HORRIBLE STORIES  Storybuilder.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Some days ago, begin April in 2009 somewhere in Rotterdam... Een paar dagen geleden, begin April, ergens in Rotterdam...
Advertisements

The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
I love you.
Past Simple – Past Continuous
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
San Diego Gesynchroniseerde diapresentatie – Freddy Storm 02/2010 Working all day and the sun don't shine Trying to get by and I'm just killin' time.
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
De Zegen in het Lijden. Oh, what I would do to have the kind of faith it takes, to climb out of this boat I'm in onto the crashing waves Ik zou alles.
Inleiding CIW Hoorcollege 3.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Tonny.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
I hurt myself today to see if i still feel. Ik deed mijzelf pijn vandaag, om te zien of ik nog gevoel heb.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
Why me Lord? Waarom ik Vader. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Gebroken dimensies in het graan Geknipt uit een presentatie door Aad Goddijn op 3 december 2008 bij het vak Concrete meetkunde.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
WHY ME LORD WAAROM IK HEER. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Present Simple >< Present Continuous
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
20_05_2009 When the sun goes down on my side of town that lonesome feeling comes to my door the whole world turns Wanneer de zon ondergaat.
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
Simple en continuous tenses
Dictionary Skills!?.
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Verlangen naar God Longing for God
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
Toekomende tijd: met “will”
Vreugde Joy.
Chapter 2 What’s up? Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
California Blue San Diego
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Past simple vs present perfect
Gerund or Infinitive 6.4.
Transcript van de presentatie:

HORRIBLE STORIES  Storybuilder

Voorbeeld: Vissen

Waarom ben ik visser? I enjoy it yah. I really do...I wouldn't give it up, not unless I was offered an excellent job I likes to see fish coming in. It is a challenge. Cause he's the smartest fish, he's not a stupid fish, a cod fish.

Blootstelling aan risico “You goes 3-4 o'clock in the morning, and you don't be in till 1-2 in the day. Oh, we'd probably leave here at about 4 in the morning, and probably wouldn't get home until 8 or 9 o'clock in the night, right. And some nights you probably wouldn't get home 'til 10 or 11, all according to what fish you had…. It's load and go, day and night, steady go. No stop at all. ”

Naar een feestje gaan verhoogt het risico I would say the risks and dangers come and go. If some fellow is not prepared for the days work, if he was up too late the day before with not enough sleep, or was out partying and that kind of thing, but that would be a risk in any occupation, but doubly so if that situation exists on a fishing day. How frequent it is, I don't know.

Welke risico’s? “Yes boy, it is [common], really. Rope burns, cuts, injured arms, hands mostly. the knife will slip or you'll slip and fall moving from the back of the boat to the head of the boat or the other way around. slipping on the bottom of small boats, or slipping on decks of longliners and falling, and you know, breaking ribs, or catching your back, disc trouble, slipping on slippery boards and boats, fish guts or kelp, and that type of thing. ” Etc.

Ongelukken zijn vreselijke verhalen “I gashed my eye open there a couple of times with hooks flying.......Cut my eye open right down across there. I lost a lot of blood, it went pretty deep when the hook hit my eye” (de haak kwam vast te zitten tussen zijn neusbrug en zijn oog en trok zo’n 4 cm naar boven)

Met die verhalen wordt de basis gelegd voor de bow-tie

De verhalen worden scenario’s

Identificeer de onderliggende oorzaken “Ik heb mensen vreselijke snijwonden zien oplopen: vooral als je werkt is de vis te zouten weet je wel, opensnijden. dat is een nauwkeurig werkje, met een fileer mes, dat was een reëel gevaar. vooral als het schip rolt, vroeger werd het aan boord gedaan in de haven …..maar nu sta je vaak op zee al vis te snijden, je moet tegenwoordig wel.”

Het verhaal

Wat denkt de visser zelf?? “Vissen is nu eenmaal gevaarlijk, daar kan je weinig tegen doen ” “Je kan doen wat je wil en zo goed opletten als je wil, toch gebeurt er af en toe wat en raak je gewond, soms erg, soms niet zo erg ... ” “ De omstandigheden tegenwoordig, waaronder we moeten werken, denkt is dat we geluk hebben op dit stuk van de kust dat er niet meer ongelukken gebeuren.”

De visser zegt: “Wees voorzichtig”

De expert zegt: “Draag een bril” Werkt dat dan? Volgens Amerikaans statistieken droeg 40% van de mensen met oogletsel een veiligheidsbril

Basis voor kwantificeren Blootstelling Hoe lang, hoe vaak wordt een gevaarlijke activiteit gedaan Gevolgen Hoe vaak treedt een bepaald gevolg op gegeven een bepaalde blootstelling Welke barrières zijn in het geding Bij welke ongevallen zijn welke barrières doorbroken

Waarom: De uitdaging van slimme vis INHERENTE GEVAREN Gladde oppervlakken Bewegende delen Schommelen van de boot Met haken en messen werken Factoren die de waarschijnlijkheid beïnvloeden Ruwe zee Opletten Persoonlijke bescherming Te veel lading Werktempo Haast (tijdsdruk) Orde op de boot Radio Soort vis Zeewaardigheid Gevolgen Verdrinken Gebroken benen Verbrijzelde vingers In handen gesneden Haak in het oog Vuil in de wond Zeg dat er 250 dagen per jaar wordt gevist Zeg maar in 1 jaar moeten van iedere 1000 vissers er 10 worden behandeld voor sneden in zijn hand. Gemiddeld individueel risico op snijwonden in de hand die moeten worden behandeld: 10-2 per persoon per jaar of 4 x 10-4 per persoon per dag vissen Hoeveel risico reductie wanneer handschoenen en veiligheidsbrillen worden gedragen