Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
De campagne....
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
De website
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Crossmediale Communicatie
Business Marketing Management
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Van probleem naar programma
Media en de massa.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet?
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Billboard.com EMEG Music Iris Post. muziekplatform entertainment eigen magazine + website muziektrends, -nieuws, -informatie, interviews, video’s 10 miljoen.
TESLA MOTORS Paspoort.
Crossmediale Marketing Campagne
Magazine, Poster Website en een vrij middel: commercial Doelgroep: E-bike gebruikers (vaak 50+) Bewustwordingscampagne.
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
SLC opdr 2 Rico Steve Adrian Nick Research Interactieve media producten.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
Internetmarketing en oefentoets
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Opdracht 1 communicatietheorie
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM Uitvoerende bedrijven: DDB - Mediamonks Media: PRINT - TV -ONLINE

Uitvoerende Bedrijven

DDB AMSTERDAM Creatieve communicatieve oplossingen bedenkt DDB AMSTERDAM Creatieve communicatieve oplossingen bedenkt. Ze prijzen zichzelf aan als hardwerkende en out of the box denkende personen. Duyvis Voor Duyvis hebben ze de campagne ‘Mother nature’ gemaakt. Duyvis staat bekend als een snack voor bij een ‘fuif’, maar ze willen van die naam af. Ze willen overstappen naar een naam dat lekkere producten biedt die natuurlijk zijn. Met behulp van prints die bijvoorbeeld en een reclame-spotje proberen ze het product te herpositioneren. Volkswagen. De campagne ‘Volkswagen. Wie anders?’ is een van de langstlopende campagnes in Nederland. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van verschillende prints die bijvoorbeeld op stations geplaatst worden als billboard. Ook maken ze gebruik van verschillende reclame-spotjes Website Optimistisch.nl. Aandacht komt voor positieve ontwikkelingen in de Nederlandse samenleving, en zodoende een discussie op gang brengt over het belang van een optmistische en positieve (levens)houding van mensen, bedrijven en organisaties. Posters te maken en flash banners proberen ze naamsbekendheid te creëren en zo bezoekers te trekken naar de site.

Media Monks Een multimediabedrijf, websites maken tot crossmediale campagnes opzetten. Hun team bestaat vooral uit designers en programmeurs. Soa-Aids Deze campagne richtte zich op veilig vrijen. Het was een crossmediale campagne waarbij gebruik werd gemaakt van de media internet, radio, tv, narrowcasting tot aan condoom verpakkingen. Postbus51.nl Deze campagne was bedoeld om mensen te laten informeren over de nieuwe regelgeving van Postbus51 en om voor duidelijkheid te zorgen. Deze campagne was meer rond online marketing opgebouwd, maar ze maakten ook gebruik van print.

Concept KLM E-Ticket Camapgne

Concept Boodschap: Geen gedoe meer met inchecken en in de rij staan, doe het online! Media gebruik: Online banner campagne, abri posters en een tv reclame. De campagne is internationaal: o.a. Noorwegen, Zweden en Amerika. Sfeer:Rustiger, sneller en makkelijker om online in te checken.

Structuur TV - commercial PRINT - abri’s ONLINE - banners + eigen website

TV - reclame

PRINT

PRINT

PRINT

Online - banners http://www.mediamonks.com/cases/klm/flight1/

Waarom KLM campagne? Combineert traditionele media met nieuwe media Campagne neemt gebruiker door verschillende media heen. Inhoudelijk, geeft het een duidelijk presentatie weer. Campagne past bij de huisstijl van KLM

Verbeteringen Gebruik van PDA / MOBIEL voor het verwijzen naar website online Gebruik van Urban-Screens voor de commercial