V1 Kern Technologie & Innovatie 2007-2008 Hoorcollege 6: Trends in technologie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie Van ons.
Advertisements

Social Media marketing
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Het verkeer is wél een spelletje
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Realisatie kindcentrum
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Tauw naar het nieuwe werken
Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Jasper Oosterveld iPad en SharePoint 23 februari 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
- - - Social Media.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 1: Introductie.
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Scenario Planning Rodney de Grave. Inhoud Het ontstaan van Wat is een scenario Waarom scenario's gebruiken Doel van scenario's Soorten scenario studies.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 3: Domotica.
Intro Pussy Galore INMIDDELS IN 15 BOSCOPEN IN BINNEN- EN BUITENLAND.
INTERACTION DESIGN introductie. VANDAAG Even voorstellen Aansluiting Wat ga je leren 3 toetsmomenten? Q & A.
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Het project en de site beogen huidige en toekomstige generaties kunstdocenten op te leiden in het ontwikkelen en geven van kunstlessen op het snijvlak.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
1. Agenda Waarom scenario’s? Stuwende krachten Vier scenario’s voor de wereld in 2030 Van scenario’s naar… Kennis & Economisch Onderzoek.
Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp
Kennismanagement & Sociale media
V1 Kern Technologie & Innovatie Werkcollege 5:
“An amazing invention - but who would ever want to use one?” (Rutherford B. Hayes in 1877 over de telefoon)
Adviesering Case Océ Scenario’s voor pintgebruik in het onderwijs Ludo Stanziani, Gideon Swart, Petri Vis, Marley Sulpen, Marina Hoogeveen.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Universiteit Utrecht Nieuwe Media & Digitale Cultuur Syntens workshop, 30 november 2004 Imar de Vries, JDO NMDC Instituut Media.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Sociologie Cultuur en Context J /3 college 1: vrijheid 18/3 college 2: gemeenschap 25/4 college 3: ‘back to the sixties’? Sociologie.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Proef de toekomst! Toekomstbeelden van technologie in de zorg Ellen Willemse Stichting Toekomstbeeld der Techniek (STT)
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Blockchain technologie
Inspelen op Innovaties
Transcript van de presentatie:

V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie

Agenda ¤Wat gaan we doen deze week ¤Looking back to the future ¤Social networking ¤Evolutionair vs revolutionair

Deze week Gaan we tijdens de werkgroepen verder met ons eerste concept. Allereerst gaan we ideeën presenteren. Vervolgens gaan we aan de gang met use case scenario’s en flowcharts om de ideeën te concretiseren voor de demo

Looking back to the future ¤Mensen fantaseren graag over de toekomst ¤Onze ideeën over de toekomst worden gevormd door ons huidige referentiekader ¤Kenmerkend hiervan is dat we een toekomstbeeld vaak forceren binnen een traditioneel denkpatroon

Social networking ¤Neemt binnen virtuele omgevingen een enorme vlucht ¤Social networks ontstaan uit een behoefte om met elkaar te zijn, te communiceren, interesses/informatie uit te wisselen en te entertainen ¤D.m.v. diverse media is het mogelijk om op “veilige” wijze contact te hebben ¤Er zijn dan ook verschillende soorten social networks

Voorbeelden van social networks Hyves, myspace, Xboxlive, Mii channel: Youtube, wickipedia, twitter, blogs, fora