1.Inhoud
Workshop als opwarmer
Waarom evalueren Weet wat goed en fout gaat (kwaliteitsbeleid) Informeren van betrokkenen Verantwoording afleggen
Evaluatie van het proces Organisatie Werving en selectie Matching Training en begeleiding mentoren … Heel mooi.
Evaluatie van het effect Wat levert het op: wat is de opbrengst van het mentoringproject? Je kunt hier alleen antwoord opgeven als…
..Er meetbare doelen zijn! Dus niet: De leerlingen denken beter na over hun toekomst Maar: De leerlingen weten van drie mogelijke vervolgopleidingen wat ze inhouden en waar ze te volgen zijn
Rene!
“Smart = slimmer” S pecifiek M eetbaar A cceptabel R ealistisch T ijdgebonden
Hoe te werk gaan voor een evaluatie Wat Hoe kom je aan informatie? Je kunt: –Interviewen –Vragenlijsten uitzetten Je moet:
Registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren registreren regis..
Ideale registratie Bij het begin Tijdens het project Uitgebreid aan het eind Ook uitval bijhouden!
Hoe te registreren Kort Consequent Gestructureerd Begin bij de intake: wat wil je weten
Oefening
Het evaluatie onderzoek Op basis van registratie Aanvullende informatieverzameling bij: –Mentees –Mentoren –Organisatie Kwantitatief en kwalitatief
Overwegingen Uitbesteden die evaluatie… Als dat niet kan: Stappenplan in de handreiking ‘Afkijken’ bij anderen
Slot Vragen? Succes Vergeet het boekje niet