Onderzoeken naar staat van de woningen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Informatiebijeenkomst voor bewoners
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Fortis • Multi Vastgoed • Hillen en Roosen 2 oktober 2006 Herstelplan Bos & Lommerplein Presentatie winkeliers Maandag 2 oktober, 2006.
Welkom bij de intake voor De Detmerskazerne, de langzame lijn
Huren is heerlijk Wat een moderne woningbouwvereniging allemaal kan
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
H2O Goed wonen in H2O. H2O Programma 1.Verslag van 7 december 2.Na 7 december tot nu 3.Keukentafelgesprekken 4.Conclusies rapport 5.Vervolgstappen.
Medezeggenschap en de Benchmark
Website voor bewonerscommissies
Duurzaamheid en energiebesparing
WELKOM informatie avond groot onderhoud 10 oktober
Informatieavond renovatie Calandstraat
MJOP Ceintuurbaan juni Agenda 1.Introductie 2.Aanleiding + opdracht 3.Randvoorwaarden 4.Per tafel informatie ophalen 5.Terugkoppeling (20.45.
Houtskoolschets Starterswoningen. Aanleiding Wachtlijsten woningbouw Grondpositie en kosten Aantrekkelijke gemeente blijven Veel woningen te koop, maar.
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Uitvoering Rioolvervanging en Herinrichting Ulicotenseweg en omgeving
Energiezuinige woningen
waarom nieuw bouwen? fossiele brandstoffen raken op
WUA Werknemers Uitvoering Asbest. In het recente verleden zijn er vanuit de sector meer en meer stemmen opgegaan voor een interne en externe vertegenwoordiging.
CENTRUMPLANNEN EELDE EN VRIES informatieavond 18 januari 2011.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
PROGRAMMA VERNIEUWING P&C CYCLUS 8 FEBRUARI 2012 Korte intro (wethouder Kolff) Wat is de huidige situatie en wat is wettelijk verplicht (hoofd financiën)
Globaal Horecaplan Relancestrategie 18 juli 2012.
Introductie OHSAS
Grondwater & IJpelaar Bas Hoefeijzers Eric Willekens, mei 2011
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Gezonde werknemers in Vervuilde grond Sectoraanpak Grond- Weg- en Waterbouw Leoniek van der Vliet, Programmaleider GWW.
1 GIPSO : gids voor inclusieve projecten en sociaal ondernemen  Advies en coachingsbureau  Woon- en dagbestedingsinitiatieven  Ouder- en netwerken van.
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
BeZaVa (Beperking Ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid Vangnetters)
Informatiebijeenkomst
Energielabel voor woningen. voorlopig energielabel inschatting op basis van algemene gegevens bouwjaar en toenmalige bouwstandaards kadaster/dataland.
Februari 2015 Profielkeuze HAVO 3 T. Verhagen M. van Mens
Bewonersavond 28 aug “Project 59”. Bewonersavond 28 aug Toekomst van het wonen -Comfortabele woningen -Woningen zien er goed uit -Technisch.
Bewonersvereniging Karel Klinkenbergstraat
Besluit portiekflats Grote Waal Noord.
1 30/07/ Raadsbezoek Wateroverlast Zeeheldenbuurt.
Informatiebijeenkomst
Bestrijding grondwateroverlast Skandia fase 2. Agenda uur Welkom uur Presentatie Aanleg drainagesysteem Skandia: Sander Graat uur Pauze.
Rioolvervanging 'De Lors'
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Individueel Keuzebudget
Geluidisolatieproject (70+woningen) Stationsstraat en Maastrichterlaan te Beek.
Informatieavond De Beukums Welkom!. Even voorstellen Rob Pittens Janneke de Cort Jos van den Broek Sancha Schuurs Judith van Mil.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
Presentatieavond Definitief ontwerp aanpak wateroverlast Zijlkwartier.
Informatieavond 06 oktober 2010 De uitvoering van renovatie en afkoppelen Houterend (nr 77 t/m 128)
-- (Presentatie start om uur) -- Herstructurering Vlietlocatie e.o. en Sluispolder West Informatiebijeenkomst 6 oktober 2014.
20 april 2016 Nationaal Coördinator Groningen 1 Programma 1.Welkom en inleiding door wethouder Pier Prins 2.Toelichting op de inspecties door Sharmila.
Duurzaam- heidsagenda GT 11 maart 2015 Jaap Tuinstra.
Bewonersbijeenkomst ‘t Spiker, Frederikseplein en Visserlaan 5 juli 2016.
Admiraal Tromplaan 1-35 en Admiraal van Ghentlaan 3-57
Plantsoenen Derde Bewonersavond
Grevenstraat e.o. - woningtypen
PALENSTEIN HET NIEUWE WONEN.
Wheermolen-Oost Renovatie 1.
Bewonersavond van Hornstraat e.o.
Tijdelijke woningen gemeente Leiden
Informatiebijeenkomst
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Isolatie Manuel den Hollander Coördinator CALorie.
Energietransitie Hof Meermansburg
Wheermolen-Oost Sloop-nieuwbouw 1.
Onderzoek realisatiemogelijkheden robuuste thermische schil
Toelichting onderzoek productiewater NAM
Bewonersavond Corantijn- en Paramaribostraat
EnergieOnderzoek en Innovatie
Transcript van de presentatie:

Onderzoeken naar staat van de woningen Dillenburgstraat, Lusthoflaan, Prinsenstraat, Alexanderstraat, Anna Paulownastraat, Sophiastraat Onderzoeken naar staat van de woningen

Inleiding / voorstellen aanwezigen Aanleiding Onderzoeken Agenda Inleiding / voorstellen aanwezigen Aanleiding Onderzoeken - Welke onderzoeken - Wie, wanneer en wat betekent dit voor u? Lange termijn - Planning Vervolg na vanavond - Meepraten in Klankbordgroep - Informatie en vragen

Aanleiding Inhaalslag alle woningen van Portaal Jaarlijks een aantal complexen in onderzoek Onderhoudsbeurt nodig Standaardkwaliteit Portaal Oplossen problemen: vocht etc. Mogelijkheden onderzoeken verbeteren energielabel

Randvoorwaarden Financieel en technisch haalbaar plan Algemeen beleid in Leiden, akkoord bewoners Kwaliteit van de woningen voor langere termijn Voldoen aan vraag van (toekomstige) huurders

Hoe staan de huidige woningen erbij Onderzoeken Hoe staan de huidige woningen erbij Bouwkundig Constructief Installatietechnisch Veiligheid Bouwfysische situatie Woontechnisch Woonomgeving Bodem Asbest

Onderzoek naar bouwkundige staat Door: Mens Zeist; onderhoudsbedrijf / aannemer Buiten: - inventarisatie van de soorten glas in de woningen - staat kozijnen en ander houtwerk (houtrot) - staat metselwerk - aanwezigheid kruipruimten en ventilatie kruipruimten - aanwezigheid van ventilatie Binnen: - aanwezigheid dakramen (binnen) - staat van het dak - leidingen van installaties - staat vlizotrappen Duurt binnen ca. 30 minuten - 1 uur en buiten ca. 30 – 45 minuten

Onderzoek binnenkant / leefklimaat Door: LBP Sight; onafhankelijk advies- en ingenieursbureau - staat van de woning (bouwkundig) - energiezuinigheid van de woning - inventarisatie klachten en problemen - beoordeling ventilatie van de woning - beoordeling isolatie van de woning - beoordeling installaties (verwarming etc.) - inventariseren overige problemen (bijvoorbeeld vochtige kruipruimten, lekkageverschijnselen etc.) Duurt ca. 1-2 uur

Onderzoek vloeren & asbest Door: Balm BV - staat van de vloeren in de woning via bestaande kruipluik Duurt ca. 1 uur Door: PJ Milieu BV - Aanwezigheid van asbest in de woning Duurt ca. 1 uur

- Van maandag 20 februari t/m vrijdag 9 maart Wat betekent dit voor u? Tijdens onderzoeken: - Van maandag 20 februari t/m vrijdag 9 maart - Medewerkers van LBP, Mens Zeist, Balm of PJ Milieu bellen aan - Medewerkers kunnen zich legitimeren - Zij vertellen wat het onderzoek inhoudt - U bepaalt dan zelf of u meedewerking verleent - De woning wordt weer netjes achtergelaten - Mogelijk wordt er meerdere keren bij u aangebeld

Wat betekent dit voor u?

Wat betekent dit voor u?

Daarna? Na de onderzoeken: - Bewonersavond resultaten onderzoeken en vervolgstappen - Overleg met klankbordgroep - Verdere informatie via nieuwsbrieven

Planning Onderzoeken en analyse begin 2012 Voorlopige keuze zomer 2012 Uitwerking en gedetailleerder onderzoek na zomer 2012 Definitieve keuze einde 2012 Voorbereiding en start uitvoering begin 2013 Uitvoering tot na zomer 2013 * Dit is een grove inschatting, o.a. afhankelijk van resultaten onderzoek, interne besluitvorming en overleg klankbordgroep

Vervolg na vanavond Meedenken in Klankbordgroep: over gevolgen voor bewoners van uitvoering werkzaamheden (Sociaal Statuut) Reparatieverzoeken gaan door, blijf melden Geen grote investeringen Verhuren gaat gewoon door Omgeving houden we netjes

Informatie en vragen? Nieuwsbrieven Klankbordgroep: aanmelden kan via email of per telefoon Emailadres: dillenburgerstraat@portaal.nl Telefoon: 0800-PORTAAL (0800-7678225) vraag naar Marlou Mekes of Iljoesja Berdowski Website: www.portaal.nl