Tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Ondernemen en Ondernemerschap
Godsdienst.

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Je hebt een keuze: Welke kant ga jij op?
Tre nd wa tch ing trendwatching Les 6: spotten en dan..?
Toekomstmuziek. De Apple mini iPod heeft 40 GB aan geheugen. Dat is evenveel als 800 cd’s. Je kunt er MP3en.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Theo Burghout Week van de techniek We hebben bij.
Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 1 Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen.
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
trendwatching Les 2: Trendwatching en trendwatchers
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Godsdienst.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
THEMA: Het creatieve proces
Escher.
Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Invalshoek: Niet-Europese invloeden

Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Godsdienst. Jezus is 12 jaar Een gewone jongen? Zijn jouw ouders wel eens bezorgd geweest?
College 2 Marketingomgeving
Gemaakt door Lieke en Hanna
OFC28 mediawijsheid les 4.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Aantrekkelijk formuleren
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Van Bas Bosma en Rogier Schoorl. inhoud  Opdracht a  Opdracht b  Opdracht c  Opdracht d  Opdracht e.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Trends.
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
WELKOM Trends en bloemwerk.
Transcript van de presentatie:

tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers

tre nd wa tch ing Agenda Vorige week Trendwatchers Overeenkomsten en verschillen trendwatchers Opdracht “anders kijken”

tre nd wa tch ing

Opdracht: inzoomen en uitzoomen Analyseer 5 trends: van micro, naar macro en weer naar micro micro macro micro mega micro mega micro gepimpte nikes individualisering smartphones digitalisering Leegstand winkelcentra kampeervakanties authenticteit, Togetherness espresso Kwaliteit, Professionalisering iPad

tre nd wa tch ing Hoe verloopt een trend Rogers 1963 significantiepunt setters Wat chers followers laatkomers origina ls omslagpunt

tre nd wa tch ing 3 producten Snelkookpan Zeeppompje Papier Paperclip Fantafles Prittstift WC-borstel

tre nd wa tch ing NL - Trendwatchers Farid Tabarki Marcel Bullinga: Carl Rohde - Adjiedj Bakas: Hilde Roothart – trendslator.nl René Boender - Erwin van Lun Lidewij Edelkort Tony Bosma Justien Marseille Trendsites: en

tre nd wa tch ing

Opdracht: Doorgrond de trendwatcher In vier/ vijftallen Ga op onderzoek en doorgrond de trendwatcher Straks presentatie

tre nd wa tch ing Opdracht: Geef antwoord op de vragen 1.Wat is zijn/haar visie op trends en watching? 2.Hoe kijkt hij of zij naar de wereld om zich heen? 3.Wat is zijn of haar werkwijze? 4.Wat drijft hem/ haar? 5.Op welke wijze interpreteert hij of zij de trends? 6.Op welke wijze rapporteert hij of zij de trends? 7.Hoe is de verbinding/ relatie met bedrijven? Op welke manier is deze trendwatcher van waarde voor bedrijven? 8.Waar uit zich dat in?