Bouwstenen
Soorten geometrie Wireframe Surface Solid
Weergave van de geometrie Wireframe (draadmodel) Hidden surface removal Shaded (ingekleurd) Rendered (licht berekening)
Geometrie Mesh - geometrie: –Vertex (point) –Edge (line) –Face (surface) –Polygon
Geometrie Normal Culling Z-buffer Nurbs
Geometrie Andere eigenschappen van geometrie: –Volume (berekend) –Positie –Oriëntatie
Licht Verlichting –Ambient –Diffuse –Reflectie Lichtbronnen –Omni –Direct –Spot –Area
Materialen Data respressentatie: –Fysische eigenschappen: oa. warmte weerstand, druktsterkt, prijs –Visuele eigenschappen: oa. transparantie, reflectie, breekingsindex Grafische weergave: –Arceringen: oa –Textures: oa. bitmap –Maps: oa. dirtmaps –Algorithms maps: oa noisemap Lexicongrafische repressentatie: –Naam: oa. Nederlands, Engels
Shaders Kleine programmaatjes om de verlichting te berekenen Scanline Global Illumination
Vragen?