Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier
Inleiding Doel Productkeuze: Iets wat ik zelf graag eet Beperkt te koop Product Prijs Plaats Promotie Markt Conclusie Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 2
Product (1) Kruidnoten: speculaas-achtige koekjes Met een laagje chocolade (wit, melk- of zwart) Nederlandse traditie in Sinterklaasperiode A-merken: Bolletje, Van Delft Biscuits Huismerken Bakkers Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 3
Product (2) Productie: iedereen kan het maken Verpakking Transport Opties: Andere smaken Andere kruidnoot Andere vorm Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 4
Product (3) Nu: Sinterklaas, gram Mogelijkheden: Grote verpakking / portieverpakkingen Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 5
Prijs Nu: afhankelijk van Soort merk Verkoopkanaal Doel: overleven Going-rate pricing Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 6
Plaats Nu: Supermarkten Bakkers Internet Supermarkten In de rekken (convenience) Aan de kassa (impuls) Snoepautomaten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 7
Promotie Nu: Displays Verlaagde prijzen Doel: merkbekendheid / productbekendheid Gratis proevertjes Opvallende plaats in de winkel Rekening houden met concurrenten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 8
Markt Voor “iedereen” Weinig groeiruimte in productcategorie Concurrenten Milieu (verpakking/afval) Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 9
Conclusie Tussendoortje Merk-/productbehoefte creëren Rekening houden met komst concurrenten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 10
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier 11