Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een animatie opbouwen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
Advertisements

Plannen.
Voltooid tegenwoordige tijd
Programmeren van een humanoid robot
De verschillende stappen
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Programmeren met Alice
Vormingsdag Digidak Mediageletterdheid: Wat, hoe & waarom? Juni 29, 2012 Malle Mariën Ilse, IBBT-SMIT Vrije Universiteit Brussel.
Inhoud Ebou leigh Stage werk Intake Hku Seminars
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
Medmec 1 herfst Les 3.
Visual Basic .NET voor studenten
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Object georiënteerd programmeren in Alice
Herhaalde uitvoering Bepaalde en onbepaalde lussen.
Eindwerk Programmeren Thomas Aerts 5ECWINR. 1 Programma op het oefenen van Tafels & Machten.
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
Draaiboek en Filmen Maken van een draaiboek Filmtechnieken
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Joe de Developer Leergierig
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Algoritmiek Controle-structuren Loops; Switch-statement. Hoorcollege 5 - Ma. 2 okt L.M. Bosveld-de Smet.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Proportionele Besturing
– Software development fundamentals
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
Denken als een computer
Objecten oppakken en verplaatsen
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
Object georiënteerd programmeren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Logo.
Stones 11 and 12.
De taaltaak
© UNIEK IN DE KLAS.
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Methodes op klasseniveau
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
– Software development fundamentals
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een animatie opbouwen

Ontwerp2 Wat is ontwerp?

Ontwerp3 De Verschillende Ontwerpfases Probleemstelling Oplossing

Ontwerp4 Probleemstelling Omschrijf in duidelijke en klare taal het probleem Stel, je hebt een scenario  Bijvoorbeeld het scenario van een (kort)film. Dan is het probleem: hoe ga je dat nu uitwerken, daar een animatie van maken?

Ontwerp5 Een scenario? First Encounter: “After traveling through space, a robot- manned craft has just made a landing on a moon. The robot is on the moon and has set up a camera so earthbound scientists in Houston can view this historic event. The camera view shows the robot, the lunar Lander and some nearby rock formations. Suddenly an alien peeks out from behind a rock, surprising the robot. The robot looks around, spots the alien, and walks over to take a closer look. The alien is frightened and hides behind the rocks.”

Ontwerp6 Creëer de wereld Met behulp van tekeningen Met behulp van een aantal screenshots Tekstueel

Ontwerp7 Top Down-Design Splits grote problemen op in kleinere, waardoor elk kleiner probleem duidelijker wordt Pas dit toe op je verhaallijn

Ontwerp8 1. De Tekstuele voorstelling Doe volgende stappen in volgorde de alien zegt: “Ym eman si B.ush” het hoofd van de robot draait de robot draait in de richting van de alien doe tegelijkertijd de robot loopt naar de alien de benen van de robot bewegen de alien gaat naar beneden

Ontwerp9 2. Overbrengen in ALICE Implementatie = uitvoering  breng de tekstuele voorstelling over in een programma Programmeren = Een lijst van instructies uitschrijven waarbij objecten bepaalde acties uitvoeren

Ontwerp10 “Action Blocks” ALICE kan instructies op twee manieren groeperen Na elkaar Tegelijkertijd

Ontwerp11 Actie Blokken Sequentieel Actie Blok – acties gebeuren na elkaar SimultaanActie Blok – acties gebeuren tegelijkertijd

Ontwerp12 Demo First Encounter

Ontwerp13 Concepten Instructies – Argumenten –voorbeeld Nesting – in elkaar plaatsing

Ontwerp14 Testen Heel belangrijk om fouten te ontdekken Commentaar in code

Ontwerp15 Oefening Samen een scenario opstellen en uitwerken

Ontwerp16 Herhaling Ontwerp: –Probleemstelling –Uitwerking –Implementatie –Testen ALICE: –Actieblokken –Argumenten, nesting, commentaar