EII7aab T ETRIS P ACKING
A GENDA Projectomschrijving Projectmethodiek Datastructuur 2D binpacking algoritmen Vragen
P ROJECTOMSCHRIJVING 2D Binpackingprobleem Tetris context
P ROJECTMETHODIEK SCRUM Rolverdeling TSP eXtreme Programming
D ATASTRUCTUUR Field Bevat het veld en plaatst blokken BlockType Bevat verschillende types blokken Block Instanties blokken met een blocktype BlockGenerator Genereert blokken of leest blokken uit een file
W EERGAVE IN ARRAYS X Y [ 0 ] = { 1, 0 } [ 1 ] = { 1, 1 } [ 2 ] = { 1, 0 } X Y [ 0 ] = { 1, 1, 0 } [ 1 ] = { 0, 1, 1 }
R OTATIES X Y [ 0 ] = { 1, 0 } [ 1 ] = { 1, 1 } [ 2 ] = { 1, 0 } X Y [ 0 ] = { 1, 1, 1 } [ 1 ] = { 0, 1, 0 } In block type: [ rotatie ] [ x ] [ y ] R X Y [ 0 ] [ 0 ] = { 1, 0 } [ 0 ] [ 1 ] = { 1, 1 } [ 0 ] [ 2 ] = { 1, 0 } R X Y [ 1 ] [ 0 ] = { 1, 1, 1 } [ 1 ] [ 1 ] = { 0, 1, 0 }
S URFACES surface = [1, 0, 1]surface = [1, 2, 0, 3, 1]
2 D BINPACKING ALGORITMEN
waarde = hoogte na plaatsing + 3*(ruimte onder blok)
V RAGEN