Medmec04 les 3 Engagement.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Medmec04 les 5 Engagement.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Medmec04 Engagement Les 3.
Medmec04 les 1 Game of life.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Media en creativiteit Identiteit
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Toelichting module: Les schema per week
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Transcript van de presentatie:

Medmec04 les 3 Engagement

1 Kick-off Inleiding module & werkwijze Les Onderwerpen Huiswerk voor komende week en les 1 Kick-off Inleiding module & werkwijze Formulering individuele leerdoelen Inleiding opdracht 1 en 2 Bestuderen modulewijzer Maken opdracht 1 START met opdracht 2 Werken in dummy 2 Inleveren opdracht 1 Thema’s bespreken, teams vormen Werken aan opdracht 2 Maken opdracht 2, presentatie 3 Presentatie opdracht 2 Inleiding opdracht 3 Starten met ontwerp procedure Startformulering en abstractieladder Werken aan opdracht 3, startformulering en abstractieladder Bijhouden proces verslag 4 Vervolg presentatie opdracht 2 Werken volgens ontwerp procedure Werken aan opdracht 3 5 6 7 8 Spellen spelen 9 10 Herkansing

agenda Presentaties beoordelen Inleiding opdracht 3 Startformulering en abstractieladder

Opdracht 2 onderzoek een bedrijf Maatschappelijke boodschap versus Commercieel doel WWW You tube Reclame uitingen TED Kwaliteitspers maak een presentatie (zie module wijzer)

Presentatie beoordelen Eisen uit de modulewijzer Noteer verschillende onderdelen per punt Deze behandelen we na iedere presentatie Geef nuttige feedback en informatie

Opdracht 3 het spel Maatschappelijk karakter Informatief, educatief of preventief In de openbare ruimte Met moderne communicatiemiddelen 3-4 spelers Spelduur, een uur

Starten met opdracht 3 Vragen verzinnen en op zoek gaan naar de antwoorden en andere input en informate Abstractie ladder maken Startformulering

Abstractieladder De abstractieladder is een techniek Toe te passen in situaties waarin je: Op zoek bent naar de betekenislagen achter een idee. Een visie wilt concretiseren in een uitwerking. Resultaat is bv een startformulering

Abstractieladder Omhoog op de ladder: Omlaag op de ladder Richting betekenis en concept De “waarom…..” vraag Omlaag op de ladder Richting product en uitwerking De “hoe kan ik….” vraag

Abstractieladder Een ruimere definitie van het probleem levert meestal meer ideeën op. De creatieve techniek abstractieladder helpt met het bepalen van het juiste abstractieniveau. Is het probleem te breed geformuleerd kom je hierin om.

Abstractieladder Schrijf de kernwoorden uit het probleem op. Maak per kernwoord een abstractieladder: Formuleer een abstractieniveau hoger. De waarom-vraag duwt je vaak een niveau hoger. Formuleer een abstractieniveau lager. Met de hoe-vraag daal je verder op de ladder af. Herformuleer de probleemstelling (niet te ruim en niet te breed) voor bijvoorbeeld brainstormen.

Kernwoord: openbare ruimte Waarom moet het spel in de o.r. gaan plaatsvinden? Iedereen moet het spel kunnen zien terwijl het gespeeld wordt. Het spel moet overal gespeeld kunnen worden enz. Hoe moet het spel in de o.r. gaan plaatsvinden? Het spel moet strenge gedragsregels hebben Anderen mogen geen last ondervinden Je moet op de fiets Je moet in de auto Je moet herkenbaar zijn als groep

Startformulering concreet over het probleem en de probleemeigenaar uitdagend en inspirerend en positief gericht http://www.leren.nl/cursus /persoonlijke- effectiviteit/creatief- denken/startfase.html Begin met “Hoe” (manier waarop) of “Bedenk” (eindresultaat gericht)

Huiswerk voor volgende les Werken aan opdracht 3, fase 1, research en analyse Werken aan opdracht 3, abstractieladder en startformulering Bijhouden proces verslag inclusief je kennistest Dummy