Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 4 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
 Is het hoofd personeel & organisatie van het NJI  Is werkzaam bij NIZW  Heeft verschillende boeken geschreven.
1. Inleiding 2. Methode 3. Resultaten 4. Discussie 5. Bronnen.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Docent medmec = Wil Adolfs
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Les 7 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk = keuze keuze.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Media en creativiteit Identiteit les 2
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media en creativiteit Identiteit
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC02 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 5 Identiteit.
MEDMEC Les 4 Per groepje van 4 studenten: Feedback opdracht 1.2 bespreken schetsen categorie 1 Keuze bekend maken categorie 2 Ontwerpproces bespreken.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Toelichting module: Les schema per week
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Armoede Wat steden kunnen doen om armoede te bestrijden.
Wat brengt (echt)scheiding teweeg in het leven van kinderen?
Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
MedMec01-2 Les schema per week
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 Engagement.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media en creativiteit Identiteit les 7
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1

Thema: identiteit In deze module krijg je inzicht in je eigen identiteit en wie jij bent als onderdeel van de groep van makers. Organisaties, producten, diensten en applicaties hebben net als mensen een identiteit en een gedrag. Om als media professional de juiste media te ontwerpen is het nodig om inzicht in deze identiteit te hebben. Dan pas kun je een geschikt multimedia product ontwerpen en bouwen. Alvorens hieraan te beginnen dienen studenten hun eigen identiteit te onderzoeken en in een zelfgekozen medium uit te dragen. In deze module leer je hoe aspecten van jouw identiteit terugkomen in je concepten en producten en hoe je jouw identiteit via woorden en beelden kunt overbrengen.

Ik-file

IK-File 16-11les 1planning ik-file 23-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 30-11les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les 5opdracht 1-categorie 3 Jippie Kerstvakantie 04-01les 6opdracht 1-afronden; nogmaals cover/poster/banner 11-01les 7 opdracht 2 presentaties 18-01les 8presentaties-feedback-dummies 27-01les 9

Modulewijzer:

Keuze maken Tijdschrift Film of animatie Blog of ander soort webapplicatie. Zet met behulp van een mindmap de mogelijkheden en de voor- en nadelen op een rijtje. Beargumenteer je keuze.

Mindmap Om optimale resulaten te realiseren in je ontwerpen kun je niet zonder een optimale ideeenstroom. Om de ideeenstroom (flow) goed op gang te krijgen zijn er verschillende technieken. Mindmapping is een van de technieken.

Tony Buzan Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van braintraining (1991) toe. Basisgedachte achter de techniek is het gegeven, dat denkpatronen in de menselijke hersenen zich ongeveer zo gedragen als de mindmap op papier.

Functies van mindmapping. analyse van informatie ordenen van informatie geheugenondersteuning ontdekken van nieuwe verbanden. blootleggen van verbanden documenteren van verbanden brainstorming

Research mindmapping Zoek informatie over : Tony Buzan Mindmapping Voorbeelden

Keuze>wie>wat Vat je keuze samen in 3 zinnen: –Wie ben je –Welk platform kies je –Waarom

Plannen voor poster banner cover

Verplichte onderdelen: Tijdschrift:cover Film:filmposter Webapplicatiebanner Content uit diverse opdrachten

Gemeenschappelijke factor Welke keus je ook maakt, layout en typografie maken er een onderdeel van uit.

Voorbeelden over typografie Dynamic typography op youtube typography- cigarettes Typography: Thank You For Smoking Pulp Fiction_DOES HE LOOK LIKE A BITCH!? in typography Typolution typography experimental04

Over fonts en tijdschriften mensje.be/wpcontent/uploads/2008/08/font.jpg&imgrefurl = _R9ApGY5j_idPdQq4z5022v83ZsU=&h=500&w=500&s z=89&hl=nl&start=15&tbnid=MFMPyX9kNth3JM:&tbnh= 130&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3DDUMMY%2BG RAFISCH%2BONTWERPER%26gbv%3D2%26hl%3Dnl %26sa%3DGhttp://images.google.nl/imgres?imgurl= mensje.be/wpcontent/uploads/2008/08/font.jpg&imgrefurl = _R9ApGY5j_idPdQq4z5022v83ZsU=&h=500&w=500&s z=89&hl=nl&start=15&tbnid=MFMPyX9kNth3JM:&tbnh= 130&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3DDUMMY%2BG RAFISCH%2BONTWERPER%26gbv%3D2%26hl%3Dnl %26sa%3DG

Creatieve technieken Maak een mindmap over welke vorm je kiest Lees in “creativiteit hoe zo” over de abstractieladder

huiswerk Lezen: blz Uit “creativiteit hoe zo” Research mindmapping Mindmap over je vormkeuze. Bronnen raadplegen over de mogelijke vormen die je kunt kiezen.(denk aan je verslag) Dummy gebruiken. Kijk Koefnoen Opzet voor cover/banner/poster