Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009
Agenda Beoordelingen Spinawards Battle of Concepts Marketingervaringen Trendwatching - Coolhunt
Beoordeling SpinAwards – in 10 minuten Na feedback van alle groepen krijg je cijfer
Marketingervaringen Wie?
Battle of Concepts Lastig? Wat dan? Korte elevatorpitch: 2 minuten Probleem Aanpak Oplossing
Trendwatching
Opdracht Coolhunting Volgende week in twee- of drietallen op pad Ter voorbereiding: En je leest de 2 pdf’s op het blog
Opdracht Coolhunting Wat ga je nou doen? Je gaat coolhunten met een camera natuurlijk: foto en/of video Als achtergrond dient de ec/fin/kredietcrisis ontwikkeling Beeld je dan in dat je marketeer bent voor Nokia, Apple, Albert Heijn of Ikea Geef aan hoe je voor 1 van deze bedrijven rekening gaat houden met deze trend/ontwikkeling
Opdracht Coolhunting “Verzin” op basis hiervan een naam voor een trend Karakteriseer de trend in maximaal 250 woorden Visualiseer je jacht à la Trendwatching.com en onderbouw je keuzen Presenteer je bevindingen o.a. met een ouderwets moodboard (20 maart) En publiceer alles op je weblog
Tip… Kijk ook eens op Heel veel ideetjes en ideeën voor nieuwe concepten
Marketingervaringen Wie?
Indeling Lente 13 februari – Inleiding + SpinAwards 20 februari – Concept presentaties SpinAwards + Trendwatching 27 februari – Krokusvakantie 6 maart - Pitch SpinAwards +Trendwatching+ Conceptpres. Battle 13 maart – Geen les : Coolhunting en werken aan Battle 20 maart – Presentatie Battles 27 maart – Trendwatching 3 april – Trendwatching 10 april – Trendwatching 17 april – o.a. Feedbackles NB: 14 april uur deadline opdrachten
Ciao Presentatie terug te vinden op startpagina.cmd.hro.nl Veel plezier met de coolhunt!