Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Advertisements

Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Pia Terstroet (Terpm) les 7, 19 dec Mail: Wiki: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

Media & Creativiteit 23. 02. 2011 / Pia Terstroet P. M. Terstroet@hro Media & Creativiteit 23.02.2011 / Pia Terstroet P.M.Terstroet@hro.nl (wiki) http://mediaencreativiteit.pbworks.com

Vandaag 23.02. 2011 Toelichting onderzoek en presentatie Ervaringopdracht co-creatie, teams maken Overleg teams, welke oplossing, wat maken Bouwen 20 minuten Fotograferen, vastleggen proces Huiswerk

Teams Mediagroep 1G Teamnaam: Nina Annaert, Vincent v.d. Burg, Maurice Moret en Melanie Spits. Sjoerd Bol, Jonathan Oron, Tijana Patteri, Aron van Selm en Ingrid Stakenburg. Alex Dick, Tiemen de Jong, Tarona Leonora, Pim Luiten en Adinda Persoon. Kiki de Jongh, Andor Klomp, Pepeyn de Korte, Manuel Moor en Henk Van Rooijen.

Teams Mediagroep 1H Teamnaam: Sjef van Buren, Jeni Alberto, Ralph Amian en Joyce Kornneef. Denise van der Burg,Charles Cijntje, Nils Denecke, Enneke Flinterman en Rens Tres. Gilles van Kralingen, Roeland van der Lelie, Desirée Piar en Sanushka Dorder. Wesley van Rijn, Mike Szcypinska, Rozanne Verhoeven en Esmée van Witzenburg. Jeffrey But, Yorbi Gutierrez, Ruud Visser, Windy Wong en Romano Zandstra.

Planning Module 03 Les 3 – 23 febr. Werken in de les aan opdracht 1 V O O R J A A R S V A K A N T I E ! Les 4 – 09 mrt Presentaties en inleveren opdracht 2.1 Week 5 – Verplicht hoorcollege: Van idee naar concept Les 6 – Geen les Les 7 – Geen les Les 8 – Geen les Week 9 – 12/13 apr. 2-daagse workshop, opdracht wordt afgerond op die dagen, inleveren dummy op de 1e dag. Les 10 - herkansing MedMec02

Onderzoek individueel a. Wat is co-creatie in de huidige beroepspraktijk van de media? Beantwoorden door te putten uit 3 verschillende bronnen+ 3 goeie voorbeelden erbij zoeken b. Hoe werkt co-creatie, aan welke voorwaarden moet co-creatie voldoen om te slagen? Beantwoorden door… zie hierboven. c. Waarom is het zinnig co-creatie in te zetten, welke voordelen biedt het t.o.v. andere conventionele werkwijzen? Zie hierboven. Dus: Per vraag 3 uiteenlopende bronnen raadplegen. Print bronnen uit onderstreep de belangrijke zaken, vat samen en trek je eigen conclusie, dit dus 3x! Pas dan jouw eigen antwoord op vraag formuleren. Daarna op zoek naar 3 specifiek illustratieve voorbeelden (echt passend bij de inhoud van je antwoord), ook uit verschillende bronnen.Zie slides les 2 en modulewijzer voor meer informatie. Geprint inleveren in snelhechter.

Teampresentatie Presenteer per vraag (a t/m c wat, hoe en waarom co-creatie) als groep jullie 5 meest diverse, meest originele voorbeelden uit telkens 5 verschillende bronnen (per vraag). Zorg dat technisch alles zonder mankeren gestart kan worden. Verdeel de taken van te voren, evenredig. Houdt je aan de tijd van 5 minuten, uitlopen kan niet!

Huiswerk 09.03.2011 (over 14 dagen dus) Individueel vooronderzoek co-creatie afronden, bouwteam wordt ook presentatieteam. Afspraken met teamgenoten maken om presentatie (5 min.) voor te bereiden Teampresentatie Co-creatie houden, gaat om inhoud, niet zozeer om mooie kleding! Individueel vooronderzoek geprint inleveren,(duidelijk volledige naam,klas, studentnr.) daarin zit ook het proces van de ervaringsopdracht dat je hebt vastgelegd zowel individueel thuis als teamwerk in klas. Geen uitstel mogelijk, niet ingeleverd geen beoordeling. P R E T T I G E V A K A N T I E !

Ervaringsopdracht co-creatie Maak van papier een vrijstaande constructie die zo ver mogelijk de ruimte in reikt, contact maakt met tafel van ander team, of met de constructie van ander tam. Individueel: ideeën 10 verschillende bouwelementen Team (4/5): wat zijn de beste oplossingen, welke gaan jullie kiezen, waarom? (top 3 benoemen) Bouwen 20 minuten, maak foto’s van het resultaat Vastlegging individueel: eigen proces, groepsproces, op welke gebieden maakte je gebruik van elkaar, jouw conclusies. Maak foto´s van het resultaat en je eigen probeersels Verwerk je proces en conclusies in je vooronderzoek