een docent. : “Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de gemiddelde werknemer met toegang tot het Internet 80% van zijn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Fred Beumer.
LU MC Integratie ICT in simulaties 19 juni 2001 P.M. Bloemendaal E.M. Schoonderwaldt S. Eggermont J.P.A. Broeren.
Van Methode Naar Methodiek
© Brainport Development, 2014 De kracht van samenwerking 1.
Contact met gezondheidsvoorzieningen in afgelopen jaar (in % van bevolking)
IT Biografie.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
VOR ICT Studiedag 26 januari 2007 TU/e Professional learning VOR ICT Studiedag Wim Jochems.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
Stichting RechtenOnline
PRISM FY11 Hans van der Meer Microsoft Nederland
Digitale leermiddelen in het mbo
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
N o o r d o o s t F r i e s l a n d. Alvorens afscheid te nemen… Zouden wij ook graag van u willen leren!
Sportieve (Open Wijk) Scholen Sportdocent Duale aanstelling Spin in het web Hét sportgezicht voor de school en de wijk.
GigaPortGigaPort Klaas Wierenga 14 Maart 2001.
CoP - PlatOO. Vandaag Centraal: Community of Practice – PlatOO Een klein stukje theorie Straks een praktijkgemeenschap spelen met als doel het ervaren.
Snelheidstoets Normaal verdeling 1 H5
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Taal en rekenen: Barrière in de Entree?
De tweede leerweg Luc Vandeput KHLeuven November 2013.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Leren tijdens echt werken utopie of werkelijkheid? Darco Jansen Martijn van Dongen.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Zin en onzin van leren met ICT Wim Jochems Voorzitter Vereniging voor Onderwijsresearch VOR Themaconferentie Heerlen, 25 november 2004.
Integratie van ICT in de vakken Zin en Onzin van Leren met ICT Themaconferentie VOR 2004 Joke Voogt, Paul Groot en Willem Bustraan.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Vrouwen zijn veel meer waard !!!
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Pantar Amsterdam E-learning Maaike Verburgh – teamleider/docent
1 Informatica Erik Poll Digital Security groep Radboud Universiteit Nijmegen.
GigaPortGigaPort Klaas Wierenga 8 Mei 2001.
Universele toegang: over federaties
Zin en onzin over evidence Conferentie Lessen uit onderzoek, Monique Volman, VU.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
ECK 2.0 Referentie architectuur v 035
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Toetsen bij de methode… ‘My name is tom’?

De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Woordenschat Toets Nederlands
YASM- Advies in opleidingsinnovatie met ICT 11 januari E-learning vanuit onderwijskundig perspectief 27 mei 2002 Dr. Stanley J. Portier.
De NVD komt naar je toe! Ketenzorg Hoe zijn we zover gekomen? Wat verwachten we? Samenwerking!
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Instructie inloggen docent
saMBO-ICT Conferentie
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Professionele software-ontwikkeling
FONTYS Rensvandervorst. Er Zit Een Spion In Uw Zak FONTYS Rensvandervorst.
@tweetkliniek.
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
De structuur van de economie
CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI: waar staat het voor? Bert Zwaneveld CODI Open Universiteit Nederland.
Nl.tree, de ISP voor het onderwijs Onderwijs en Internet Congres 16 april 2003, Amsterdam Aad van Diepen, manager marketing.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Langer thuis met technologie Accepteren ouderen technologie?
Meet & Greet afdeling Duurzame Technologie
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Rolwisseling van student naar docent
Transcript van de presentatie:

een docent

: “Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de gemiddelde werknemer met toegang tot het Internet 80% van zijn tijd met onzinnig werk bezig is.” Stelling: Voor werknemers in het onderwijs is dit percentage aanmerkelijk lager. Zin in Onzin

Professional development

Onzin over zin Stelling: CSCL verdient een betere vertaling in het Nederlandse onderwijs zie bijv.

CSCL: Computer Ondersteunend Samenwerkend Leren

Grootste Onzin Stelling Ontijdig implementeren van een generieke ELO is de doodsteek voor prille onderwijsinnovatie

Grootste Zin Stelling Internet Technologie biedt ongekende mogelijkheden voor “het nieuwe leren”. De echte revolutie moet nog beginnen.

Adaptief onderwijs