S-889B-1 De wereld van geur en smaak Quest International bv 2006.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
CROSSLAB SENSORY SHOPPING
Advertisements

The 6th sense.
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
De psychologie van communicatie
Kennis maken met biologie
Crosslab Sensory Shopping
Hoofdstuk ‘Contact’ ZINTUIGEN.
Crosslab Sensory Shopping
Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab.
Snoezelen snuffelen doezelen.
Zintuigen Sandra Keijzer
Gemaakt door: Nour, Fleur, Cheyenne, Robbie, Raphaël
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
VMBO-BK Thema 6: Waarnemen
3. Over smaak valt niet te twisten
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
Het menselijk lichaam In dit hoofdstuk komt aan de orde: De opbouw van het menselijk lichaam De orgaanstelsels De zintuigen De stofwisseling.
Natuurkunde & Scheikunde
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
+ COCD Workshop 16 november 2012 Fontys Academy for Creative Industries.
Experience Design Opdracht 1 Advies voor Bionade
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Met smaak ouder worden Dr. Stefanie Kremer & Dr. Jos Mojet
Dennis Boeseken Lifestyle & Design
Onderzoeksvraag Probleem Is er een relatie tussen stress en HVZ?
Crosslab Sensory Shopping Zintuigen & Design
Het zintuigenstelsel Zintuigen Impulsen; prikkels
Door : Lotte Steffi yade
Hoofdstuk 4 Waarnemen en reageren.
Investigating the power of senses, shopping and new media
Thema 4: Waarneming en Regeling
Voedingsmiddelentechnologie VIVES campus Roeselare
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Smaak.
Thema 6 Regeling en waarneming Zintuigen
waarneming en regeling !
Hoofdstuk 4 Paragraaf 1. Wat gaan we doen vandaag?  Bespreken paragraaf 1  Maken paragraaf 1.
Zintuig smaak De tong.
Waarneming = Veranderingen in de omgeving kunnen ervaren.
VMBO-BK Thema 6: Waarnemen
Clinic Bondsvergadering
4. Proef het verschil Over de smakelijkheid.
Xperimenta 12 oktober zintuigen.
Het oor.
Ik weet meer van wijn Wijncursus op SDEN-niveau 2 | wijnoorkonde
Insecten.
Groepje: Samy, Ishan, Arik en Harsimran
Thema Zintuigen.
Focusthema 3 ons lichaam
Thema Zintuigen.
Waarnemen Zintuig Prikkel Ogen Oren Neus Tong Huid Licht Geluid Geur
Gemaakt door: Nour, Fleur, Cheyenne, Robbie, Raphaël
4. Proef het verschil Over de smakelijkheid.
Waarnemen Wist je dat we ongeveer zenuwcellen in ons lichaam hebben?
Waarnemen Zintuig Prikkel Zien Horen Ruiken Proeven Voelen Ogen Oren
Thema 7: Zintuigelijke Waarneming
Zintuiglijke waarneming
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
Waarneming en regeling
De schrijver mee op reis
EINDE VAN DE SURVIVALWEEK!
Transcript van de presentatie:

S-889B-1 De wereld van geur en smaak Quest International bv 2006

S-889B-2 We proeven met onze vijf zintuigen ZIEN (ogen) HOREN (oren) VOELEN (huid) SMAAK (tong) GEUR (neus)

S-889B-3 Communiceren over smaak: er zijn 5 basis smaken Zoet Bitter Zout Zuur Umami

S-889B-4 Smaakeffecten nemen we waar met: Gevoelssensaties Tong Gehemelte Keelholte Strottehoofd Strotklepje

S-889B-5 Proeven met je neus identificatie geheugengeheugen Consumeren doen we met alle zintuigen Als we zeggen ‘Dit smaakt vies’ bedoelen we dat het niet lekker ruikt Eerdere ervaringen met dezelfde smaak sla je op in je geheugen. Op deze manier kun je een geur of smaak benoemen