Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober TV- en Radiodag Kabelraden.nl
Datum: 3 oktober Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) Onderzoeksafdeling van de Publieke Omroep sinds 1965 Eerste opdrachtgever van Continu LuisterOnderzoek en Continu KijkOnderzoek (samen met Ster) Informatie over mediagedrag en aanbod, programma’s en media Beschikking over grote mix van onderzoeksinstrumenten, waaronder CLO (radio), KijkOnderzoek (tv), Webmeter (internet) en MAP (waarderingsonderzoek)
Datum: 3 oktober Stichting KijkOnderzoek (SKO) Vanaf 1 januari 2002 verantwoordelijk voor de kijkcijfers in Nederland Joint Industry Committee (JIC) -Publieke Omroep (NPO), SPOT, BVA en PMA Missie -Het doen (laten) uitvoeren van betrouwbaar, valide, marktrelevant en innovatief kijkonderzoek Onderzoeksbureaus -Intomart GfK (panel en meters), MediaXim (classificatie) Panel huishoudens, respondenten Methode -Peoplemeter voor panel en gasten -Dagelijks rapportage, inclusief uitgesteld kijken, inclusief programmagegevens
Datum: 3 oktober Publieke Omroep in enkele cijfers Televisie Themakanalen TV 101 TV Consumenten 24 Cultura 24 Geschiedenis 24 Holland Doc 24 Humor TV 24 Journaal 24 Politiek 24 / Sport 24 Spirit 24 Sterren 24 24/ Familie 24 Radio Digitaal Uitzendinggemist Omroep.nl Omroepsites Themasites (Wetenschap24, etc) Programmasites Etc. Maandbereik themakanalen juli 2009 12 kanalen4.2 miljoen Journaal miljoen Best miljoen Humor TV miljoen Sterren miljoen 101 TV1.0 miljoen