Media & Creativiteit Pia Terstroet
The basics Kwartalen Thema’s Module bestaat uit: –10 weken, 8 weken les, week 9 inleveren en beoordelen dummy –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren (in klas 12 klokuren) 44 klokuren thuis = 5,5 u.p.w. thuis –2 x hoorcollege
Hoorcollege Beroepswereld De spreker voor jaar 1 is: Marcel Kampman Woensdag, 9 september, het 6e uur ( ), E3.02. Bericht via mail
Modulewijzer –Vakgroep Media en Creativiteit –Jaar 1 Toetsing en beoordeling Inhoud per module
Deliverables Dummy en Boek aanschaffen Deadline in week 2: –Gebruiksaanwijzing/stappenplan –Procesverslag –Motto dummy en 7 pagina’s gevuld Deadline in week 8, tijdens de les: –1 gebruiksaanwijzing/stappenplan, 3 creatieve technieken Deadline in week 9: –Procesverslag en reflectie en dummy
Creativiteit Creatief met kurk? Betekent meer dan alleen artistiek zijn,speels nadenken, problemen herkennen,oordeel uitstellen, in meerdere richtingen denken. Iedereen heeft bron van creativiteit in zich. Kan getraind worden in kleine dingen.
Let’s try it out! Een krant kan je kopen, lezen en bij het oud papier leggen…maar wat kan je nog meer met een krant doen? –Schrijf het op!
Dummy
Een zoveel mogelijk visueel logboek. Indrukken, dingen die je gaan opvallen op straat, in de media, losse ideeën en gedachten, schetsen, websites, vormgeving, letters, inspiratiebronnen, citaten, nieuwtjes, artikelen, eigen foto’s, documentaires, kleurencombi’s. Alles dat op de een of andere manier met de nieuwe vakken hier te maken heeft, van techniek tot vormgeving tot psychologie tot marketing.
Beeldtaal Definitie van beeldtaal (voor deze opdracht): –Het overbrengen van een specifieke boodschap (‘verhaaltje’ hoe miniem dan ook met een kop en een staart) alleen door gebruikmaking van beeld.
Huiswerk Bestuderen modulewijzer Aanschaffen en gebruik Dummy, motto Maken opdracht 2A Koop Creativiteit Hoe? Zo?, door Igor Byttebier, uitgeverij Lannoo