Medmec04 week 7 Engagement
Periode overzicht 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Inleiding module & werkwijze Les Onderwerpen Huiswerk voor komende week en les 1 Inleiding module & werkwijze Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer Maken opdracht 1 START met opdracht 2 en 4 Werken in dummy, let op week 6! 2 Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) Inleveren opdracht 1, uitgeprint Maken opdracht 2 en uploaden Werken in dummy 3 Opdracht 2 show Thema’s bespreken, teams vormen Inleiding opdracht 3 Ontwerp procedure/planning maken Werken aan opdracht 3 Bijhouden individuele proces verslag 4 Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 5 In de les het laten testen van je game, eerste versie 6 In de les het laten testen van je game, tweede versie dummy inleveren! 7 Werken volgens ontwerp procedure Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen 8 Spel spelen Spel beoordelen Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie Opdracht 3 afronden 9 Inleveren opdracht 3 10
Periode overzicht vervolg Les Onderwerpen Huiswerk voor komende week en les 1 Inleiding module & werkwijze Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer Maken opdracht 1 START met opdracht 2 en 4 Werken in dummy, let op week 6! 2 Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) Inleveren opdracht 1, uitgeprint Maken opdracht 2 en uploaden Werken in dummy 3 Opdracht 2 show Thema’s bespreken, teams vormen Inleiding opdracht 3 Ontwerp procedure/planning maken Werken aan opdracht 3 Bijhouden individuele proces verslag 4 Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 5 In de les het laten testen van je game, eerste versie 6 In de les het laten testen van je game, tweede versie dummy inleveren! 7 Werken volgens ontwerp procedure Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen 8 Spel spelen Spel beoordelen Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie Opdracht 3 afronden 9 Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht vervolg
Agenda van vandaag Feedback formulier Draaiboek Indelingsschema Werken volgens planning
Feedback formulier Standaard feedbackformulier Voordat je begint met spelen: Thema Het maatschappelijke thema van het spel is ……………….. (de makers van het spel vullen dit in). Voordat je het spel gaat spelen schrijf je op hoe je denkt over dit thema, je mening, wat weet je er al van? Begin met het spel en vul de rest van het formulier in na de afronding van het spel. Eisen Heeft het spel een informatief, educatief of preventief karakter? Waaraan merk je dit … Wat probeert het spel je over het gekozen thema bij te brengen? Wordt het spel gespeeld in een openbare ruimte? Op welke locatie? Wordt bij het spel gebruik gemaakt van moderne communicatie middelen zoals internet, mobiele telefonie, gps, enz? Geef aan welke middelen zijn gebruikt en hoe Kan het spel gespeeld worden met 3-4 mensen of zou een ander aantal beter zijn? Geef de reden op. Hoe lang duurde het spel? Vind je dat lang/kort of precies goed en waarom? Spelregels Is de doelgroep beschreven? Leg uit. Is de doelstelling van het spel goed beschreven? Leg uit. Zijn de spelregels eenduidig? Leg uit. Vormgeving Wat kan je zeggen over de vormgeving van het spel en geef een toelichting. Hoe heb je het spel ervaren (spannend, flauw, grensverleggend, enz.) en geef voorbeelden. Kennis en ideeën Wordt je op ideeën gebracht over het centrale thema? Geef aan welke ideeën je hebt gekregen. Denk je anders, subtieler of uitgebreider na over het maatschappelijke thema van het spel? Vergelijking het antwoord op de eerste vraag op dit feedbackformulier met de kennis die je hebt na het spelen van het spel. Wat zijn de verschillen? Feedbackformulier Voeg specifieke vragen over je spel toe aan dit standaard feedbackformulier!
Feedback formulier Denk aan de vormgeving van het feedback formulier! http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage Denk aan de vormgeving van het feedback formulier!
Draaiboek Woensdag 22 juni 12.30 – 13.00 Elk team legt het kant en klare spelpakket met beoordelings/feedback formulier en pen klaar in het lokaal, zie rooster. 13.00 – 13.30 Elk team gaat het pakket ophalen van het spel dat gespeeld gaat worden, zie groepsindeling. 13.30 – 15.30 Spelen van de spellen: elk spel wordt minstens 1 keer helemaal uitgespeeld en het gehele team vult samen uitgebreid het beoordelings/feedback formulier in. 15.30 – 16.00 Het ingevulde beoordelings/feedback formulier met het spel wordt terug gebracht in het lokaal waar het vandaan kwam. 16.00 – 16.20 Elk team haalt zijn spel en het beoordelings/feedback formulier weer op en kan daarmee het huiswerk maken voor de volgende les. Huiswerk week 9: Het spel, de spelregels, een procesmap (onder andere: evaluatie en conclusies naar aanleiding van het ingevulde beoordelings/feedback formulier) en tips en tops. Zie modulewijzer.
Indelingsschema Med1d Rob is begeleidende docent PH.01.03 Team 1j Team 1d Team 2j Team 2d Team 3j Team 3d Team 4j Team 4d http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage
Indelingsschema Med1c Elske is begeleidende docent PH.01.19 Team 1c Team 1i Team 2c Team 2i PH.02.51 Team 3c Team 3e (samen met Team 3b) http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage
Test je idee, het spel the play
Game is een ervaring De ervaring geeft je betekenis middels interactie (regels) waardoor het spelen als relevant wordt ervaren: Dit heet meaningful PLAY
Meaningful PLAY Resultaten uit acties van de spelers bijvoorbeeld: Level omhoog Punten krijgen Inhalen van de tegenstander Feedback krijgen, middels audio of visueel
Regels Regels beperken de speler’s acties Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor
Werken volgens planning
Huiswerk voor volgende les Maak het spel speelklaar Spelregels. (Wat is het doel, de betekenis, om welke ervaring gaat het? uitschrijven!) Procesmap (hou je individuele taken bij)
Huiswerk voor les 9 Spel inleveren Spelregels Procesmap (planning, takenlijst, rolverdeling, urenverantwoording, onderzoek, feedbackformulier, evaluatie en conclusies) Tops en Tips Haal op: dummie, opdracht 1 en 2