Thema 4 Les 11a Herinneringen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thema 7 Les 1a Smaak. • recensie = een tekst waarin je opschrijft wat je ervan vindt.
Advertisements

Waar haal je je informatie vandaan? Herinnering of Constructie?
QUIZ Film kinderarbeid.
Thema 5 Les 11a In de ruimte.
Welkom bij het vak ICT … Van Muhammet. Opdracht Straks krijg je 5 dia’s te zien waar je zelf in kan typen. Jij moet alleen typen en zelf plaatjes toevoegen.
Is gemaakt door :Marsha Hofmeijer ! Groep 8 De Regenboog
Mijn stage bij Conelgro Naam: ali ozturk Klas: 4c Jaar: 2003 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Thema 4 Les 6a Herinneringen
De onsterfelijke Alexander de Grote
Thema 7 Les 6a Smaak. de kwaliteit = als iets mooi / goed gemaakt is = hoe iets is.
De neurale basis van structuur in taal Gideon Borensztajn
Wij gaan op reis met ……… Lot.
STUDIEWIJZER NEDERLANDS
Mijn stage bij Albert Heijn Naam: Jessica Klas: 5c Jaar: 2004\2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Mijn stage bij de kruimelkring Naam:elke noordman Klas:4aJaar:2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Mijn stage bij hoveniersbedrijf jutten Naam: Kevin de vogel Klas: 4a Jaar: 2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar.
Mijn stage bij * Naam: *Sabine Balster Klas: *5B Jaar: *2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn boekbespreking gaat over
Gelukkig nieuw jaar!.
Houd jij van reizen?. Reizen Jezus in de tempel Hebben de christenen nog steeds een heilige plek waar God is?!
Opa Door Danny, Maarten, Chloë en Elke Les 3.
Afkomst, zoeken en vinden
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
Tekst: 1 Sam. 1:1-20. Niet terugslaan, maar bidden.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
De onsterfelijke Alexander de Grote 3 Alexander de Mythe Morphing Alexander by Erwin Olaf.
Carera Nabarro 6 de leerjaar Mater Dei Centrum Schooljaar
Breek de stilteStef Bos & Bob Savenberg 2006.
Annie The Musical.
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Hoofdstuk 2 Je eigen tijd.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Een werkstuk maken.
Kleine leningen voor vrouwen en mannen in zuidwest Kenia
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 2
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Woordenschat groep 5 Thema 3 Les 2
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Dictee 6.2 succes.
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 2
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 5
Preek over Spreuken 11:24-26.
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 4
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 3
Stef Bos & Bob Savenberg
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
Blok 5. Blz. 106 t/m 108 Leerdoel (2F): Je leert tekstensoorten herkennen. Je kunt een relatie leggen tussen de tekst en algemene kennis. Je kunt het.
Het verhaal Bella Swan is altijd anders geweest. Ze doet geen enkele moeite om zich aan te passen aan wat de populaire kliek op school dicteert. Wanneer.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Postzegels sparen Nederlandse postzegels Bitenlandse.
De theorie achter de verhalen
Het belang van voorlezen
Waar is de zevende dwerg?
Geschiedenis Thema 1 Les 2 Je leert dat mensen vroeger leefden van jagen en verzamelen.
Luisteren en begrijpen
Hoofdstuk 3 De Grieken.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 3
Matteüs 13:44-46 Jezus vertelde aan de mensen een verhaal:
blok 2 les 4: contact met elkaar
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Een ouderendienst.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
We kijken allemaal op een bepaalde manier naar kinderen en jongeren
Semantisatieverhaal: Kennen jullie de legende van ‘de rattenvanger van Hamelen’? De legende is het wonderlijke verhaal dat eeuwenlang doorverteld is. In.
Semantisatieverhaal: Kennen jullie de legende van ‘de rattenvanger van Hamelen’? De legende is het wonderlijke verhaal dat eeuwenlang doorverteld is. In.
Voorbeeld van mijn stamboom
Transcript van de presentatie:

Thema 4 Les 11a Herinneringen

Straks een tekst over reizen door de tijd

fabel

fabel = een verhaal, door mensen bedacht, met pratende dieren. Je leert iets van het verhaal.

legende

legende = een oud verhaal over een held dat vaak is doorverteld. Hierin klopt niet alles meer in het verhaal.

- fabel = bedacht verhaal waarin dieren praten en waarvan je iets leert. legende = een oud verhaal over een held dat vaak is verteld.

- fabel = bedacht verhaal waarin dieren praten en waarvan je iets leert legende = een oud verhaal over een held dat vaak is verteld

Wat lijkt je leuker en waarom? Een fabel Een legende

Stamboom Vader Moeder

de voorouders het nageslacht vader(s) en moeder(s) (klein)kinderen

Thema 4 Les 11b Herinneringen