Medmec04 week 7 Engagement.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Advertisements

Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 5 Engagement.
Medmec04 les 8 Engagement. Komende maandag Planning – 11.30u – 12.30u – Voorbereiding j1 – 12.00u – 12.30u – Inloop j2 – 12.30u – 14.00u – Spelronde 1.
ENGAGEMENT MEDMEC 04 Les 5. Weekplanning Lesweek 1: Urban Studio Lesweek 2: Kick off en spelopdracht deel l Lesweek 3: hoorcollege gaming, geen lessen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Medmec04 – Engagement Les 5
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Medmec04 les 1 Game called life. Herfst–creatieve technieken Winter–jezelf als ontwerper (identiteit) Lente–ontwerpen met jezelf en anderen (co-creatie)
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Medmec04 les 1 Game of life.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 1 Engagement.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
les 7 visie,concept,product
Transcript van de presentatie:

Medmec04 week 7 Engagement

Periode overzicht 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Inleiding module & werkwijze Les Onderwerpen Huiswerk voor komende week en les 1 Inleiding module & werkwijze Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer Maken opdracht 1 START met opdracht 2 en 4 Werken in dummy, let op week 6! 2 Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) Inleveren opdracht 1, uitgeprint Maken opdracht 2 en uploaden Werken in dummy 3 Opdracht 2 show Thema’s bespreken, teams vormen Inleiding opdracht 3 Ontwerp procedure/planning maken Werken aan opdracht 3 Bijhouden individuele proces verslag 4 Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 5 In de les het laten testen van je game, eerste versie 6 In de les het laten testen van je game, tweede versie dummy inleveren! 7 Werken volgens ontwerp procedure Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen 8 Spel spelen Spel beoordelen Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie Opdracht 3 afronden 9 Inleveren opdracht 3 10

Periode overzicht vervolg Les Onderwerpen Huiswerk voor komende week en les 1 Inleiding module & werkwijze Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer Maken opdracht 1 START met opdracht 2 en 4 Werken in dummy, let op week 6! 2 Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) Inleveren opdracht 1, uitgeprint Maken opdracht 2 en uploaden Werken in dummy 3 Opdracht 2 show Thema’s bespreken, teams vormen Inleiding opdracht 3 Ontwerp procedure/planning maken Werken aan opdracht 3 Bijhouden individuele proces verslag 4 Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 5 In de les het laten testen van je game, eerste versie 6 In de les het laten testen van je game, tweede versie dummy inleveren! 7 Werken volgens ontwerp procedure Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen 8 Spel spelen Spel beoordelen Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie Opdracht 3 afronden 9 Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht vervolg

Agenda van vandaag Feedback formulier Draaiboek Indelingsschema Werken volgens planning

Feedback formulier Standaard feedbackformulier Voordat je begint met spelen: Thema Het maatschappelijke thema van het spel is ……………….. (de makers van het spel vullen dit in). Voordat je het spel gaat spelen schrijf je op hoe je denkt over dit thema, je mening, wat weet je er al van?   Begin met het spel en vul de rest van het formulier in na de afronding van het spel. Eisen Heeft het spel een informatief, educatief of preventief karakter? Waaraan merk je dit … Wat probeert het spel je over het gekozen thema bij te brengen? Wordt het spel gespeeld in een openbare ruimte? Op welke locatie? Wordt bij het spel gebruik gemaakt van moderne communicatie middelen zoals internet, mobiele telefonie, gps, enz? Geef aan welke middelen zijn gebruikt en hoe Kan het spel gespeeld worden met 3-4 mensen of zou een ander aantal beter zijn? Geef de reden op. Hoe lang duurde het spel? Vind je dat lang/kort of precies goed en waarom? Spelregels Is de doelgroep beschreven? Leg uit. Is de doelstelling van het spel goed beschreven? Leg uit. Zijn de spelregels eenduidig? Leg uit. Vormgeving Wat kan je zeggen over de vormgeving van het spel en geef een toelichting. Hoe heb je het spel ervaren (spannend, flauw, grensverleggend, enz.) en geef voorbeelden. Kennis en ideeën Wordt je op ideeën gebracht over het centrale thema? Geef aan welke ideeën je hebt gekregen. Denk je anders, subtieler of uitgebreider na over het maatschappelijke thema van het spel? Vergelijking het antwoord op de eerste vraag op dit feedbackformulier met de kennis die je hebt na het spelen van het spel. Wat zijn de verschillen? Feedbackformulier Voeg specifieke vragen over je spel toe aan dit standaard feedbackformulier!

Feedback formulier Denk aan de vormgeving van het feedback formulier! http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage Denk aan de vormgeving van het feedback formulier!

Draaiboek Woensdag 22 juni 12.30 – 13.00 Elk team legt het kant en klare spelpakket met beoordelings/feedback formulier en pen klaar in het lokaal, zie rooster. 13.00 – 13.30 Elk team gaat het pakket ophalen van het spel dat gespeeld gaat worden, zie groepsindeling. 13.30 – 15.30 Spelen van de spellen: elk spel wordt minstens 1 keer helemaal uitgespeeld en het gehele team vult samen uitgebreid het beoordelings/feedback formulier in. 15.30 – 16.00 Het ingevulde beoordelings/feedback formulier met het spel wordt terug gebracht in het lokaal waar het vandaan kwam. 16.00 – 16.20 Elk team haalt zijn spel en het beoordelings/feedback formulier weer op en kan daarmee het huiswerk maken voor de volgende les. Huiswerk week 9: Het spel, de spelregels, een procesmap (onder andere: evaluatie en conclusies naar aanleiding van het ingevulde beoordelings/feedback formulier) en tips en tops. Zie modulewijzer.

Indelingsschema Med1d Rob is begeleidende docent PH.01.03 Team 1j Team 1d Team 2j Team 2d Team 3j Team 3d Team 4j Team 4d http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage

Indelingsschema Med1c Elske is begeleidende docent PH.01.19 Team 1c Team 1i Team 2c Team 2i PH.02.51 Team 3c Team 3e (samen met Team 3b) http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage

Test je idee, het spel the play

Game is een ervaring De ervaring geeft je betekenis middels interactie (regels) waardoor het spelen als relevant wordt ervaren: Dit heet meaningful PLAY

Meaningful PLAY Resultaten uit acties van de spelers bijvoorbeeld: Level omhoog Punten krijgen Inhalen van de tegenstander Feedback krijgen, middels audio of visueel

Regels Regels beperken de speler’s acties Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor

Werken volgens planning

Huiswerk voor volgende les Maak het spel speelklaar Spelregels. (Wat is het doel, de betekenis, om welke ervaring gaat het? uitschrijven!) Procesmap (hou je individuele taken bij)

Huiswerk voor les 9 Spel inleveren Spelregels Procesmap (planning, takenlijst, rolverdeling, urenverantwoording, onderzoek, feedbackformulier, evaluatie en conclusies) Tops en Tips Haal op: dummie, opdracht 1 en 2