Eerste deeltoets Uitwerking. Resultaten Gemiddeld: 6,01 Tips voor de volgende keer: – Werk in klad uit, schrijf duidelijk – Oefenen met loops en tellertjes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements


HM-ES-th1 Les 9 Hardware/Software Codesign with SystemC.
Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 3
Van domeinklasse tot implementatie
MagentaPurpleTeal PinkOrangeBlue LimeBrown RedGreen Introductie C# /.NET
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 4 Codeerperikelen Singleton Specificeren Scheiding GUI en Domein Facade.
AAHA (voor intern gebruik)
Omgevingen zijn dan geïmplementeerd als Symbol Tables. Symbol Table mapt een symbool met een Binding Meerdere noties van binding –Meerdere manieren te.


Computervaardigheden en Programmatie Universiteit AntwerpenObjecten 4.1 Computervaardigheden en Programmatie 1rste BAC Toegepaste Biologische Wetenschappen.
Modula vs Java MODULE Show; CONST PI = ; TYPE PointRc = RECORD x,y : INTEGER; speed : REAL; angle : REAL; END; VAR a,b : PointRc; BEGIN.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Informatica Universiteit AntwerpenScripting 5.1 Informatica 1rste BAC Biologie Hoofdstuk 5 Scripting.
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
MICPRG Les 11 Microcontroller Programmeren in C. 112 Datastructuren in C Werkgeheugen (PC en microcontroller): Statische datastructuren (vaste grootte):
GESPRG Les 8 Gestructureerd programmeren in C. 101 Array Meerdere variabelen van hetzelfde type kun je samennemen in één array variabele. Stel in een.
GESPRG Les 12 Gestructureerd programmeren in C. 152 Huiswerk Uitwerking void reverse(int a[], int n) { int first = 0, last = n - 1; while (first < last)
Opg.1a: substring } String substring(int a) { int t; for (t=a; t
Opgave 1a: afronden int n=5; double a, b, c, d; a = n * 1.5; b = n * 3 / 2; c = n / 2 * 3; d = 3 / 2 * n; a b c d
Array nDeclaratie nCreatie nOpvragen nWijzigen nLengte String [ ] a; a = new String[10]; ……a[5]…… a[5] = ……; …a.Length… …is eigenlijk overbodig! List a;
Hoorcollege 8 Game object structuren. Arrays in games Grid-gebaseerd speelveld (zoals Tetris) Lijst van spelers Lijst van inventory items Lijst van alle.
Hoorcollege 13 Animatie, game physics. De speler Wordt aangestuurd via toetsenbord Kent verschillende soorten bewegingen Rennen Stilstaan Springen Doodgaan.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Wat zit allemaal in een level? Startpositie van de speler Waterdruppels Tiles Vijanden Einde van het level Achtergronden.
Hoorcollege 7 Collections, arrays. Programma ‘Snowflakes’ Sneeuwvlok object.
Programmeren met Algebra André van Delft 6 februari 2012 Presentatie op Grotius College Delft.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 9 februari Universiteit Leiden.
Hibernate Object relational mapping
Algoritmiek Object-georiënteerd Programmeren
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Hoorcollege 12 Afronding Penguin Pairs & overzicht Tick Tick.
Hoofdstuk 9 Objecten en klassen.
Hoorcollege 9 Jewel Jam The revenge. Hierarchie van game objecten Game object (lijst) Game object (grid) Game object (lijst) Game object.
Arrays.
Hoofdstuk 10.1 Toepassing: Bitmap-editor. nKlik punten op scherm nPlaatje verschuiven left, right, up, down nPlaatje bewerken clear, invert, bold, outline.
Hoorcollege 5 Herhaling, game object interactie. Ball class class Ball { Texture2D colorRed, colorGreen, colorBlue; Texture2D currentColor; Vector2 position,
C++ C++ als een verbetering van C Abstracte datatypen met classes Constructoren en destructoren Subklassen binding van functies 1.
The beast has been released! 4 arcade-style games Interviews with famous people in the game industry Develop browsers games for any device (phone, tablet,
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 2 definitie.
Enums. Enum Houd een state bij 'Uitgebreide boolean';  ipv 2 states (True, false) meerdere states Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
Hoorcollege 4 Objecten en methoden. Eigen methode toevoegen class Painter : Game { public void HandleInput() { … } protected override void Update(GameTime.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Finite State Machine (Eindige.
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Scope. Scope van variaben/methoden Een variabele is te gebruiken binnen de { en } waarbinnen hij is aangemaakt. Hetzelfde geld voor een methode { int.
Hoofdstuk 10.3 Tekst-editor: MDI-interface Dialogen Files lezen Abstracte klassen.
Opgave 1a ncompiler: vertaalt broncode naar machine-uitvoerbare code ninterpreter: voert broncode direct uit.
1 PI1 week 9 Complexiteit Sorteren Zoeken. 2 Complexiteit van algoritmen Hoeveel werk kost het uitvoeren van een algoritme (efficiëntie)? –tel het aantal.
Eerste deeltentamen nNagekeken werk ligt voor in de zaal nNeem je eigen werk mee: in het college wordt het besproken nVragen over de beoordeling: in de.
Opbouw van het Netwerk void Lees (string filenaam ) { while ( (regel=sr.ReadLine()) != null ) { string [] r = regel.Split(" ", StringSplitOptions.RemoveEmpty.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
Bestanden Lezen Schrijven Afbeeldingen. Bestandstypen.txt.png eigen.
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
Objectgeoriënteerd Programmeren (2)
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Letterfrequentie turven
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
1. Een klasse is… Een groepje opdrachten Een groepje variabelen
Voorbeeld: Simulatie van bewegende deeltjes
Libraries, Platform Games
Willekeurigheid en Herhaling
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Object Communication (Jewel Jam)
Solving Linear Systems by Graphing Part 2 How Many Solutions?
Gameprogrammeren: Sprite sheets
Transcript van de presentatie:

Eerste deeltoets Uitwerking

Resultaten Gemiddeld: 6,01 Tips voor de volgende keer: – Werk in klad uit, schrijf duidelijk – Oefenen met loops en tellertjes

Opgave 3a public bool IsPrimeNumber(int n) { for (int i = 2; i < n; i++) if (n % i == 0) return false; return true; }

Opgave 3b public int CountPrimeFactors(int n) { int factors = 0; for (int d = 2; d <= n; d++) while (n % d == 0) { n = n / d; factors++; } return factors; }

Opgave 3c int i = 1; while (CountPrimeFactors(i) != 5) i++; Console.WriteLine("Eerste getal met 5 priemfactoren is " + i);

Opgave 4b public void DrawBananas(SpriteBatch spriteBatch) { for (int i = 0; i < points; i++) { spriteBatch.Draw(banana, new Vector2(AE.Screen.X - (i % 3 + 1) * banana.Width, i/3 * banana.Height), Color.White); } }

Opgave 4c public int Points { get { return points; } set { if (value >= 0) points = value; } }

Opgave 4d public void Reset() { position = new Vector2(AE.Random.Next(100, (int)AE.Screen.X – sprite.Width), AE.Screen.Y - sprite.Height); }