CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel
Agenda Weekoverzicht Resultaten tentamen Resultaten project Introductie blok + modulewijzer Wat is Personal branding? Oefening Vooruitblik volgende week + HUISWERK!
Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles, project vs les, product/merkstrategie WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7:Brandactivation WC 8:Samenvatting inleveren opdracht 2 presentaties opdracht 2 WC 9:FEEDBACKLES
Weekindeling Winterkwartaal Hoorcolleges In drie hoorcolleges krijg je theorie, verdieping en best practices aangereikt over Personal Branding Hou het rooster goed in de gaten wanneer de hoorcolleges zijn ingeroosterd(week 1, 2 en 5)
Resultaten tentamen Highlights, knelpunten en resultaten! Hoe hebben jullie het beleefd?
Resultaten project Hoe is de projectbeoordeling verlopen? Enkele studenten krijgen de gelegenheid hun resultaten toe te lichten. Belangrijke vraag: Wat hebben jullie nodig bij CRM om het project goed uit te voeren? Week 3 wordt er tijd gereserveerd om hier aandacht aan te besteden.
Introductie blok Thema van dit blok is ‘Personal Branding’. Vraag: wat versta JIJ onder Personal Branding? Vijf minuten om dat vast te stellen, 5 minuten bespreken
Merkstrategie Informatie over Merkstrategie tref je aan op pagina 115 t/m 120 van Kotler Bij merken kan het gaan om producten met een merknaam
ZOALS IPOD van Apple
MAAR Een bedrijf/organisatie kan ook een merk zijn:
MAAR OOK:
EN ZELFS
EN straks JIJ:
Opzet blok 2: modulewijzer Modulewijzer: Op mijn blog: Info op:
Adviesliteratuur
Twee opdrachten Twee opdrachten: individuele opdracht en groepsopdracht Staan beschreven in de modulewijzer
Opdrachten 1 Opdracht1: Ontwikkel jezelf als merk 50 vragen met antwoorden op de top 10 vragen die je aan jezelf als merk zou willen stellen ( 1 punten) Mindmap van je eigen merk (als bijlage) (1 punt) Samenvatting in 100 woorden van de uitwerking van 5 gesprekken met klasgenoten, de gehele uitwerking neem je in een bijlage op ( 2 punten) Digitaal moodboard + Formulering gekozen positionering voor jou als merk (2 punten) Pitch van jezelf als merk in 60 seconden (1 punt) Persoonlijke profielpagina (tekst + vormgeving) en het advies van de raadgever (3 punten)
Samenhang module Hoe hangt de module samen met andere vakken en het project? -Bij Media en Creativiteit ga je aan de slag met het begrip identiteit -In het project moet een profielpagina opleveren die je maakt bij marketing en beoordeeld wordt bij marketing
Profielpagina In het project lever je een persoonlijk profielpagina op waarmee je je positioneert binnen de community van de studievereniging SV Triple Media De profielpagina geeft antwoord op de vraag: Wie ben je? Wat kun je? Wat zijn je kwaliteiten? Wat is je achtergrond?
Profielpagina Jouw positionering vertaal je naar een eigenzinnig ontwerp waarmee je je kunt onderscheiden van de rest de studenten en waar ruimte is voor tekst, beeld en video BIJ MARKETING wordt opdracht 1 beoordeeld op: - de positionering en inhoudelijkheid van de profielpagina - het ontwerp van de profielpagina Bij het project wordt de REALISATIE van de profielpagina in HTML en CSS beoordeeld
Concretisering Personal Branding Know Yourself: =relatedhttp:// =related
Oefening Personal Branding Je gaat je eigen merk op waarde beoordelen Vul de zinnen aan: ik sta bekend om…. volgend jaar om deze tijd sta ik ook bekend om…. mijn huidige studie is uitdagend want…. de afgelopen negentig dagen heb ik de volgende nieuwe dingen geleerd…. de reclame voor mijn eigen IK BV bestaat uit… de afgelopen negentig dagen heb ik mijn netwerk uitgebreid met….. mijn huidige cv is in de volgende opzichten opvallend anders dan mijn cv van een jaar geleden….. de antwoorden in deze invuloefening vertellen mij dat…..
Oefening Personal Branding -Wat is makkelijk en waarom? -Wat is lastig en waarom?
HUISWERK! Je inventariseert op welke communities/social networks je aanwezig bent Je maakt een overzicht welke profielschetsen je hebt aangemaakt op deze websites Zorg dat je de uitkomsten visueel kunt presenteren Upload dit voorbeeld op je studentspace We beginnen volgende les met het presenteren en bespreken van een aantal voorbeelden Lees de modulewijzer met artikelen en opdrachten aandachtig door.
Afsluiting Vragen? Mail: PPT, Modulewijzer, leesvoer en ‘samenhang’ te downloaden van: