Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Video Jan Paul Dekker Manager New Technology RTL Nederland.
Apps.... clubmiddag 15 oktober 2013 Ruud Vloeimans
Spreekbeurt. Inhoudsopgave •Geschiedenis •Enkele bijzonder gebeurtenissen •Overijsselse sterren •Organisatie •Publieke omroep •Calamiteitenzender •Vragen.
21 oktober Arijan van Bavel 30 jr Breda Dramatherapie Efteling MooiWeerdeLeeuw!! Zingende Decoupeerzaag.
____________________________ _______________________________.
Rechten en plichten bij doorgifte TV en Radiodag Kabelraden.nl Gerie Meier / BumaStemra 2 oktober 2010.
Online kopen (e-shoppen) Lezing 12 oktober 2009 Peer Custers.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.
TV- en radiodag VRT – Jean Philip De Tender. Het Klavermodel : de klassieke media en de nieuwe….. Radio Internet TV Mobiel.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GOEDE DOELEN STEUNEND PORTAAL ! INFORMATIE,EDUCATIE,ENTERTAINMENT 125 COACHES GEZOCHT !
Programmaradendag van Kabelraden.nl
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Ouderengezondheidszorg
Wout Meskens Stijn Moesen 5/11/  Inleiding  Opbouw  Doel  Foto’s 5/11/20092.
Cross Media.
berichtgeving in de media
Woensdag 22 april 2009 ‘SharePoint en postmodernisme’
21 mei 2012 benut de kansen - safety first digitale en veilige gemeente.
Hoofdstuk3 Marktonderzoek als branche Marktonderzoek: de geschiedenis in het kort Het pre-marktonderzoektijdperk: de periode vanaf 1600 tot aan de industriële.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
De Nieuwe SEXGEIN.NL Kalender 2002
Canal Digitaal Digitale Televisie via de satellietschotel De meeste kanalen met de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Kees Färber Directeur Operations.
NVB Contactdag 6 september 2005
Elektronisch aanleveren televisiecommercials E-TVC Uitleg over het elektronisch aanleveren van televisiecommercials: wat betekent dit voor diegenen die.
De GBKN op internet: MMS en BKOL
Tweede Kamer Dienst Informatievoorziening een snelle blik vooruit
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Actualiteit en activiteit ! Actuele ontwikkelingen Karin Lukassen MBO Taalcoach Academie 25 september 2009.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Netwerkbijeenkomst "Maak het verschil!"
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
MKB-NL 1 april 2009 Benchmarkonderzoek In de wonen- en modebranche.
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
Kostenraming ZRG ir. J.T. Bresters ing. E. Schulte Fischedick MSc.
Media en de massa.
Politieke Wetenschappen, KU Leuven
- De Uitdaging – Sturen op cijfers en trends
MaatschapWij Onderstebovenverdieping 5 februari 2015 Mickey Huibregtsen.
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Holland’s got talent Jeroen Hoogenhout, Marvin Bos, Ruben van der Par, Carlo van Soest en Kimberly Leerkes Instituut van Interactieve Media – Hogeschool.
Media & verzuiling.
Digitale media Rotterdam, 00 januari 2007 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding digitale media Rotterdam, 00 januari 2007.
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
Skipr, 29 mei EenVandaag Radio 1 en TV, 1 juni 2015.
Kees Toering, Zendermanager Radio 2 en Radio 5 Datum: februari Muziek als succesformule.
Samenwerkende mediapartijen in Midden-Limburg
Actief openbaar maken van GS-besluiten en onderliggende stukken
Themaweek sport en bewegen
Doelgroepen: STER & LINDA
H1 Media en communicatie
Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
H2 Soorten media.
Anne-Marije Buiter-vd Meer Longarts io UMCG
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Mix Nationale DHZ sessie 2017
2.2 Televisie en radio Welke soorten omroepen en zenders zijn er
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober TV- en Radiodag Kabelraden.nl

Datum: 3 oktober Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO)  Onderzoeksafdeling van de Publieke Omroep sinds 1965  Eerste opdrachtgever van Continu LuisterOnderzoek en Continu KijkOnderzoek (samen met Ster)  Informatie over mediagedrag en aanbod, programma’s en media  Beschikking over grote mix van onderzoeksinstrumenten, waaronder CLO (radio), KijkOnderzoek (tv), Webmeter (internet) en MAP (waarderingsonderzoek)

Datum: 3 oktober Stichting KijkOnderzoek (SKO)  Vanaf 1 januari 2002 verantwoordelijk voor de kijkcijfers in Nederland  Joint Industry Committee (JIC) -Publieke Omroep (NPO), SPOT, BVA en PMA  Missie -Het doen (laten) uitvoeren van betrouwbaar, valide, marktrelevant en innovatief kijkonderzoek  Onderzoeksbureaus -Intomart GfK (panel en meters), MediaXim (classificatie)  Panel huishoudens, respondenten  Methode -Peoplemeter voor panel en gasten -Dagelijks rapportage, inclusief uitgesteld kijken, inclusief programmagegevens

Datum: 3 oktober Publieke Omroep in enkele cijfers Televisie Themakanalen TV  101 TV  Consumenten 24  Cultura 24  Geschiedenis 24  Holland Doc 24  Humor TV 24  Journaal 24  Politiek 24 / Sport 24  Spirit 24  Sterren 24  24/ Familie 24 Radio Digitaal  Uitzendinggemist  Omroep.nl  Omroepsites  Themasites (Wetenschap24, etc)  Programmasites  Etc. Maandbereik themakanalen juli 2009  12 kanalen4.2 miljoen  Journaal miljoen  Best miljoen  Humor TV miljoen  Sterren miljoen  101 TV1.0 miljoen