Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Deel 3 Groepen en teams.
22 February 2013 Randstad. Welcome Who is Who Triple P Bottom Line.
Internationale marketing
Approval Plans van Theorie naar Praktijk Janneke Staaks Universiteitsbibliotheek.
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Internationale marketing
0 MasterPeace is A worldwide movement of people creating peace Connecting peace building initiatives Building coalitions of people, NGO’s, companies that.
Amsterdam Marketing.
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN
Finance & Business Control
Programmeren in Java met BlueJ
To edit date & footer title choose View>Header/Footer Change fixed date to presentation date Change footer field to title of the presentation Click on.
PTC-AWARD – TOWELMACHINE – 10 NOV VENDOR – MMID - TOWELMACHINE.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
HIV, work and stigma 2013, Kerkrade Ronald A.M. Brands LLM Policy officer on Social and Legal advocacy.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
‘strategic communications: key factor for suc6’
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
De aarde die om haar as draait
Social media Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Microsoft Partner Programma
ONDERWIJS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst en voettekst'
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Deel 1 Het managen van mensen en organi-saties.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
“Gebruik van kansverwachtingen” - case studies - Jan Verkade en Karel Heynert 14 februari 2012.
DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU.
ISA (InformatieSysteemArchitectuur) Geert-Jan Houben.
Het effect van Engelse slogans in advertenties
Informatie Management 1 College 2 Programma vandaag:  Relevante Strategische Problemen / Vraagstukken / Uitdagingen (PVU)  Trends in ICT?  Rode draad.
Computer-Mediated Communication Master IK, CIW, MMI L.M. Bosveld-de Smet Hoorcollege 1; di. 7 sept. 2004;
Een ontmoeting tussen mbo en ho
Nicky Dries en Jolyn Gelens Naar een “rechtvaardig” model van talent management: een interactieve workshop Workshop HR Public 8 oktober 2009.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Arseus 1st quarter 2009 & outlook for 2009 Turn over growts of 12,6 % Management expects a turnover growth of between 5% and 10%. The recurring EBITDA.
Titel Spreker Datalekken in Cyberspace Hans Henseler FLITS bijeenkomst NVvIR 13 oktober 2011, Den Haag.
1 Over het examen (1): Modus Mondeling met schriftelijke voorbereiding 4 uur, 3 onderdelen: –Modellering (  schriftelijk, dan mondeling) –Queries / relationeel.
Epidemiologie van druggebruik
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Ronde Nieuws & Actualiteiten
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Banalisering van technologie "I [will] argue that it is when technologies such as the telephone and the computer cease to be sublime icons of mythology.
Presentatie Juni 2012 ASHOKA. De wereld… -Snelle veranderingen (lokaal, globaal) -Hierarchie en regels kunnen niet meer volgen -War for talent… NOOD AAN.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
TRENDS and impact on your Business
Klantkennis Geïndividu- Relatie- Multi
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Department of Information Technology – Internet Based Communication Networks and Services (IBCN) IBCN Masterproef Schrijven van het boek: Enkele tips en.
De invloed van sociale succesfactoren in Agile Software Development
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Transcript van de presentatie:

Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het verschil tussen public relations en marketing De sterke en zwakke punten van public relations en de uitdagingen op het gebied van public relations De doelgroepen, doelstellingen en taken van public relations De instrumenten en kanalen voor public relations Goede relaties met de media onderhouden Het onderscheid tussen diverse budgetteringsmethoden voor public relations Het meten van de effectiviteit van public relations Communiceren in crisissituaties

Sterke punten van public relations

Zwakke punten van public relations

Trends en uitdagingen voor public relations

Publieksgroepen voor PR

Doelstellingen en taken van public relations

Instrumenten en kanalen voor public relations

Media-PR: een persbericht schrijven

Media-PR: richtlijnen voor goede mediarelaties Tabel 10.5 Richtlijnen voor goede mediarelaties Gebaseerd op: Burnett, J. en Moriarty, S. (1998), Introduction to Marketing Communication. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall; Duncan, T. (2002), IMC. Using Advertising and Promotion to Build Brands. Boston: McGraw-Hill.

Budgettering voor public relations Tabel 10.6 Budgetteringsmethoden voor public relations

Communicatieregels vóór de crisis Tabel 10.7 Communicatierichtlijnen in niet-crisissituaties Gebaseerd op: Marconi, J. (1992), Crisis Marketing, When Bad Things Happen to Good Companies. Chicago, IL: Probus Publishing Company..

Voorbereiding op crisissituaties en crisismanagement Tabel 10.8 Voorbereiding op crisissituaties en crisismanagement Gebaseerd op: Haywood, R. (1998), Public Relations for Marketing Professionals. Londen: Macmillan Business; Seymour, M. en Moore, S. (2000), Effective Crisis Management: Worldwide Principles and Practices. Londen en New York: Cassel; Anthonissen, P. (2002), Murphy Was Een Optimist. Tielt: Lannoo.