Bouwstenen. Soorten geometrie Wireframe Surface Solid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DISPLAYS Wat wordt overgedragen? Inhoud (domein informatie)
Advertisements

Volledige terugkaatsing
De Video Kaart.
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Microscopische technieken: 3D-reconstructies
Breking havo: hoofdstuk 5.3 (stevin deel 1)
12 Directe en indirecte kosten
Je moet 2 soorten schaduwvormingen kennen
Hoofdstuk 6 Elektriciteit
presentatie voor versie 3.0
Kun je complexe problemen oplossen.
Licht kunstlicht + daglicht
Licht.
Light models Waarom? Mockup Independent Mark up Analyse geometrie samenstellingen >100+ Downstream gebruik Exact/gefacetteerd.
De nieuwe producten van Speciaal Rekenen
Nationale Rekendagen Noordwijkerhout 18 maart 2010
Terrain Analysis Seminar GIA najaar 2004 Joost Voogt.
1212 /n Korte herhaling van vorige keer Vermelding van meetresultaten zonder nauwkeurigheid is uit den boze ! Conclusies trekken zonder betrouwbaarheids-intervallen.
Marco Stijnen Jurgen de Hart Peter Bovendeerd Frans van de Vosse
Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.
Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.
Geometrie en topologie Rob Kromwijk, 26 juli 2012.
Mens en aarde Deel 3: de atmosfeer.
Herhaling Energie berekeningen
Newton klas 4H H3 Lichtbeelden.
Bouwfysica.
Installaties.
Materialen.
De ongekoelde transistor
Didier Collard en Simon Koolstra
Planning With Nonholonomic Constraints By Jeroen Resoort & Ronald Treur.
Even voorstellen Rob Keereweer (57) Industrieel Vormgever
Natuurkunde overal 3 HV Licht
1 Jeroen de Vries Topologie. 2  Historische basis  Belangrijkste concepten  Topologie in de praktijk Inhoud:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Computer Vision Technische Informatica
Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.
Rotterdamse Nieuwe / conceptpresentatie Team 1. DEBRIEFING CONCEPT // PLATFORM // DESIGN // INTERACTIE // NIEUWSWAARDE // MAATSCHAPPELIJKE WAARDE //
Natuurkunde overal H2 Licht en geluid
Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer.
Computer Aided Design 2 D 2.5 D 3D.
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
MultiMedia Management – WEEK 4 Marcel Jansens 11Mei 2011.
 2 Fases ◦ Data van CPU overbrengen naar GPU  Mesh data, Render State, Blend State... ◦ GPU rendert scene  Programeerbare shaders verwerken input 
NPR 13201: 2016.
Energieomzettingen Ida van Noord 2A Wat is energie? Iets dat een levend wezen of machine nodig heeft om iets te kunnen doen. Verschillende soorten.
Verlichting TV Installatiemethoden. LICHTHOEVEELHEID: LUX OF LUMEN?
2. Energie in de atmosfeer. 2.1 Weersatellieten 2 soorten: - polaire bv. NOAA, Metop (ESA) - geostationaire bv. Meteosat (ESA)
REKENTIP BTW. TARIEVEN Laag tarief = 6 % Normaal tarief = 21 %
Frits van tol. invloed van licht op de mens v e r l i c h t i n g het lichtstappenplan kleurweergave van licht lichtbronnen soorten van lichtverspreiding.
Hoofdstuk 4 Elektriciteit. Weerstand van een draad weerstand in een draad.
Grafische vergelijking
Stofeigenschappen.
Terugkaatsing.
Het virtuele punt Stel je voor, je bent een hele grote kaart;
Directe belichting in ray tracing
H5 Voorbereiding op S.O. §1en §2 Licht
Natuurkunde overal H2 Licht
LICHT – SPECTRUM EN KLEUREN ZIEN
LICHT – SPECTRUM EN KLEUREN ZIEN
Hoe je een vraaglijn en aanbodlijn tekent.
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Reflecteren is terugkaatsen. Twee soorten:
H5 §1Licht, schaduw en spiegels
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
De Spiegelwet.
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
What is dimension?.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
Transcript van de presentatie:

Bouwstenen

Soorten geometrie Wireframe Surface Solid

Weergave van de geometrie Wireframe (draadmodel) Hidden surface removal Shaded (ingekleurd) Rendered (licht berekening)

Geometrie Mesh - geometrie: –Vertex (point) –Edge (line) –Face (surface) –Polygon

Geometrie Normal Culling Z-buffer Nurbs

Geometrie Andere eigenschappen van geometrie: –Volume (berekend) –Positie –Oriëntatie

Licht Verlichting –Ambient –Diffuse –Reflectie Lichtbronnen –Omni –Direct –Spot –Area

Materialen Data respressentatie: –Fysische eigenschappen: oa. warmte weerstand, druktsterkt, prijs –Visuele eigenschappen: oa. transparantie, reflectie, breekingsindex Grafische weergave: –Arceringen: oa –Textures: oa. bitmap –Maps: oa. dirtmaps –Algorithms maps: oa noisemap Lexicongrafische repressentatie: –Naam: oa. Nederlands, Engels

Shaders Kleine programmaatjes om de verlichting te berekenen Scanline Global Illumination

Vragen?