The Architecture
GameLoop Opbouw Verschillende Modules Comminucatie Tekenen.
MessageLoop (Win32) Blocking Methode. Slecht model voor game… of toch niet ? Type GameLoops
Vast aantal updates en FPS. Zelfde resultaat. Variable updates en vast FPS. Teleportatie. Vast aantal updates en variable FPS. Betere graphics. Variable aantal updates en variable FPS. Teleportatie, lijkt alsof game hangt.
Wat hebben we nodig ? Game, Wereld, Hero, Enemy, Items, Sounds etc…. Hoe gaan we alles tekenen ? Double buffering ? Cohesie ?
Game Wereld Hero Enemy Items Sound Level Debugger ?
Veel Modules Cohesie ? Hoe ga je de juiste informatie aan de juiste modules verschaffen ? Functie Chaning ? This->iets()->nogeen()->andere()->printscore();
Observer Pattern Model-View-Controller Pattern
Queue(Observer Pattern) Observer ▪ ResourceLoader(M) ▪ Debugger(M) ▪ WorldController(MVC) ▪ LevelController(MVC) ▪ CharacterController(MVC) ▪ Renderer(M)(MVC & Observer) ▪ View
MessageQueue Queue Ontvangt berichten en verstuurd die naar alle aangemelde Observers.