tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers
tre nd wa tch ing Agenda Vorige week Trendwatchers Overeenkomsten en verschillen trendwatchers Opdracht “anders kijken”
tre nd wa tch ing
Opdracht: inzoomen en uitzoomen Analyseer 5 trends: van micro, naar macro en weer naar micro micro macro micro mega micro mega micro gepimpte nikes individualisering smartphones digitalisering Leegstand winkelcentra kampeervakanties authenticteit, Togetherness espresso Kwaliteit, Professionalisering iPad
tre nd wa tch ing Hoe verloopt een trend Rogers 1963 significantiepunt setters Wat chers followers laatkomers origina ls omslagpunt
tre nd wa tch ing 3 producten Snelkookpan Zeeppompje Papier Paperclip Fantafles Prittstift WC-borstel
tre nd wa tch ing NL - Trendwatchers Farid Tabarki Marcel Bullinga: Carl Rohde - Adjiedj Bakas: Hilde Roothart – trendslator.nl René Boender - Erwin van Lun Lidewij Edelkort Tony Bosma Justien Marseille Trendsites: en
tre nd wa tch ing
Opdracht: Doorgrond de trendwatcher In vier/ vijftallen Ga op onderzoek en doorgrond de trendwatcher Straks presentatie
tre nd wa tch ing Opdracht: Geef antwoord op de vragen 1.Wat is zijn/haar visie op trends en watching? 2.Hoe kijkt hij of zij naar de wereld om zich heen? 3.Wat is zijn of haar werkwijze? 4.Wat drijft hem/ haar? 5.Op welke wijze interpreteert hij of zij de trends? 6.Op welke wijze rapporteert hij of zij de trends? 7.Hoe is de verbinding/ relatie met bedrijven? Op welke manier is deze trendwatcher van waarde voor bedrijven? 8.Waar uit zich dat in?