[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 6 Rehabilitatie en niet-aangeboren hersenletsel (NAH) Hoofdstuk 14.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concept, niet verspreiden
Advertisements

Uitsluiting en discriminatie
Het venijn zit in de staart Ede, 29 maart 2007 Door inzicht meer uitzicht in de chronische fase Prof.dr. Trudi van den Bos, AMC Symposium Het venijn zit.
“In balans” met sociale netwerken
Maayke van Suijlekom.
Mogelijkheden en beperkingen bij terugkeer naar arbeid
Les L4TC 14 november. Boek Team Maatschappijleer I • 14 november 2012 • Hoofdstuk 5.
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 19 Het bondgenootschap Hoofdstuk 6.
Agressie na hersenletsel
De Individuele Rehabilitatiebenadering (IRB)
Hoe creëer je een veilig klimaat in je dagelijks werk Diana Rodenburg
Dieta Brandsma, neuroloog NKI-AvL 19e AvL symposium
Rehabilitatie in beschut, beschermd, begeleid en zelfstandig wonen
Passend onderwijs.
ZINGEVING EN ONDERSTEUNING: MEEDOEN…HOE DAN OOK!
Klinische ontwikkelingsneuropsychologie
Valerie Bommers Jill Vannieuwenhuyse
Psychologische gevolgen van een hersenletsel
Werkgeheugenproblemen bij jongeren met niet-aangeboren hersenletsel
Principe 6 Om te leren zijn tijd en ruimte nodig
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Silverman “Vaardig communiceren in de gezondheidszorg, een evidence based benadering”, 2006 “Skills for communicating with patients” 2005 Silverman, Kurtz.
De plaats van rehabilitatie in de hulpverlening
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 8 Rehabilitatie door educatie: Begeleid Leren Hoofdstuk 12.
Milieurehabilitatie Hoofdstuk 8.
Rehabilitatie: gerichte ondersteuning van activiteiten en participatie
Zorg voor zelfstandigheid: rehabilitatie in de ouderenzorg
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 6 Rehabilitatie en jongeren met een psychische stoornis Hoofdstuk 18.
Sociale contacten en familierelaties
Rehabilitatie en verslaving
Rehabilitatie en autismespectrum-stoornissen (ASS)
Cliënt Volg Systeem Niet Aangeboren Hersenletsel MEE IJsseloevers
Terug naar huis José van der Weide, projectleider NAH Pluryn
Presentatie contactpersomemnetwerk
Niet aangeboren hersenletsel circuit
De onzichtbare gevolgen van NAH; Werkconferentie Midden -Holland
NAH en dan.. Cliënt met hersenletsel en zijn relaties, hoe loopt de communicatie?
ASS in de levensloop: onderzoek
Titel Klik hier voor het invoegen van tekst en/of afbeeldingen
Thema 9 Dementie.
Samenwerken of meebewegen?
De basis van ADSL: het constructivisme
voor familie en vrienden van
Hersenletselteam Monique Kuijpers
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen van.
Inhoud Introductie Pameijer Doelgroepen Dienstverlening
Ouderschap en psychiatrie Ouders met een psychotische stoornis.
Je bent toch niet op je achterhoofd gevallen. Hester Herweijer
De domeinen & Niveau bij ABB.
VriezenFijn = Wijkgericht werken
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
Het belang van voorlezen
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Functioneel | Herstel Een visie vanuit de psychische gezondheidszorg Jaap van der Stel – Lector GGz – Hogeschool Leiden.
Neuropsychologische diagnostiek bij traumatisch hersenletsel kinder-en jeugd BAW 2015 Marleen van der Wees klinisch neuropsycholoog Libra Revalidatie &
30 mei 2016 Transitie jeugdzorg, sturing gemeente, bijdrage GGD Paul vd velpen Directeur GGD Amsterdam.
Syndroom van Korsakoff
Informatieverwerking na Niet Aangeboren Hersenletsel CJ Gardien Algemeen manager/Neuropsycholoog.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Motorisch leren bij pupillen
Executieve functies Marije Ruben.
Coping.
E-Health Mogelijkheden voor ergotherapie op gebied van EHealth
Train your brain.
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Heb ik een probleem dan? Arno Prinsen GZ Psycholoog InteraktContour
DE ONZICHTBARE GEVOLGEN VAN HERSENLETSEL
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 6 Rehabilitatie en niet-aangeboren hersenletsel (NAH) Hoofdstuk 14

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 2 van 6 Niet-aangeboren hersenletsel Problematiek > cognitief geheugen aandacht concentratie

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 3 van 6 Niet-aangeboren hersenletsel Problematiek > snel vermoeid prikkelbaar minder initiatief problemen met onthouden problemen van de executieve functies (plannen, beginnen en stoppen)

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 4 van 6 Handvatten voor de rehabilitatiewerker bij NAH Verschuif focus zorgverlening van stoornis naar zelfredzaamheid, autonomie, eigen ontwikkeling en herstel.

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 5 van 6 Handvatten voor de rehabilitatiewerker bij NAH Start elke sessie met terugblik Uitleg kort, overzichtelijk, op papier Gebruik taal van cliënt Herhalen onderdelen methodiek

[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 6 van 6 Handvatten voor de rehabilitatiewerker bij NAH Omgevingsbesef/alternatieve omgevingen > op bezoek! Train vaardigheid in doelomgeving Betrek partner, omgeving bij proces Rehabilitatiewerker bewaakt proces > prothetische rol als initiatiefnemer/ regievoerder