Definitie van marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
H13 Productbeleid Kwaliteit in ogen afnemers:
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Modulewijzer marketing.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Waaruit bestaat jouw eigen glazen plafond? Waaruit bestaat jouw glazen ondernemersplafond? 1.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Zo makkelijk is verkopen…
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Het is je gegund..
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De marketing van kennis
Etaleren en presenteren
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Toegankelijk Vechtdal
Transcript van de presentatie:

Definitie van marketing Luisteren naar wat de markt vraagt

In de praktijk is dat vaak Het creëren van vraag!

De markt is verzadigd

Positionering: hoe creëer je onderscheid? Uniek !!!!

beter ! nieuw !

Producten zijn makkelijk te imiteren Onderscheid is moeilijk aan te tonen

Onderscheid (zie van Kralingen) komt door: Productkenmerken (beter, sterker, harder) Prijs (korting, dubbele airmiles) Communicatie (humor, sex) Maar ook ……

Concepting Naar Jan Rijkenberg

Concepting Het merk is een gedachtegoed Productontwikkeling volgt op conceptontwikkeling en niet andersom Je richt je niet op een doelgroep, maar creëert een volggroep

Conceptmerken creëren een mentaliteit

Conceptmerken zijn personen

met een verleden authentiek persoonlijk intiem eigen karakter

Meerwaarde Wat levert dat op? Wat is het merk je waard? (heeft je merk meer waarde dan je concurrent?) Wat is het merk je waard?

€ 12.95

€ 49,-

€ 59,-

Onbetaalbaar?

Emotie + Waarden = Betekenis en Expressie

De benefits van een conceptmerk: Ergens bij horen Fanclubs Identificatie voor de gebruiker Binding voor de eigenaar

Een life-stylevoorbeeld Zelf je meubels in elkaar zetten? Hou je van natuurlijk design? Scandinavisch design ? Ben je dan lid van: …….

authentiek innovatief

Hoe kun je een goed concept ontwikkelen?

Trendwatching: kijk om je heen www.coolhunting.com Kijk naar wat de markt wil (van welke fanclub wil je lid zijn?)

Welke merken doen dat ?

2 fingers up for the big boys Positive change 2 fingers up for the big boys What's next?

Brandmanagement gaat over: Wat betekent dit voor de komende weken? Brandmanagement gaat over: Merkpositionering Merkwaarde (brand equity) Brandstretching (merkarchitectuur) Merkdynamiek en communicatie Merkenrecht Globalisering

En voor nu … Is jouw merk een conceptmerk? Is er een volggroep? Wie is dat? Is er een gedachtegoed? Wat maakt jouw merk anders dan de concurrent? Presentatie over 45 minuten