Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Advertisements

Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
Evenementen Mei Preekcursus: Huis ter Heide, module 2c Camporee AJV-scouting Training Kids in Discipleship (geannuleerd) Plug-in.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Concept Development – 4 januari 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Toelichting module: Les schema per week
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Vandaag instructie WikiTalks bespreken aanpak jullie WIKI groep 3: voorbereiden speeddate donderdag as. met Sanne Roemen.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
ontdek wat jij kunt bereiken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Medmec04 les 1 Engagement.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Minor Concept Development Schooljaar 2008 – 2009 College 2 Herfst, Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –7 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009

Agenda Marketingervaringen Rondje opdrachten Boeken Design Opdracht Marketingagenda

Indeling Herfst 31 aug- Start, inhoudelijk en huishoudelijk 7 september- DESIGN 14 september- Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 21 september- DESIGN 28 september- Beoordeling BOC pitches 05 oktober- DESIGN 12 oktober- DESIGN 19 oktober- HERFSTVAKANTIE, MAAR LET OP, we gaan naar de Dutch Design Week in Eindhoven 26 oktober- Design 02 november- Design 08 november (zondag) deadline opdrachten, alles online

Beoordeling Herfst Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten - Prorail) Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) Wekelijkse postings ( 1 punt)

Marketingervaringen Wat viel jullie op?

Boeken ?

PIG Wat gebeurt er na de slacht met een varken? Ontwerpster Christien Meindertsma onderzocht drie jaar lang welke producten van een varken worden gemaakt Haar speurtocht levert 187 producten op

PIG Gelatine uit de varkenshuid zit in drop en winegums, kwarktaart en tiramisu In de wapenindustrie wordt de gelatine als geleidingsmiddel voor kogels gebruikt. Varkensvet zit in antirimpelcrème en shampoo

PIG Porselein wordt stevig door as uit varkensbotten Proteïne uit varkenshaar geeft brood zijn zachtheid, en de staart wordt gekookt opgediend in Jamaica De varkenshartklep is de vervanging van een versleten menselijke klep

Nieuwe producten bedenken Melvin Redeker, geheim van een succesvolle expeditie over zijn beklimming van de Thalay Sagar, een berg in de Himalaya Een innovatietraject heeft overeenkomsten met een bergbeklimmingsmissie Voorbereiden, verwacht het onverwachte en de waarde van een sterk team dat elkaar kent en vertrouwt

Nieuwe producten bedenken Anita Mooiweer, Sanoma De flow van FLOW Me-time magazine Andere manier om customerinsights te verwerven 100 vrouwen participeerden in online sessies, ontwikkelden moodboards, deelden hun passies……

Nieuwe producten bedenken Jos Schlamann en zijn bonbons

Nieuwe producten bedenken Ton Langeler over hoe nieuwe productideeën gerealiseerd kunnen worden Zien, Verbinden en Doen en hij vergeleek dit met een melkkruk met drie poten waarvan je elke poot nodig hebt en bij het ontbreken van een poot valt deze om /tekstbestanden/Realiseren_van_ideeen_ pdf /tekstbestanden/Realiseren_van_ideeen_ pdf

Nieuwe producten bedenken

Design: De wegwerpmaatschappij in beeld - Fotograaf Chris Jordan geeft het consumptiegedrag een onuitwisbaar beeld - ordan_pictures_some_shocking_stats.htmlhttp:// ordan_pictures_some_shocking_stats.html -

Straatjutten Ontdek het concept achter de foto Ideeën liggen op straat Kijk op Over een uur terug

WERK STRAATJUTTEN VERDER UIT Bedenk op basis van je straatjutfoto’s 1 concreet concept/product/dienst Pitch dit concept in 5 minuten ( Ik? Idee?Voordelen?) En maak een twitterpitch van 140 karakters introduceert-de-Twitterpitch

Audi Design Award n/ n/

Publieksprijs Dutch Design Awards Verdiep je in de finalisten Maak een keuze en stem via internet + maak een korte motivatie in de vorm van een blogpost

Events 25 Euri voor studenten Pressurecooker: Case RET, opdracht te koppelen

Tot volgende week Vergeet niet je blog bij te werken!!