Gerberligger H-Pier Schiphol.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Warmteaanbod en –vraagkaart in het Nederlands-Duitse grensgebied in theorie en praktijk Prof. Dr.-Ing. Christof Wetter.
Construeren van een Tennishal Vergeet-mij-nietjes. Week 12
Zonder onder migratie start bouw. onder architectuur zonder architectuur nieuwe systemenbestaande systemen 1 vakje verdeeld in 4-en.
10 oktober 2006 De schooluitbreiding kan van start.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
ONTWERPEN VAN CONSTRUCTIES IN PREFABBETON
Impressies over de bouw van de hoogste brug van de wereld
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Domotica en Energiebesparing (Domotica = slimmigheid in huis)
Constructief Ontwerpen BOUCOWdt1
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Eindejaarsbijeenkomst 2011
Constructief ontwerp Muziekpaleis Utrecht
Presentatie Ontwerp afhaalpunt
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen AUTOTRON ROSMALEN.
Jaarvergadering NJC. november Januari t/m oktober % t.o.v % t.o.v Wederom een stijging van het aantal aanhoudingen.
Naar het Jaareinde toe
Het Millau viaduct Paris - Barcelona.
Ondergrondse Geo-Informatie GIS bij tunnel-engineering
Passie - Verrijzenis Arcabas
Kosmische Stralen Boodschappers uit het Heelal Ad M. van den Berg Kernfysisch Versneller Instituut Rijksuniversiteit Groningen
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Opdrachten Snelheid.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Les 2 Elektrische velden
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Belastingen op daken Herman Ootes.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Gerberligger H-Pier Schiphol.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Toegepaste mechanica voor studenten differentiatie Constructie
Bouwtechniek en materialen
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Module ribCO2 4z Draagconstructie in Staal, Hout en Beton Week 07
Constructief Ontwerpen Les 02
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Funerarium te Amsterdam Real Estate & Housing – Bsc 6.
30 x 40 = 1200 m2 8.1 Omtrek en oppervlakte 40 m 30 m
ONTWERPEN VAN CONSTRUCTIES IN PREFABBETON
Ontwikkeling en realisatie van coöperatieve solar projecten.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Kwaliteit in productie
ontwikkelingen en trends
Gebruik van diagonalen en consoles bij uitbouwen
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
Petra Los Sem 5 Nov - Dec 2005 Bouwtechniek Dhr Geraci
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kinderboerderij Waspik 3 november Aanleiding Kinderboerderij In Dorpsontwikkelingsplan (DOP) omvorming naar kinderboerderij Realisatie van Medisch.
Algemene Ondernemersvaardigheden
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Duurzaam bouwen Het geïsoleerde metalen dak 1. 2.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

Gerberligger H-Pier Schiphol

Omschrijving Tussen de bestaande Terminal en de A4 snelweg Den Haag – Amsterdam, is de H-pier gerealiseerd. Het eerste deel met een lengte van 150m verbindt de Terminal met de reeds bestaande G-pier en van daaruit gaat de pier verder naar de zone waarin zich een zevental preboardinggebouwen bevinden. De pier heeft een totale lengte van ca. 500m en een breedte van ca. 13m. 

Pijlerbalk Op de in het werk te storten fundering zijn pijlers geplaatst welke zijn opgebouwd met elk twee ronde kolommen (Ø600) waar overheen een pijlerbalk. De pijlerbalken fungeren als steunpunten voor de kanaalplaatvloeren, welke een overspanning hebben van ca. 14,5m1.

Gerberligger Aan weerszijden van de kanaalplaten liggen de randbalken, welke in een zogeheten “gerberligger- systeem” zijn ontworpen en zodoende op de pijlerbalken rusten. De gehele pier wordt middels een lichte staalconstructie overkapt. De stabiliteit van de constructie wordt ontleend aan de prefab betonnen kolommen

Gerberligger

Toegepaste elementen 83 kolommen 39 pijlerbalken L=14 m1 gewicht ca. 21 ton/stuk 83 randbalken L= 17,5 m1 gewicht ca. 24 ton/stuk 28 trappen 14 bordessen 5250 m2 kanaalplaten h=400 2850 m2 kanaalplaten h=200

Realisatie Opdrachtgever Ballast Nedam Bouw B.V. Speciale Projecten   Nieuwegein Architect Quist Wintermans Architekten BV   Rotterdam Hoofdconstructeur ABT  Adviesbureau voor bouwtechniek Velp Realisatie prefab Hoco Systems b.v.  Weert Uitvoering gemonteerd week 20 t/m 25 -2005

Hogeschool Rotterdam - IBB ©M.J.Roos 2007