Awareness, Trial, Repeat als middel voor publiekswerving Ilona Terkessidis en Marc Michils 2de Dag vd cultuurcommunicatie, 13.12.2004.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Simuleren van DOT / Impact Analyse Simplifying Decisions for Everyone.
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Checklist voor de Cloud
Internet vriendschap Internet friendship
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
You do remember, don’t you?
Sex, drugs and rock n' roll 2.0: Wat kunnen we leren van evenementen? Dr. Walther Ploos van Amstel Vrije Universiteit/TNO Mobility.
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
‘strategic communications: key factor for suc6’
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
Aspects of Communication Computer-Mediated Communication Course week 11; Monday 13/11/06.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Lezingenreeks : weefsels Introductie wiki. Wat is een wiki? Wiki From Wikipedia, the free encyclopedia A wiki is computer software that allows users to.
SPLA Service Provider License Agreement
Microsoft Partner Network
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Microsoft Partner Programma
Nieuw relatiemanagement, SCRM
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
HOMCOM Ledenvergadering 28/01/2013. Google is- niet-langer-een-spookstad/
HOM - COM Ledenvergadering 08 / 10 / Soluto bootversneller Link software: Link naar filmke:
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
#clcvecta “Iedereen Sociaal Ondernemer “ Arko van
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
EML en IMS Learning Design
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © th Time Music / Kingsway's Thankyou Music 1/5 LORD OF THE DANCE (Kevin Prosch) Lord of.
TRENDS and impact on your Business
Ondernemer in de btw René N.G. van der Paardt. Met Fuchs is de grens van het ondernemerschap wel bereikt? De vaste inrichting in de btw zou hetzelfde.
1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
LET’s get Social.
MAKING A BAND.
Viral Marketing Groep A.
Titel van je poster Naam, school, datum, plaats Tabel/Figuur
EXCHANGE RATE DETERMINATION AND FORECASTING
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
Canlan Sportsplex Mississauga
Transcript van de presentatie:

Awareness, Trial, Repeat als middel voor publiekswerving Ilona Terkessidis en Marc Michils 2de Dag vd cultuurcommunicatie,

Het merk als kapstok Middel om te overleven Eerlijkheid en authenticiteit Eigendom van de consument Dé onderscheidende factor Veel sterke non-profit merken Eerst intern dan extern Een breiwerk van associaties

Merk conditions learn status realise advice curiosity amusement new opportunities availability convenience benchmarking transactions flexibility experience socializing certainity trust enrichment

Central values Expressive values Instrumental values Characteristics Product Brand

Self realisation Success User friendly Mouse, integrated software,... Personal computer Apple Apple: the Power to be your best Central values Expressive values Instrumental values Characteristics Product Brand

Doelgroep is nooit ‘iedereen’ Markt Prospects Klanten Trouwe klanten Advocates

De ATR trein 1. Awareness 2. Trial 1.Awareness 2.Cognitive 3.Emotion 4.Traffic 5.Trial 6. Repeat 7. Loyal 8. Advocate 3. Repeat

Stap 1 : Awareness Onbekend is onbemind –Vorm en inhoud Onverschilligheidsbarrière doorbreken –Eerste filter: ‘I like it’ or ‘I don’t like it’ Via emotie naar ratio –“Reason leads to conclusions, emotion leads to action”

Ratio én emotie

Lovemarker

1. Awareness 2. Cognitive 3. Emotion 4. Traffic 5. Trial 6. Repeat 7. Loyal 8. Advocate Print Newsletters Events Marketing Portals: MSN Webgames Personnel Viral marketing Affichage, posters Audiovisuele media Overaanbod aan media

Nieuwe media On line Guerilla Media creativiteit

Don’t call us, we’ll call you Steeds moeilijker om de consumenten te doen luisteren, behalve als ze zelf op zoek zijn naar informatie en interesse tonen –Internet –Klacht –Extra services –Winkelpunt –Boomerangkaarten –On line games –Virale acties –Antwoordkaarten –0800/-nummers –Etc Meer en meer zwevende kiezers en zwevende kopers die laat beslissen

De ATR trein 1. Awareness 2. Trial 1.Awareness 2.Cognitive 3.Emotion 4.Traffic 5.Trial 6. Repeat 7. Loyal 8. Advocate 3. Repeat

Stap 2 : Trial Motivatoren en demotivatoren Technieken en tactieken uitwerken die drempelverlagend zijn zodat de consument het product uitprobeert –Locatieprojecten –Events –Cross selling technieken –Member gets member –Samenwerking met partners –Publiekswerking

Stap 3 : Repeat Acties die tot herhaalaankoop/bezoek aanzetten –Andere aanpak regelmatige klanten tov niet-klanten: andere taal, ander aanbod, andere prijs,... Vbn –Extra service –Getrouwheidskaarten –Abonnementen in culturele sector –On line acties –Database opvolging En... het product als een unieke ervaring

first impression browsing point of decision purchase first usage remember re-use tell others try something else from the brand The customer journey

A-t-L : imago Sponsor sport en muziek POS : visibiliteit + Dealer incentive - In paper ads - in paper acties DM na 1,5 maand met aanbod (tickets) Face2Face : Meets & greets vr lezers Online service (membership): backgrounds - gratis tickets - … DM : 3 maand in vouchers Geomkt adressen MMS / SMS : first headlines of foto’s / titels morgen Nodig je vriend uit DM na 2,5 maand met aanbod (tickets) Voorbeeld : een krant

Het ideale (repeat) medium: de klant zelf

Het product als unieke ervaring differentiation Cost price High price undifferentiated unique COMMODITY PRODUCT SERVICE EXPERIENCE price

Succes!