resultaten BSA. “Wat wij niet doen, is achterstanden bestrijden.”
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Excellent leiderschap in Haarlem
EIGEN OPVOEDINGS PROJECT Vrij Katholiek Basisonderwijs Don Bosco Gerdingen.
Conflicten bieden perspectief Grote transities in onze samenleving zijn vol van conflict Wat kán de rol van mediation hierin zijn?
Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
De creativiteit van mevrouw Bol
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
4 Richtlijnen ter inspiratie
Meetpunt:meer expertise over slim meten
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Workshop: Wat verandert er voor mij?
van regels naar relaties
Unbeteiligter? hoogbegaafd?
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Zitvolleybal Tilburg.
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
The Da Vinci Class Hoog- en meerbegaafden TVWO (def 2019)
De druppel die de emmer doet overlopen
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

de excellente leraar 02-09-2013 Master leren en Innoveren Freddy Veltman-van Vugt

De excellente leraar “De Master Leren en Innoveren is in eerste instantie een excellente leraar”(TNO, p.170)

Science Guide: Op koers met excellentie (Sirius programma, 23 juni 2013)

Cultuur en communityvorming klimaat van eigenaarschap stimuleren van samenwerking stimuleren van uitwisseling

Wanneer lukt dat? reflectie mogelijkheden bieden om te zoeken naar nieuwe oplossingen / out of the box denken maatschappelijke relevantie meerwaarde kunnen bieden in de eigen werkcontext ander (flexibel) denken over curricula (bestuurlijke) creativiteit

Wanneer lukt dat? talenten herkennen en kunnen uitdagen los durven laten vertrouwen durven geven de lat hoog durven te leggen ruimte bieden om elkaar te inspireren enzovoort……!

Hoe bewerkstelligen we dat ? Onder meer door leren van en met elkaar delen van kennis en ervaring door leren en afleren Maar vooral door een permanente dialoog

Heel veel succes, veel plezier!!