Retail : een klantvriendelijk netwerk van verkooppunten 5 september 2007 Koen Van Gerven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Warmteaanbod en –vraagkaart in het Nederlands-Duitse grensgebied in theorie en praktijk Prof. Dr.-Ing. Christof Wetter.
Advertisements

De zin en onzin van escrow
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
De supermarkt als belangrijkste verkoopppunt van alcohol: een analyse van de huidige rol van de supermarkt in het alcoholbeleid Fieke Franken Onderzoekscoördinator.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
De Utrechtse Servicenormen
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
H8: Distributie.
Welkom bij de presentatie van het
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
EEN GEÏNTEGREERDE INTERFACE VOOR CALLCENTER(S) CallCtrl Jurrian Tromp Team 10.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Hartelijk welkom in Halle
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Jaarverslag 2011 KERNCIJFERS Vanuit V.O Pensioenfonds.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Groep Colruyt en ‘participatie’
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Zo zit dat met uw pensioen!
Zo zit dat met uw pensioen!
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
Juridische Dienst/Algemene diensten 1 OVAM.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Transcript van de presentatie:

Retail : een klantvriendelijk netwerk van verkooppunten 5 september 2007 Koen Van Gerven

2 RETAIL biedt eenvoudige, transparante en kwaliteitsvolle financiële, brievenpost - en partnerproducten aan Financieel Brievenpost Partners

3 RETAIL werkt constant aan de verbetering van de klantenservice Wat vinden de klanten van Retail belangrijk? 1.de bereikbaarheid van de diensten 2.de wachttijden in de postkantoren 3.klantgericht personeel 4.een klantvriendelijke omgeving

4 Vroeger 1. De bereikbaarheid van de diensten In de toekomst “multi-kanaal” postkantoren beperkt aantal externe partners (supermarkten, plaatselijke winkels) +/- 650 postkantoren +/- 650 postpunten 4000 supermarkten, winkels E-Shop Home Banking (BPO Banking) Call Centers Self Service (ATM, …)

5 1. De bereikbaarheid verhoogt door een waaier van kanalen dicht bij de klant en door een grotere beschikbaarheid Postkantoren contacten in PostPunten contacten in postzegelwinkels +24% stijging openingstijden (PK+PP) 2006 : = : =

6 1. De bereikbaarheid verhoogt door een waaier van kanalen dicht bij de klant en door een grotere beschikbaarheid Call center Retailcontacten in 2007 BPO-Banking abonnees in 2007 eShop bestellingen in 2007 = +10% = +30% = +16% ATM’s BPO-geldopnemingen in 2007 = 11% alle Banksysgeldopn. Postphone abonnees in 2007 = +15%

7 1. Voorbeeld PostPunten : klanten en partners tevreden 1. Positieve reacties van klanten Exit interviews bij klanten in PostPunt locaties tonen aan dat :  67% het concept PostPunt kennen  30% het PostPunt in hun buurt reeds gebruiken  80% vinden dat het PostPunt- initiatief het imago van De Post positief beïnvloedt  vooral de beschikbaarheid en de bereikbaarheid van PostPunten geapprecieerd worden 2. Enthousiaste partners Uit onderzoek bij de PostPunt exploitanten blijkt dat :  het PostPunt een waardevolle toevoeging aan hun hoofdactiviteit is  het PostPunt extra trafiek genereert  zij vragende partij zijn voor de uitbreiding van het assortiment

8 2. De aandacht voor de beheersing van de wachttijden in postkantoren begint vruchten af te werpen  Belangrijk voor de klant  Staat hoog op de agenda van De Post  Diverse initiatieven : Meten is weten : installatie van 180 WQ-Systemen Doelstellingen bepaald (eind 2008) : max. 5% > 10 minuten en min. 80% < 5 minuten Sturing van lokaal management : actieplan, flexibiliteit, « kassa 4 open »

9 3. Om de klantgerichtheid van onze medewerkers te verbeteren wordt gewerkt op de ontwikkeling van kennis en attitudes Perceptie van de klant over vriendelijk onthaal stijgt

10 In 2007 krijgen de medewerkers opleidingsdagen Productenkennis10190 dagenICT-opleidingen2932 dagen Verkoopvaardigheden5400 dagenManagementvaardigheden2620 dagen 3. Om de klantgerichtheid van onze medewerkers te verbeteren wordt gewerkt op de ontwikkeling van kennis en attitudes

11 Via Mystery Shopping meten we de mate waarin de interne richtlijnen worden toegepast op het gebied van :  uitzicht kantoor,  merchandising,  procedures,  kennis,  communicatie vaardigheden (onthaal, Goolda), 3 maal per jaar, telkens via 800 bezoeken in 638 kantoren 3. Om de klantgerichtheid van onze medewerkers te verbeteren wordt gewerkt op de ontwikkeling van kennis en attitudes

12 4. Een Klantvriendelijke omgeving door gebruik van retailconcepten in de postkantoren S.T.O.R.E-project Concept High-convenience Self-service High-value Belangrijke renovatie postkantoren met S.T.O.R.E. (Simplify Transform Optimize the Retail Experience): Gevelsignalisatie Herinrichting loketzaal Self service zones Betere beveiliging Ergonomische werkomgeving

13 4. Een Klantvriendelijke omgeving door gebruik van retailconcepten in de postkantoren  Positieve impact van S.T.O.R.E op de klantentevredenheid  Voorbeeld kantoor Jambes :  80% van de klanten vindt de nieuwe inrichting beter dan vroeger  15% van de klanten vindt dat er minder wachttijd is  Volgende stappen :  Tegen eind 2007 worden een honderdtal postkantoren gerenoveerd  Tegen eind 2009 worden zo meer dan 300 postkantoren heringericht

14 VOORNA 4. Een Klantvriendelijke omgeving door gebruik van retailconcepten in de postkantoren

15 VOORNA 4. Een Klantvriendelijke omgeving door gebruik van retailconcepten in de postkantoren