Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
Nieuwe Businessmodellen (Aangepast programma voor deeltijd studenten)
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
VORM- en BETEKENISGEVING
Concept Development – 4 januari 2010
Creatieve technieken Joris Vangeneugden.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Coca cola De geschiedenis van coca cola De coca cola-fles
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Medmec04 les 3 Engagement.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec 1 herfst Les 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 3, jaar 2, Zomer 2010 Introductie Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Medmec04 les 1 Engagement.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Minor Concept Development Schooljaar 2008 – 2009 College 2 Herfst, Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
What will you do to change the
Les 1: Introductie Marketing
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009

Indeling Winter 16 november- Start en huishoudelijk 23 november- Businessmodellen, de basis 30 november- Korte pitches Battle of Concepts + Businessmodellen 7 december- Businessmodellen / Prorail 14 december - Beoordeling BOC pitches 4 januari- Businessmodellen 11 januari- Parijs 18 januari- Businessmodellen 25 januari- Quiz en presentatie eindopdracht 31 januari (zondag) deadline opdrachten, alles online

Groepsopdracht 2 punten Kies een Trend Bedenk een Idee Maak een goed concept Waarin Design Onderscheidend is Realiseer een nieuwswaardige“Guerillacampagne” En overtuig met een goed Businessmodel

Beoordeling Winter -Wekelijkse posting (dus minimaal 8 postings in totaal!) verplicht 1 punt -Essays of opdrachten: per stuk 1 punt of meer (bv Parijs, livestreaming Tedx Amsterdam) -Eigen college samenstellen: 2 punten -Battle (verplicht): 2 punten -Eindopdracht (verplicht) 2 punten -Evaluatie (verplicht) 1 punt, nadere info volgt -Quiz: bonus

Marketingervaringen - Barst los

Battle KLM Wat is het probleem? Proces versus omgeving?

Battle KLM Stripheld-analogie Kruip in de huid van een stripheld. Hoe zou jouw stripheld het KLM probleem oplossen? In stripverhalen is alles mogelijk, een handig uitgangspunt om buiten gebaande paden te treden. Stap voor stap Kies een stripheld. Schrijf kenmerken van deze stripheld op. Hoe zou de stripheld het probleem oplossen? Vertaal ideeën van de stripheld naar het oorspronkelijke probleem.

Battle KLM Brainstormen met stripheld-analogie We focussen op de omgeving Hoe lost jouw stripheld dit op?

Elk nadeel hep z’n voordeel Hoe kan je het probleem positief benaderen? Welke voordelen zijn er eigenlijk te bedenken

Businessmodellen: innovatief? Waarom Google in de autoindustrie terecht kan komen Een voorbeeld:

Businessmodellen:Osterwalder 72 pagina’s zijn te downloaden :

EVEN OPWARMEN..

Een koe in de hoofdrol

Wat voorbeelden

De tijd gaat nu in...

En nu ga je de koeien verkopen!

Businessmodel Bespreek met je buur wat een businessmodel is en schrijf dit op

Businessmodellen Definitie vlgs Osterwalder: “a business model describes the rationale of how an organization creates, delivers, and captures value”

Businessmodellen Osterwalder gebruikt hiervoor: Het 9 blokken model

Businessmodellen Bij het uitwerken van 9 blokken moeten vragen worden gesteld als : -met wie moet ik samenwerken? -wie is de doelgroep? -is mijn product/dienst uniek? -wie is bereid om te betalen voor welke waarde?

Financial Times

Opdracht in groepjes Vul het businessmodel voor Ikea in, volgens de opzet van het 9 blokkenmodel Daarna bespreken we het plenair C

Businessmodel versus verdienmodel Business model wordt vaak verward met de verdienmodel. Een verdienmodel gaat in op de vraag hoe een organisatie meerwaarde creëert, bijvoorbeeld geld. Een businessmodel beschrijft alle facetten die invloed hebben op het creëren van deze meerwaarde. De term business model heeft dus een ruimere betekenis

Verdienmodellen Chris Anderson

Verdienmodellen Schrijf zoveel mogelijk verdienmodellen op, incl. de verdienmodellen zoals zojuist door Anderson aangegeven

Volgende week meer

Vragen?