Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Advertisements

Retail Marketing Services
Simuleren van DOT / Impact Analyse Simplifying Decisions for Everyone.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
BizTalk by Design Steef-Jan Wiggers.
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
Atos, Atos and fish symbol, Atos Origin and fish symbol, Atos Consulting, and the fish itself are registered trademarks of Atos Origin SA. August 2006.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Checklist voor de Cloud
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Customer confidential
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
QAD Reporting & Analytics
Wat is nieuw in MS Project 2010 Wil Jansen.  Dit!!
Cloud Computing woensdag 20 november Wat is Cloud Computing ? Cloud Computing.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
Business Productivity Online Suite
PTC-AWARD – TOWELMACHINE – 10 NOV VENDOR – MMID - TOWELMACHINE.
Performance Intelligence!
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Presentatie IA Solutions 2005: Programma generatie voor: PLC en SCADA Een update van deze PPT is te downloaden op: Rob Kits - Technisch.
Speaking OData to SharePoint 2010 in a RESTful manner Michaël Hompus | Principal Developer | Winvision.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Lineaire functies Lineaire functie
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
ISV Royalty License Agreement
SPLA Service Provider License Agreement
© 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied,
Microsoft Partner Programma & Applicatie testen
WinFX Overview Martin Tirion Senior Consultant Microsoft Services.
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
Samen vissen naar Business Succes in Core Infra
Partner Account Manager Voice Microsoft UCC Day
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Microsoft Partner Programma
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart
CEBP Danny Burlage.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Cloud computing. Cloud introductie  Gebruiker: ‘ Computer Basics: What is the Cloud?’ ‘De cloud.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Microsoft’s Enterprise Project Management 2007 “The Next Generation” Johan Apperloo Olaf van KImmenaede.
Loe Hameleers Gerard Maeijer
Introductie Cloud Computing Ruud Ramakers 19 April 2012 The best way to predict the future is to create it. Peter Drucker
TechNet & MSDN 2002 Problemen van vandaag oplossen en vooruitkijken!
Windows 2000 Update & Windows.NET Server Family Preview Arthur de Meij Solution Specialist Business Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft.
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
1. 2 Communicatie producten voor ISP's en ICT-resellers kennisoverdracht, support en logistieke oplossingen  Actief sinds 1993  Internet, security en.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Inhoud Ontstaan en Geschiedenis van SAP SAP anno 2002 / 2003 SAP in België en Luxemburg SAP Wereldwijd Producten Opbouw SAP Evolutie Omzet, Winst en Personeelsbestand.
Transcript van de presentatie:

Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof

- 2 - Agenda Microsoft & Microsoft Business Solutions Microsoft CRM - visie Opportunity Midden en Kleinbedrijf Microsoft CRM - product Vragen? Welkom bij Microsoft

- 3 - Oplossingen op het gebied van: Information Worker Server (incl. Small Business Server) Windows Client Home & Entertainment (HED) Microsoft Business Solutions Mobility Nederland 400 medewerkers Microsoft

% autonome groei FY04 vs. FY03 > 23,000 nieuwe klanten (totaal > ) Innovatief partner programma (MSPP): MBS Competentie ERP oplossingen (Navision, Axapta, Great Plains, …), Retail Management, Business Intelligence, eCommerce,… Microsoft CRM Nederland 30% groei FY04 tov FY klanten Microsoft Business Solutions

- 5 - Integrated Innovation Integrated Innovation: Optimaliseer klantwaarde Microsoft USD 6.8 miljard in R&D Microsoft Business Solutions Sleutelrol in Integrated Innovation

- 6 - Microsoft CRM – visie Gedegen onderzoek en ontwikkeling vooraf 3 jaar klantonderzoek en R&D Honderden resources CRM experts met kennis van Onyx, Pivotal, SalesLogix, Oracle, Siebel en Goldmine Microsoft experts uit Office, Windows, Microsoft SQL Server, Exchange en BizTalk Server teams

- 7 - Microsoft CRM – visie “Drive Microsoft CRM globally” 52 landen 13 talen klanten gebruikers WW groei >70% WW target nieuwe klanten Google: “Microsoft CRM”: hits!

- 8 - Global, Major & Strategic Accounts Corporate Accounts > 500 PCs >1000 Mdws Midmarket PCs, Mdws PCs, Mdws PCs, Mdws Small Business 5-24 PCs, Mdws < 5 PCs, 1-10 Mdws STRATEGIC MAJOR CORPORATE MIDMARKET SMALLBUSINESS Microsoft CRM – doelgroep Business Contact Manager

,2% 7,1% 33,4% 18,0% 17,8% 38,6% 0% 0 5% % % % % % % % % % Relatief Absoluut MKB – CRM opportunity Bron: Heliview ,1% 23,6% Aantal werkplekken Investeringsplannen in CRM komende 12 maanden – totaal =

,4% 11,7% 24,4% 12,9% 22,4% 0% 0 5% % % % % Industrie Bouw Handel Transport Fin dienstverl Zak dienstverl Relatief Absoluut MKB – CRM opportunity Bron: Heliview Overheid 3,3% 8,4% Investeringsplannen in CRM komende 12 - maanden totaal = Onderwijs Zorg 7,0% 8,3% Branche activiteit

Hoge productiviteit Lage kosten Krachtige integratie Meer flexibiliteit Maak beter geïnformeerde beslissingen Help verkoop succesvoller te worden Lever de beste klantenservice Deel informatie Eenvoudige installatie Eenvoudige aanpassingen Gebruiksgemak Eenvoudig in onderhoud Standaard implementatie of gehost via ASP Microsoft Office (Outlook) Microsoft Business Solutions oplossingen Andere bedrijfssystemen Web services Branche specifieke eisen/wensen Complete development kit (SDK) Open en veilige interfaces Web services Microsoft CRM – ontwerpdoelstellingen

Microsoft CRM 1.2 Sales voor Pocket PC Microsoft CRM 1.2 ( Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Deens, Nederlands en Braziliaans Portugees) Microsoft CRM 2.0 Thema’s: Uitbreidbaarheid, TCO en klantwensen. Nieuwe functionaliteit (Service Management en Marketing Automation) Verbeterde performance en schaalbaarheid FY04 H2 (Dec ’03-June ‘04) FY06 (July ‘05-June ‘06) * Data vertegenwoordigen General Availability (GA). Genoemde data en scope zijn slechts bedoeld ter indicatie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. FY05 Q1 (July-Sept 2004) tbd (w/Longhorn if possible) Microsoft CRM 3.0 Thema’s: Microsoft Office synergie en end-to-end business process automation Uniforme CRM client voor Longhorn Office en Windows Self-service voor klanten Integratie naar Green V1 (ERP) Microsoft CRM 2.0 Service voor Pocket PC FY06 Q1 (July-Sept 2005) Microsoft CRM – roadmap* Drive CRM globally

Sterke punten MS propositie Outlook integratie en look en feel Positie op de desktop Gepositioneerd en ontwikkeld voor het MKB Veilige keuze in een financieel sterke partner Flexibiliteit Gebruikersvriendelijk (less is more) Technologie platform.net Verticale benadering via de Partners die de branches kennen

MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement SalesService Suite Microsoft CRM – licenties Standard Users Professional Users MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement Service Suite MicrosoftCustomerRelationshipManagement Sales MicrosoftCustomerRelationshipManagement Sales Server MicrosoftCustomerRelationshipManagement Service Server Servers MicrosoftCustomerRelationshipManagement Suite Server

Prijsvoorbeelden (prijzen zijn ter indicatie en betreffen named users) GebruikersPrijzen CRM software Sales Professional 15 gebruikers* € (€ 577 p/gebruiker) Suite Professional 20 gebruikers (Sales & Service) € (€ gebruiker) Sales Professional 50 gebruikers € (€ 937 gebruiker) Suite Professional 50 gebruikers (Sales & Service) € (€ gebruiker) Gebaseerd op geschatte verkoopprijzen binnen Open Volume licensing, uitgaande van bestelling ineens. Licenties zijn inclusief 2 jaar Software Assurance. * Gebaseerd op Small Business pricing voor Microsoft CRM

Gartner report MS CRM Gartner: Three-Year Costs for Shortlist of CRM Suites for the Midsize Business Hoogste rating (8.9) prijs – prestatie vergelijk (gemiddeld 8.1) Rapport gratis beschikbaar via:

Marktleiderschap in doelmarkt CRM (small, midmarket, corporate) Winstgevende Winstgevende business Integrated Innovation Superieure waarde door Integrated Innovation partner Driver voor het partner ecosystem klanten Hoog volume van tevreden klanten Recap

Vragen?