Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Het zoeken en vinden van trends
Concept Development – 4 januari 2010
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Projectweek.
(Semi)-Perifere regio’s in de wereld: actuele ontwikkelingen
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Identiteit MedMec02 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Pioniercursus Zondag 11 maart. Wat gaan we vandaag doen? Heel klein beetje theorie Heel veel praktijk.
0 Onderzoek naar ontwikkelingskansen van jonge kinderen in horizontale en verticale groepen Bernadet de Jager Leutjes, kröddes en keudeldoemkes.
Visie & Strategie.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Marketing Coen van Wetering
WELKOM Trends en bloemwerk.
NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009

Agenda Pitches Marketingervaringen Trendwatching

Pitches Battle Pitch SpinAward

Marketingervaringen Wie?

Trendwatching

Trends Toekomst bestaat niet zonder ‘tijd’. Er is gisteren, vandaag en morgen. Ze zijn met elkaar verbonden. De toekomst begint al vandaag. Iedereen is voortdurend bezig met de toekomst, vaak heel onbewust. Als je je weekend indeelt, of je project, dan denk je aan de toekomst. Je handelingen vandaag bepalen mee de wereld van morgen. Je bepaalt zelf hoever je vooruit kijkt. Dat vraagt een portie verbeelding. Een sprong in de tijd, is een sprong in je fantasie en vereist creativiteit

Waarom ? Trendwatching belangrijk om in te kunnen spelen op veranderende behoeften bij consumenten Het gaat erom goed te observeren wat er leeft in de samenleving. Inderdaad letterlijk: to watch trends In tegenstelling tot een hype, die altijd van korte duur, zijn trends van langere duur Belangrijke input voor een succesvol concept traject

Trendwatching wordt echt vak De toekomst wordt steeds minder voorspeld en wordt steeds meer voorgesteld middels scenario’s. De hedendaagse trendwatcher is vooral een exploratief onderzoeker, die het voorrecht heeft verdiend om bij de meeste fasen van het conceptontwikkelingsproces betrokken te worden.

Opdracht in groepjes Formeer een groepje van 3 naar keuze

Trendwatching.com Bron van inspiratie Maandelijkse update Bekijk in drietallen de trends voor 2009 (previous briefings) Beeld je dan in dat je marketeer bent voor Nokia, Apple, Albert Heijn of Ikea en geef aan hoe je voor 1 van deze bedrijven rekening gaat houden met deze trends

Indeling Lente 13 februari – Inleiding + SpinAwards 20 februari – Concept presentaties SpinAwards + Trendwatching 27 februari – Krokusvakantie 6 maart - Pitch SpinAwards +Trendwatching+ Conceptpres. Battle 13 maart – Geen les (WERKEN DUS AAN BATTLE) 20 maart – Presentatie Battles 27 maart – Trendwatching 3 april – Trendwatching 10 april – Trendwatching 17 april – Feedbackles NB: 14 april uur deadline opdrachten

Ciao Presentatie later vandaag terug te vinden op startpagina.cmd.hro.nl Tot volgende week!