MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Creatieve Vaardigheden
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Media en creativiteit Herfst les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media en creativiteit Identiteit
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Toelichting module: Les schema per week
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Ho 7: Creatief denken.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media & Creativiteit.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Convergeren: keuzes maken
Transcript van de presentatie:

MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 - Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -

Vandaag Dummy Beeldtaal Het Creatieve proces Startfase / Startformulering

Dummy 4 random dummypresentatie's van klasgenoten Laat zien wat je in je dummy hebt gezet Leg uit waarom je dit in je dummy hebt gezet Opdracht voor volgende week Spit deze week de krant door en knip alle foto's uit die je opvallen. Beschrijf waarom ze je opvallen, wat je van de foto vindt en waarom je dit vindt. Schrijf alle ideeen die je krijgt voor medmec op in je dummy

Het Creatieve proces Het creatieve proces bestaat uit 3 fasen Startfase (analyseren, onderzoeken)‏ Divergerende fase (brainstormen, ideeen genereren)‏ Convergerende fase (Oordelen, kiezen, uitwerken)‏

Fase 1 - Startfase De startfase is de fase waarin de vraag geanalyseerd wordt Is het onderwerp helder? Stellen we de juiste vraag? Beschikken we over de relevante gegevens? Hebben we voldoende achtergrondinformatie? Wie is de probleemeigenaar? Beschikken we over voldoende tijd?

Startfase - Abstractieladder Door de abstractieladder schakelen we in abstractieniveau rond een specifiek probleem Regels voor de abstractieladder Klimmend vragen we om 'waarom'? Dalen vragen we om 'hoe'? Alles wordt geformuleerd in HKW? Oefening: Wachtrij kassa

Startfase - Startformulering Aan de hand van analyse in startfase stellen we een startformulering op. Formuleer het doel in 1 zin – Wat wil je oplossen? Formuleer het doel niet te breed of te algemeen. Hou focus! Vermeld de probleemeigenaar in de formulering Wie is dat bij jullie? Formuleer het doel uitdagend en aantrekkelijk

Startfase - Associatiebrainstorm Associeer rond de belangrijke woorden uit een startformulering om gelijke de breedte in te gaan Hoe Kunnen We de klanttevredenheid verhogen met betrekking tot wachten bij de kassa

Huiswerk Lees Creativiteit Hoe? Zo! Hoofdstuk 4 & 5 Pas de abstractieladder toe op je handleiding Ga minimaal 4 stappen naar boven en 4 stappen naar onderen Bedenk per stap minimaal 10 oplossingen Beschrijf je ervaringen in je procesverslag Ontwikkel een uitdagende startformulering Associeer rond de belangrijke woorden uit de startformulering Dummy - Krantenopdracht & Idee-opdracht