CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Docent medmec = Wil Adolfs
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Medmec04 les 1 Engagement.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel

Agenda Weekoverzicht Resultaten tentamen Resultaten project Introductie blok + modulewijzer Wat is Personal branding? Oefening Vooruitblik volgende week + HUISWERK!

Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles, project vs les, product/merkstrategie WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7:Brandactivation WC 8:Samenvatting inleveren opdracht 2 presentaties opdracht 2 WC 9:FEEDBACKLES

Weekindeling Winterkwartaal Hoorcolleges In drie hoorcolleges krijg je theorie, verdieping en best practices aangereikt over Personal Branding Hou het rooster goed in de gaten wanneer de hoorcolleges zijn ingeroosterd(week 1, 2 en 5)

Resultaten tentamen Highlights, knelpunten en resultaten! Hoe hebben jullie het beleefd?

Resultaten project Hoe is de projectbeoordeling verlopen?  Enkele studenten krijgen de gelegenheid hun resultaten toe te lichten. Belangrijke vraag: Wat hebben jullie nodig bij CRM om het project goed uit te voeren? Week 3 wordt er tijd gereserveerd om hier aandacht aan te besteden.

Introductie blok Thema van dit blok is ‘Personal Branding’. Vraag: wat versta JIJ onder Personal Branding?  Vijf minuten om dat vast te stellen, 5 minuten bespreken

Merkstrategie Informatie over Merkstrategie tref je aan op pagina 115 t/m 120 van Kotler Bij merken kan het gaan om producten met een merknaam

ZOALS IPOD van Apple

MAAR Een bedrijf/organisatie kan ook een merk zijn:

MAAR OOK:

EN ZELFS

EN straks JIJ:

Opzet blok 2: modulewijzer Modulewijzer: Op mijn blog: Info op:

Adviesliteratuur

Twee opdrachten Twee opdrachten: individuele opdracht en groepsopdracht  Staan beschreven in de modulewijzer

Opdrachten 1 Opdracht1: Ontwikkel jezelf als merk 50 vragen met antwoorden op de top 10 vragen die je aan jezelf als merk zou willen stellen ( 1 punten)‏ Mindmap van je eigen merk (als bijlage) (1 punt)‏ Samenvatting in 100 woorden van de uitwerking van 5 gesprekken met klasgenoten, de gehele uitwerking neem je in een bijlage op ( 2 punten)‏ Digitaal moodboard + Formulering gekozen positionering voor jou als merk (2 punten)‏ Pitch van jezelf als merk in 60 seconden (1 punt)‏ Persoonlijke profielpagina (tekst + vormgeving) en het advies van de raadgever (3 punten)

Samenhang module Hoe hangt de module samen met andere vakken en het project? -Bij Media en Creativiteit ga je aan de slag met het begrip identiteit -In het project moet een profielpagina opleveren die je maakt bij marketing en beoordeeld wordt bij marketing

Profielpagina In het project lever je een persoonlijk profielpagina op waarmee je je positioneert binnen de community van de studievereniging SV Triple Media De profielpagina geeft antwoord op de vraag: Wie ben je? Wat kun je? Wat zijn je kwaliteiten? Wat is je achtergrond?

Profielpagina Jouw positionering vertaal je naar een eigenzinnig ontwerp waarmee je je kunt onderscheiden van de rest de studenten en waar ruimte is voor tekst, beeld en video BIJ MARKETING wordt opdracht 1 beoordeeld op: - de positionering en inhoudelijkheid van de profielpagina - het ontwerp van de profielpagina Bij het project wordt de REALISATIE van de profielpagina in HTML en CSS beoordeeld

Concretisering Personal Branding Know Yourself: =relatedhttp:// =related

Oefening Personal Branding Je gaat je eigen merk op waarde beoordelen Vul de zinnen aan: ik sta bekend om…. volgend jaar om deze tijd sta ik ook bekend om…. mijn huidige studie is uitdagend want…. de afgelopen negentig dagen heb ik de volgende nieuwe dingen geleerd…. de reclame voor mijn eigen IK BV bestaat uit… de afgelopen negentig dagen heb ik mijn netwerk uitgebreid met….. mijn huidige cv is in de volgende opzichten opvallend anders dan mijn cv van een jaar geleden….. de antwoorden in deze invuloefening vertellen mij dat…..

Oefening Personal Branding -Wat is makkelijk en waarom? -Wat is lastig en waarom?

HUISWERK! Je inventariseert op welke communities/social networks je aanwezig bent Je maakt een overzicht welke profielschetsen je hebt aangemaakt op deze websites Zorg dat je de uitkomsten visueel kunt presenteren Upload dit voorbeeld op je studentspace We beginnen volgende les met het presenteren en bespreken van een aantal voorbeelden Lees de modulewijzer met artikelen en opdrachten aandachtig door.

Afsluiting Vragen? Mail: PPT, Modulewijzer, leesvoer en ‘samenhang’ te downloaden van: