The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mag ik voor u het zoetste lied uit de geschiedenis zingen?
Advertisements

Onder de motorkap van Ruud van Falier ParTech IT Sitecore User Group, 11 september 2013.
In een gelukkig leven schuilt er verwondering om elke hoek!
Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.
Les 1: Level wattes? RTS FPS TPS Stealth/adventure RPG MMORPG Puzzle Adventure Platform Race Sport Etc… Multiplayer Single Player FFA TDM CTF KOTH.
JQuery en ASP.NET Bart De Meyer.
Internet vriendschap Internet friendship
Pieter Adriaans IvI-ILLC Universiteit van Amsterdam NIOC open problemen in de studie van rekenen en informatie.
Sex, drugs and rock n' roll 2.0: Wat kunnen we leren van evenementen? Dr. Walther Ploos van Amstel Vrije Universiteit/TNO Mobility.
Case5: No-Audio Game: from design document to first prototype Tom Ramakers Cmd gad 30/05/2012.
Finance & Business Control
Programmeren in Java met BlueJ
Webapplicaties: de serverkant
TERUGKEER VAN DE PRESENTATIE
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 4 Codeerperikelen Singleton Specificeren Scheiding GUI en Domein Facade.
De nieuwe standaard in EEG-BioFeedback
Faculteit Ingenieurswetenschappen & Wetenschappen Software Engineering Publicatie Management Systeem Groep se1 Software Engineering Thierry Coppens.
Omgevingen zijn dan geïmplementeerd als Symbol Tables. Symbol Table mapt een symbool met een Binding Meerdere noties van binding –Meerdere manieren te.
Light models Waarom? Mockup Independent Mark up Analyse geometrie samenstellingen >100+ Downstream gebruik Exact/gefacetteerd.
Inleiding Databanken: oefeningen
Modula vs Java MODULE Show; CONST PI = ; TYPE PointRc = RECORD x,y : INTEGER; speed : REAL; angle : REAL; END; VAR a,b : PointRc; BEGIN.
Turnitin rapport opvragen / Turnitin inbox inhoud van een rapport
Eric Van Tilburgh Dienst Dierenwelzijn FOD Volksgezondheid
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
Synchronization and propagation in a network of electrically coupled cells =====
LokWeb and LWB 7 maart 2006 by Maarten and Hilverd.
1 Voorwaarden hergebruik Modulair ontwerp Low coupling High cohesion.
Spatial classificatie
Opgave 1a: afronden int n=5; double a, b, c, d; a = n * 1.5; b = n * 3 / 2; c = n / 2 * 3; d = 3 / 2 * n; a b c d
Flocking using Global Roadmaps Niels Gorisse Motion Planning 26 februari 2003 University Utrecht.
Hoorcollege 8 Game object structuren. Arrays in games Grid-gebaseerd speelveld (zoals Tetris) Lijst van spelers Lijst van inventory items Lijst van alle.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Wat zit allemaal in een level? Startpositie van de speler Waterdruppels Tiles Vijanden Einde van het level Achtergronden.
Hoorcollege 7 Collections, arrays. Programma ‘Snowflakes’ Sneeuwvlok object.
Bedrijfsbibliotheek Jeffrey Paarhuis Jos Vinke Pieter-Henk Smits
Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.
Methods of Development. Never Google Shitpipe * with safe-search off.
Game design. Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.
#3Software planning. refactor  Vermijdt dubbele code Welke code lijkt veel op elkaar?
ALBRECHT DÜRER'S MAGIC SQUARE ALBRECHT DÜRERS MAGISCH VIERKANT
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Hidden Markov Models Introductie Project: 1. Initializatie 2. Training.
Computerarchitectuur
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 3 - onderwerpen Het.
KPRES1 : C vervolg Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology Les 2 sheet 1 Wat gaan we doen:  Een (vaste) melodie.
DU2PRES1 : C vervolg Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Beginselen van C opgaves… volgende week: ARM.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Hoofdstuk 2 Java. Soorten Java-programma’s nJava Applet programma “leeft” op een WWW-pagina nJava Application programma heeft een eigen window nJavascript.
Hoofdstuk 9 Objecten en klassen.
1 december KC Development Tools Hands-on Oracle HTML DB v2.0.
TOPIC O: Pointers | pag. 1 Pointer = adres in het geheugen, is zelf geen geheugen! Expliciet geheugen aanvragen vóór gebruik.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Sketchpad - Introductie Mens en computer kunnen snel converseren door medium van line drawings Hexagons als één symbool (Ring Structure) Verschil met potlood.
Hoofdstuk 10.1 Toepassing: Bitmap-editor. nKlik punten op scherm nPlaatje verschuiven left, right, up, down nPlaatje bewerken clear, invert, bold, outline.
Hoofdstuk 5 Interactie. Controls Form Label Button Label TextBox.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1991 Seam of Gold International 1/3 WE'VE GOT THE POWER (Denis Compton & Jeff Crabtree) People.
Hoorcollege 5 Herhaling, game object interactie. Ball class class Ball { Texture2D colorRed, colorGreen, colorBlue; Texture2D currentColor; Vector2 position,
© 2013 Autodesk AutoCAD ® Map + GeoIT Bodem
Marketing & Entrepreneurship Karen Sikkema Arjan Terpstra.
The beast has been released! 4 arcade-style games Interviews with famous people in the game industry Develop browsers games for any device (phone, tablet,
Waar gaan ze naar school? 01 Nu hebben we nog een filmpje. Ze laten hier zien hoe ze dansles.
MVC in de praktijk Jeroen Swart.NET architect, Quintor
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2010/2011 Opdracht 3.
Men vraagt zich af waarom …
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
(het geluid van de stilte)
ASP.NET MVC Web Development
ASP.NET MVC Web Development
ASP.NET MVC Views.
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

The Architecture

 GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.

 MessageLoop (Win32)  Blocking Methode.  Slecht model voor game… of toch niet ?  Type GameLoops

 Vast aantal updates en FPS.  Zelfde resultaat.  Variable updates en vast FPS.  Teleportatie.  Vast aantal updates en variable FPS.  Betere graphics.  Variable aantal updates en variable FPS.  Teleportatie, lijkt alsof game hangt.

 Wat hebben we nodig ?  Game, Wereld, Hero, Enemy, Items, Sounds etc….  Hoe gaan we alles tekenen ?  Double buffering ?  Cohesie ?

 Game  Wereld  Hero  Enemy  Items  Sound  Level  Debugger ?

 Veel Modules  Cohesie ?  Hoe ga je de juiste informatie aan de juiste modules verschaffen ? Functie Chaning ? This->iets()->nogeen()->andere()->printscore();

 Observer Pattern  Model-View-Controller Pattern

 Queue(Observer Pattern)  Observer ▪ ResourceLoader(M) ▪ Debugger(M) ▪ WorldController(MVC) ▪ LevelController(MVC) ▪ CharacterController(MVC) ▪ Renderer(M)(MVC & Observer) ▪ View

 MessageQueue  Queue  Ontvangt berichten en verstuurd die naar alle aangemelde Observers.