Ontwikkeld door CWB3
Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 2
Wat is GeoSport? Webapplicatie: Steunend op GPS (TrackStick) Doelgroep: Sporters die iets meer willen Basis: Parcours weergeven op pc, statistieken Uitbreiding: Community: messages, challenges, … 3
Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 4
1.Brainstorm 2.Use Cases 3.Domein model 4.Database structuur 5.Architectuur model 6.Klassendiagram 7.Lay-out schetsen Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken 5
1.Brainstorm 6 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
7
2.Use Cases 8 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
3.Domein model 9 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
4.Database structuur 10 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
5.Architectuur model 11 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
6.Klassendiagram Componentendiagram (= vereenvoudigd klassendiagram) 12 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
7.Lay-out schetsen 13 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken
Ontwerp: Ervaring 14 1.Brainstorm 2.Use Cases 3.Domein model 4.Database structuur 5.Architectuur model 6.Klassendiagram 7.Lay-out schetsen
Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 15
Implementatie : Gebruikte technologieën Google Web Toolkit Google Maps Eclipse Subversion MySQL 16
1.Taakverdeling 2.Opzoekwerk (Java - KML - MySQL) 3.Trial and Error 4.Debuggen 17 Implementatie: Programmeren
18 Implementatie: Programmeren
19 Implementatie: Programmeren
20 Implementatie: Programmeren
21 Implementatie: Programmeren
codeduplicatie afhankelijkheid 22 Implementatie: Programmeren
Implementatie: Moeilijkheden Javaconstructies/nieuwigheden Interface-interactie (RPC) SQL-programmeertaal Verwerken KML-bestanden Tijdsdruk SVN-conflicten 23
Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 24
Uiteindelijk resultaat Evaluatie: project geslaagd! Aanvaardbaar project binnen vooropgestelde tijd Alles werkt Grafisch in orde Mogelijke uitbreidingen: Challenges Klassementen/beloningen Blogs, agenda, kalender Verbeterde prestatie-analyse … 25
Een realisatie van in opdracht van in samenwerking met Departement Computerwetenschappen 26
Vragen ? 27