Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Medmec04 les 5 Engagement.
Medmec04 les 8 Engagement. Komende maandag Planning – 11.30u – 12.30u – Voorbereiding j1 – 12.00u – 12.30u – Inloop j2 – 12.30u – 14.00u – Spelronde 1.
ENGAGEMENT MEDMEC 04 Les 5. Weekplanning Lesweek 1: Urban Studio Lesweek 2: Kick off en spelopdracht deel l Lesweek 3: hoorcollege gaming, geen lessen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec04 week 7 Engagement.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Medmec04 – Engagement Les 5
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Medmec04 Engagement Les 3.
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Medmec04 les 1 Game of life.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
les 7 visie,concept,product
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Spel Politiek Nederland
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Transcript van de presentatie:

Medmec04 week 5 Engagement

LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer o Maken opdracht 1 o START met opdracht 2 en 4 o Werken in dummy, let op week 6! 2 o Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) o Inleveren opdracht 1, uitgeprint o Maken opdracht 2 en uploaden o Werken in dummy 3 o Opdracht 2 show o Thema’s bespreken, teams vormen o Inleiding opdracht 3 o Ontwerp procedure/planning maken o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 4 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 5 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, eerste versie o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 6 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, tweede versie o dummy inleveren! o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag 7 o Werken volgens ontwerp procedure o Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen o Bijhouden individuele proces verslag 8 o Spel spelen o Spel beoordelen o Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie o Opdracht 3 afronden 9 o Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht

LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer o Maken opdracht 1 o START met opdracht 2 en 4 o Werken in dummy, let op week 6! 2 o Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) o Inleveren opdracht 1, uitgeprint o Maken opdracht 2 en uploaden o Werken in dummy 3 o Opdracht 2 show o Thema’s bespreken, teams vormen o Inleiding opdracht 3 o Ontwerp procedure/planning maken o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 4 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 5 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, eerste versie o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 6 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, tweede versie o dummy inleveren! o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag 7 o Werken volgens ontwerp procedure o Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen o Bijhouden individuele proces verslag 8 o Spel spelen o Spel beoordelen o Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie o Opdracht 3 afronden 9 o Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht vervolg

Agenda Quis! Met je eigen team!

Vraag 1 Welke drie onderdelen van een spel zijn het belangrijkst?

Vraag 2 We spelen games om een relevante ervaring op te doen. Hoe wordt zo’n ervaring ook wel genoemd?

Vraag 3 Hoe maak je van ‘Play’ een Meaningfull Play?

Vraag 4 Noem vijf voorbeelden uit games van een resultaat van een actie.

Vraag 5 Noem ten minste vijf eigenschappen van regels.

Ga staan. Ik geef de antwoorden. Het team gaat zitten wanneer een antwoord niet goed is. Het team dat het langst kan blijven staan is de winnaar!

De antwoorden: Vraag 1: Welke drie onderdelen van een spel zijn het belangrijkst? Doel, regels, keuzes Vraag 2: We spelen games om een relevant ervaring op te doen. Hoe wordt zo’n ervaring ook wel genoemd? Meaningfull play Vraag 3: Hoe maak je van Play een meaningfull play? Interactie oftewel merkbare resultaten uit de acties van de spelers Vraag 4: Noem vier voorbeelden uit games van een resultaat van een actie. Level omhoog Audio feedback Punten scoren Visuele feedback De tegenstander inhalen Vraag 5: Noem ten minste vijf eigenschappen van regels. Regels beperken de speler’s acties Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler

10 tips rapid prototyping 1. WTF? (Where’s The Fun?) 2. Kies de juist Tool 3. Fouten maken = GOED! 4. Meer tijd != Betere Kwaliteit 5. Beperk de kaders (!?) 6. Parallelle ontwikkeling 7. Fake it! (if you can) 8. Kill your darlings © 9. Gooi alles overboord...(en als het dan nog werkt is het goed)

10 Na 20% van de beschikbare doorlooptijd van het ontwikkel traject moet het eerste prototype getest worden.

Test je idee, het spel the play bedenk samen hoe

Games zijn: Doel + Regels + Keuzes Doel van game design is om “Meaningful PLAY” te creëren “Meaningful PLAY” ontstaat doordat regels zich manifesteren in de “Magic Circle” Content is koning; Testen is het hoogste goed!

Game is een ervaring De ervaring geeft je betekenis middels interactie (regels) waardoor het spelen als relevant wordt ervaren: Dit heet meaningful PLAY

Meaningful PLAY Resultaten uit acties van de spelers bijvoorbeeld: Level omhoog Punten krijgen Inhalen van de tegenstander Feedback krijgen, middels audio of visueel

Regels Regels beperken de speler’s acties Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor

Huiswerk voor volgende les Werk aan het spel, onderzoek, test, denk aan de regels, meaningful play, wat is de betekenis, om welke ervaring gaat het? (uitschrijven!) (Idee en concept fase.) Werk je individuele procesverslag bij. Dummy