Presentatie groep 1 3 april 2009
Doelgroepen Marketingpropositie Naamsbekendheid De producten Uiterlijk website Functionaliteit website
Vier doelgroepen = vier interessegroepen. Volgorde van aandacht: 1.Volwassenen die meer tijd en interesse hebben in omgeving en cultuur (40 t/m 50 jaar) 2.Ouders met jonge kinderen (30 t/m 40 jaar) 3.Nieuwe bewoners van de stad Zwolle (24 t/m 40 jaar) 4.Studenten (18 t/m 24 jaar)
De exploitatie vindt plaats via: ◦ De kranten Peperbus en de Swollenaer ◦ Diverse banners op diverse websites ◦ Brieven aan scholen ◦ Brief/folder via welkomst pakket van de gemeente ◦ Zoekmachines internet
“De ZHV gaat ervoor zorgen dat de bewoners van Zwolle meer geïnteresseerd raken in de veelzijdige geschiedenis van de stad waarin ze leven. Dit wordt bereikt door de informatie over de stad aan te bieden op een interactieve manier, waardoor de geschiedenis op een eigentijdse manier aangeboden wordt.”
Een link naar het VVV van Zwolle om stadswandelingen te boeken De mogelijkheid aanbieden om fietsroute kaarten te downloaden Het ontwerpen van je eigen fietsroute d.m.v. een selectie te maken van de vensters Het doen van de kennisquiz met vragen over de 50 vensters Video, foto en audio materiaal op de venster pagina’s De mogelijkheid voor gebruikers om te reageren op de diverse vensters en/of activiteiten Relevant nieuws op over de vensters te publiceren op de website Het aankondigen van evenementen die zich afspelen in Zwolle Lidmaatschap aanvragen van de ZHV
Gevalideerde (X)HTML Gevalideerde CSS Geen commentaar binnen een HTML pagina Zo snel mogelijke laadtijd voor de website Afbeeldingen voorladen zodat als ze naar de venster pagina gaan deze plaatjes al zijn geladen.
Daarnaast is er nagedacht over de volgende Onderwerpen: Domeinnaam Zoekmachine Nieuwsmodule Evenementenmodule Venstermodule Webwinkel Navigeren op de website
Bedankt voor uw aandacht