Workshop Shared Services Symposium ‘Praktische keteninformatisering’ 7 november 2007
Minke van der Zande Stefan Sterkenburg
Workshop Shared Services Programma voorstelronde inventarisatie het concept van Shared Services een voorbeeld: Servicepunt Welzijnsinformatie drie dilemma’s brainstorm afronding
Workshop Shared Services Een praktijkvoorbeeld van Shared Services het Servicepunt Welzijnsinformatie het maatschappelijk decor de kernopgave van het Servicepunt Welzijnsinformatie de uitgangspunten de marketingstrategie de meerwaarde voor deelnemers de resultaten tot nu toe
Workshop Shared Services Drie strategische dilemma’s 1.Partijen op een gemeenschappelijke opgave organiseren in een context van verschillende belangen. 2.Het zelfreguleringproces vraagt een faciliterende rol, het ondernemingsbelang van het Servicepunt vraagt een initiërende rol. 3.Behoefte aan locaal maatwerk matchen met de opgave tot harmonisering en uniformering.
Workshop Shared Services En nu de beurt aan u: Is het concept van shared services voor het Servicepunt in zijn huidige opzet haalbaar of een mission impossible? Welke adviezen geeft u om effectief om te gaan met de dilemma’s, dan wel deze te slechten? Wat zijn naar uw mening de kritische succes- en faalfactoren? Wat zijn de belangrijkste do’s and don’ts?
Workshop Shared Services Afronding enkele conclusies praktische tips korte evaluatieronde afsluiting
Workshop Shared Services