Intervisie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
2. Beïnvloedingsstijlen
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Workshop fotografie Arjan Geurts.nl 4/4/2017.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Workshop opstellen adviesrapport
Leerwerkgemeenschappen
2e invalshoek: vrije wil als zelfverwerkelijking
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Congres Appreciative Inquiry
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
Welkom in de trouwdienst van Edwald & Miranda
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Voorstelling methodiek ouderintervisie ***** West - Limburg
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Vergaderen.
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Projectmatig Werken. Te behandelen Kernonderwerpen ๏ Planning ๏ Taakverdeling ๏ Omgang.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Logische niveaus Bateson en Dilts
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
SCRUM Agile ontwikkelen
Project ‘Ernstig betrokken’
Gegevensuitwisseling en screening in de praktijk
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Teamwork en professionele houding
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Studieloopbaancoaching
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Veranderingen en verbeteringen in het primaire werkproces realiseren. Korte omschrijving.
Welkom bij de parallelsessie: Zonder bewoners, géén energiebesparing!
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Creatief Ketengericht Ondernemen 18 oktober 2012.
Anders kijken, anders doen
Identiteit en Zelfregie
De gemiddelde leerling…
Het loopbaangesprek.
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
A WERKEN MET EEN TEKSTPLAN: HOE EN WAAROM? Annemarie van der Zeeuw 1.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Onderhouden bestratingen
Martin Creed – Museum Voorlinden
Brabant, vernieuwt samen
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Burgerschap Samenwerkend leren
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
David Clearbout, de Pont
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Dialoog.
Intervisie.
TAALVERZORGING STIJL B2: duidelijk en helder taalgebruik.
Welkom bij DAIly NURSE.
Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6
Intervisie.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

intervisie

Elementen Een project, uitdaging of probleem. Groep van 4-8 deelnemers. Luisteren en doorvragen. Herformulering probleem, advies en acties Leren te leren Spelregels Er is altijd één procesbegeleider. Alle vragen zijn goed. Leg alles vast. Evalueer na afloop.

De probleemeigenaar schetst kort de situatie. Stap 1 De probleemeigenaar schetst kort de situatie.

De probleemeigenaar antwoordt niet, geen discussie. Stap 2 Deelnemers formuleren max. 3 vragen gericht op het duidelijk krijgen van het probleem, iedere deelnemer schrijft de vragen op de flip over. De probleemeigenaar antwoordt niet, geen discussie.

De probleemeigenaar typeert de vragen door warm/neutraal/koud. Stap 3 De probleemeigenaar typeert de vragen door warm/neutraal/koud. Geen discussie.

De probleemeigenaar beantwoordt de vragen. Stap 4 De probleemeigenaar beantwoordt de vragen. Geen discussie.

Iedere deelnemer stelt open vragen. Stap 5 Iedere deelnemer stelt open vragen. De probleemeigenaar antwoordt meteen.

Stap 6 Iedereen behalve de probleemeigenaar schrijft op de flip: het probleem is ... Geen discussie.

Probleemeigenaar scoort warm/neutraal/koud. Stap 7 Probleemeigenaar scoort warm/neutraal/koud. Welke probleembeschrijving beschrijft de kern van het probleem?

De probleemeigenaar schrijft op de flip: Stap 8 De probleemeigenaar schrijft op de flip: het probleem is ... Geen discussie.

Plenair bespreken en op de flip over vastleggen. Stap 9 Plenair bespreken en op de flip over vastleggen. Door welke krachten blijft het probleem bestaan?

Gezamenlijk wordt een concrete actie bedacht voor de probleemeigenaar. Stap 10 Gezamenlijk wordt een concrete actie bedacht voor de probleemeigenaar.

actie