Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Agenda  Wat is Google Summer of Code?  Wat zijn de doelen van het programma?  Hoe werkt Google Summer.
Advertisements

Laptopproject VUB: planning van een bijdrage
1 Triple P: Positief opvoeden Thuisbegeleidingsdienst De Klink 20 jaar Thuisbegeleiding.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
3D printen Toekomst of hype?.
Server Management Framework
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Door Ramòn Janssen, Tim Helwegen en Niels Killaars. Home Interaction System RJTHNK.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 19 januari Universiteit Leiden.
iCafe Erasmushogeschool Brussel
F. Rubben NI Lookout 1 06/RIS/05 - NI Lookout VTI Brugge F. Rubben, ing.
Linux Workshop 1 Introductie. Geschiedenis  1969: UNIX  Simpel en elegant  Geschreven in C  Mogelijk om code opnieuw te gebruiken  1991: Linux 
Games Maken NFF & SBA Wouter Baars Zelf games maken
Specificatie Ontwikkeling van een aanpassing in onze unieke folder Plak dit unieke sourcefolder in andere projecten (Symbian, Android, Iphone…) Deploy.
1. 2 Wat is Asterisk? Software pakket, gebaseerd op GNU/linux Toolkit, voornamelijk gebruikt voor VoIP toepassingen Standaard ingebouwde functies: Voic ,
Camera Volgsystemen Technologieverkenning François Kooman (SURFnet) Mikko Koppanen (Egeniq) SIG Weblectures.
Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.
The Making of VU-Life 2 Team VUgame. Het team [Insert photo here] [Insert photo here]
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
BINFair Groep 23 1 TIN B Ruben Demey Bram Claeys Nick Corthals.
GaPhAn Projectleden: Peter Frank Jos Mario Projectleden: Peter Frank Jos Mario.
ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz
Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
#3Software planning. refactor  Vermijdt dubbele code Welke code lijkt veel op elkaar?
 Project Playable  Opdracht: 2 smaken  Uitvoering  Vragen?
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Linupedia Alles over Open Source Linupedia  gericht op open educative content over open source software  gebasseerd op drie pijlers : software / hardware.
Afstudeerproject ETHERFLOW:
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Naam van het spel: GROEP : BOY VOESTEN GIANNI PUNT DANIËL POST.
Verwachting Realistischer Meer functies Betere graphics Update nieuwe spelers Toevoeging nieuwe stadions.
Inzet van e-health in de zorg voor mensen met NAH Lopen wij achter?
Informatievaardigheden
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
Half-Life 2 Modding Anthony Agustin VU Masterclass Game Development maart 2006.
Trogdor The burninator Ruben Middel Raymond Siudak.
Modding Unreal Tournament Valentijn Geirnaert
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Game development. Inhoud Inhoudsopgaven Wat is gamedevelopment? Proces gamedevelopment Welke beroepen vallen onder gamedevelopment? Wat is de toekomst.
 Probleemstelling  Demonstratie  Realisaties  Niet-behaalde doelen  Toekomst  Kritische reflectie  Bedanking  Vragen.
Geografisch Informatie Systeem
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Welkom bij de presentatie van de Cube of Life, gemaakt door Team Z.
de verschillende soorten wiskunde
Sway.
Software Development fundamentals
Downloaden en opslaan = bestanden van een computer op afstand overdragen naar uw eigen computer Software = Programma’s die u op uw PC kunt uitvoeren (gratis.
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
Wat is Asterisk? Software pakket, gebaseerd op GNU/linux
Triple P: Positief opvoeden Thuisbegeleidingsdienst De Klink
De geschiedenis van ICT
Het 24 spel.
Gaming Console Gip.
HAVO 4 & 5 VWO 5 & 6 Examenblad Natuur & Techniek profiel Schoolexamen
Workshop 2D Spelontwikkeling
Nieuwe Natuurkunde begint in de onderbouw! Woudschoten 2006
Software Development fundamentals
Netwerken & Internet 1.
Transcript van de presentatie:

Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander) Gebruikte middelen (Alvin & Gabriël) Demonstratie Blockbox & Phyzle (Jonathan & Melvin) Afsluiting 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

Samenwerking QPG en Equabyte Ontwikkelprocess Projectruimte Game PC’s 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

Maken van een spel  3D  Natuurkundige krachten (Physics)  Open source  Bestaande game engine Bedenken van lesmateriaal 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

Multiplayer splitscreen Verschillende auto’s Bonussen Meerdere gamemodes Veel random generated content Met een balletje een parkours afleggen High scores Secrets Pickups Level editor Eenvoudige modellen 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

Verbeteren  Graphics  Bestuurbaarheid Toevoegen  Auto’s  Bonussen  Netwerk/Internet functies  Gamemodes Uitbreiden  Blokken  Menu’s Verbeteren  Graphics Toevoegen  Objecten  Internet highscore  Multiplayer Uitbreiden  Menu’s 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

3D Modellen Textures Geluiden Kiezen van game engine Wiskundige berekeningen Communicatie software en hardware Verschillen tussen game en toepassing Ontwikkelen AI Toekomst in gaming branche 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

Irrlight Bullet irrKlang Google Code Fireworks CS3 Blender Tortoise SVN Visual C++ Mediawiki Ogre 3D NxOgre PhysX OpenAL CEGUI Sourceforge 7/31/ Project Game Keuzemodule | QPG & Equabyte

7/31/2014 9