MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit jaar 1 VT, modulewijzer Docentpagina: alle slides van de afgelopen les + huiswerk volgende les onder mijn naam Aanwezig: woensdag en vrijdag Lokaal: 1.10, postvakjes tegenover de portiersloge
Agenda vandaag Huiswerk was: gereduceerde stappenplan per stap minimaal 10 verschillende beeldoplossingen bedacht, in woord en beeld.Naast elkaar plaatsen. Startformulering wordt genoteerd Nu in duo-vorm elkaars gereduceerde stappenplan met de beste beeldoplossingen bespreken, waar is het onduidelijk, waar goed Werken in de klas en zelf aantekeningen maken, wat voor feedback krijg je? Schema lessen en Huiswerk
Schema lessen Les 5 Product realisatie, feedback geven en krijgen over gekozen beeldoplossingen, wat ga je doen met vormgeving? Wat zou presentatie vorm kunnen worden? Les 6 Beeldoplossingen verfijnt, naast elkaar geplaatst, gebruiksaanwijzing in schets op papier laten beoordelen door een andere collega Les 7 Test en evaluatie, presentatiemodel hoeft nog niet Les 8 Inleveren iedereen opdracht 3(inclusief foto van presentatiemodel), beoordelingsgesprek helft groep: dummy en reflectievlieger (proces) Les 9 beoordelingsgesprek andere helft groep dummy en reflectie
Ter overdenking Welke oplossing is goed, welke niet, waarom? Wat ontbreekt er nog aan boodschap? Is er sprake van duidelijke leesrichting? Losse plaatjes, stripverhaal, één prent? Presentatie op papier of product, past vormgeving bij sfeer product? Is vormgeving consequent, één familie? Fotografie,tekeningen, natuurgetrouw, gereduceerd, wat doe je met kleur, waarom?
Huiswerk les 6 Boek: pag. 25 t/m 35 (blauw), 38 t/m 48 (rood) bij elke creatieve vaardigheid 1oefening maken (snelhechter) Alle aandacht nu voor een schetsvoorstel van je gebruiksaanwijzing, alle beeldoplossingen bij elkaar geplaatst en verfijnt, meenemen op papier. Beginnen met de vormgeving, verschillende technieken overwegen, kijken of de beeldoplossingen wel bij elkaar passen. Ondertussen tenminste 5 ideeën bedenken voor presentatievorm die met je onderwerp te maken kan hebben (op een product, boekje, kaart etc.) Reflectievlieger (proces) en dummy bijhouden Dummy meenemen, ter inzage