Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Inleiding Jij werkt als journalist voor het blad KIJK, een tijdschrift voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap en techniek. De gebeurtenissen.
Advertisements

Een gratis snel en multifunctioneel fotoprogramma
Wie zijn wij?  4 vwo-leerlingen van De Lage Waard te Papendrecht beginnen een eigen handelsonderneming  Een project van 1 jaar lang voor het vak Management.
Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Gezinsvormen Uitleg over de verschillende gezinsvormen
Zwarte gaten Fairouz, Maxime, Maurits en Paul. Onderwerp -Zwarte gaten -De invloed van de zwarte gaten. -Invloed op de aarde?
Brain Computer Interface (BCI) Koppeling van brein en computer
Inleiding gebruik van powerpoint De Apollo school
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
ANW, Module 2 Door: Thom, Thomas, Yang en Lars
Inspiratiemoment Paul VAN HEESVELDE – STORY TELLERS.
- - - Social Media.
Landbouwbreed Klaaswaal
Gokverslaving.
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Gezondheid en leefstijl in krachtwijken:
Presentatie ANW Module 2 Biosfeer
IFontys 2.0 Workshop 14: How 2 make ePubs?. Inleiders Henk Lingers Francois Lier.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Jean Piaget Programma’s hebben een grote effectiviteit als die in het basisonderwijs rekening houden met de ontwikkelingsfasen van Piaget (hattie, 2010)
1. Inleiding 2. Methode 3. Resultaten 4. Discussie 5. Bronnen.
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
N.E. langeveld Verpleegkunde , nr.1.  N.E Langeveld werkt in academisch medisch centrum universiteit Amsterdam  Ze doet research verpleegkundige.
risico’s in het verkeer bij vertraagd reactievermogen?
Invloed van beeldschermmedia op hersenontwikkeling van het jonge kind
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Downloaden van muziek Woensdag 9 maart Wat is de bedoeling? et binnenhalen van digitale muziekbestanden (meestal mp3 of wav format) in de computer.
Conversie programma’s Woensdag 12 januari Wat is conversie? Het omzetten van een media-file (tekst, geluid, foto, video) van het ene formaat naar.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Gratis Software 29 september 2010.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Zwarte gaten Fairouz, Maxime, Maurits en Paul.
De stad, het verhaal, de beleving en de media: eigen onderzoek minor I research Crosslab + Redactioneel herfst 2010 I
Max van der Poel Gyor Moore Xander Kerasovopoulos Micheal Bosker.
Chipsfabriek Tijd voor een balansdag? Kies de Chipsfabriek! Wat leerlingen hierover zeggen: “Ik vind het wel moeilijk, maar doordat het beeldend wordt.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Anw exo: shuttlerun test
Dieren jagen al hun hele leven, wij als mens ook, maar hebben het ons makkelijk gemaakt door technologie te gebruiken, wij als mensen kijken daarom nu.
Geheugen in beeld Caroline Apeldoorn en Nanda Zonjee Benedictus, Heiloo september april 2013 Inleiding In het verwonderingsdagboek van de onderzoekers.
Iris Wuts Elise Verhees Mirthe Munnichs Noortje Ververs
Jong en oud met elkaar in gesprek
De Vrije Wil Gaby Mevissen, Anouk Wassenbergh, Esmée Dohmen en Lena van Iterson.
24 april 2008 | 1 › / Henk Druiven Repository-gebruikersdag donderdag 24 april 2008.
Pluto dwergplaneet.
Gepersonaliseerd leren
ANW Module 2 bakkengellam.wordpress.com. Groep Dimfy Lambriex, Emma Bakker, Isa Engelen Thema Leven Hoofdvraag Is het terecht mensen te straffen voor.
Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Medmec04 Engagement.
Kunstmap Riemke Jentink VR1A.
Music Share Nadia Abdoelrahman Demi Gemerts 4FD. Inhoud.
Rook- en alcoholspecifieke opvoeding
Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
Linux Mint woensdag 8 oktober Linux Mint Wat is Linux Mint ?
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Verstandelijke beperking
Music Share Nadia Abdoelrahman Demi Gemerts 4FD. kernpunten.
HTML. Wat is HTML Je kunt er sites mee bouwen Hypertext Markup Language Afspraken voor opmaak: tags.
Levensboek – levensverhaal
keuze voor het tweede leerjaar
DE WERELD VAN DE CHAUFFEUR
Media is er altijd en overal
Netweten Cyberpesten.
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Transcript van de presentatie:

Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens De Piepjestest Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens

Inleiding Muziek heeft een grote invloed op mensen Wat voor invloed om het presteren van mensen? Menselijk geheugen in combinatie met emotie Sportprestaties  Rennen Wat voor invloed hebben verschillende soorten muziek op de sportprestaties van kinderen?

Onderzoek Shuttleruntest Klassiek Shuttleruntest Hardcore

Methode Klassen uit het 2de leerjaar Verdeel de klassen in 2 groepen Groep 1 rent Klassieke test Groep 2 rent Hardcore test Verwerk de resultaten in tabellen Gemiddeldes berekenen

Resultaten Klassiek Hardcore 6,1 6,5 http://anwchopin.wordpress.com/resultaten/ Klassiek Hardcore 6,5 6,1

Eigen ervaringen Karin Lizanne Edwin Rob

Conclusie Weinig tot geen verschil tussen de resultaten Inzet Doorzettingsvermogen Verschil onderling

Discussie Meer leerlingen Vaker laten rennen Per persoon een paar metingen Mening vragen na afloop Ander klassiek stuk Andere muziekstijlen Eventueel ander professioneel onderzoek bijv. adhv VO2max

Bronnen http://www.concordia.ca/now/media-relations/news-releases/20130212/early-music-lessons-boost-brain-development.php http://www.louisbolk.org/downloads/1812.pdf http://educatie-en-school.infonu.nl/studievaardigheden/47902-geheugen-beter-onthouden-door-middel-van-muziek.html http://www.sciencedaily.com/releases/2006/05/060524123803.htm http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-04/sumc-ss040813.php http://www.scientias.nl/daarom-wordt-ons-brein-zo-blij-van-dat-nieuwe-liedje-op-de-radio/84342 http://www.scientias.nl/dissonante-muziek-brengt-beest-in-u-naar-boven/66106 http://medicalxpress.com/news/2011-06-teen-brain-song-success.html http://mercuur.praktijkinfo.nl/pagina/93/vermoeidheid-en-muziektherapie/

Einde