Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kopen is kiezen.
Advertisements

Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Nieuw in Nederland U aangeboden door
KRITISCHE KOPER?.
Productdossier-Breechpocket
Machtige internationale bedrijven
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
De marketing-instrumenten
Product Verkenning. opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Storecheck en consumentenonderzoek
Ford cargo T.
Breechpocket-productdossier
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Zelfcontrole bij consumenten
Er zijn vele soorten goederen en diensten
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
Product, merk en assortiment
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
GiffGaff.
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Productdossier-Breechpocket
De Toekomst Marketing.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Kruiswoordraadsels eten & drinken
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
Economie.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Marketing 5 havo.
Van harte welkom bij het. Programma uur Ontvangst uur Welkomstwoord door Maurice Wubben uur Presentatie Henri van Hassel uur Presentatie.
Spreekbeurt van Pascalle
Kruiswoordraadsels eten & drinken. 1. Dunne pannenkoeken zijn xxx.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Fairtrade Eerlijke handel. Wat is Fairtrade? Geschiedenis Hoe werkt Fairtrade? Criteria Belangrijke thema’s Fairtrade vandaag in de wereld Verkoopkanalen.
The LayKi car of the future Layla PassetMA2C Kim van SchieVeenLanden College Mijdrecht.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Klantrelevantie Product
ZOA Kruidnoten: Meer dan lekker!
Welkom VWO 5..
Smul gezond.
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
€ 5, VERKOOPPRIJS VOOR EEN
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Boodschappen doen.
Snel en gemakkelijk eten.
Tussenpresentatie.
Project display Julia obdeijn mtd1a4.
Transcript van de presentatie:

Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier

Inleiding Doel Productkeuze:  Iets wat ik zelf graag eet  Beperkt te koop Product Prijs Plaats Promotie Markt Conclusie Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 2

Product (1) Kruidnoten: speculaas-achtige koekjes Met een laagje chocolade (wit, melk- of zwart) Nederlandse traditie in Sinterklaasperiode A-merken: Bolletje, Van Delft Biscuits Huismerken Bakkers Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 3

Product (2) Productie: iedereen kan het maken Verpakking Transport Opties:  Andere smaken  Andere kruidnoot  Andere vorm Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 4

Product (3) Nu: Sinterklaas, gram Mogelijkheden:  Grote verpakking / portieverpakkingen Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 5

Prijs Nu: afhankelijk van  Soort merk  Verkoopkanaal Doel: overleven Going-rate pricing Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 6

Plaats Nu:  Supermarkten  Bakkers  Internet Supermarkten  In de rekken (convenience)  Aan de kassa (impuls) Snoepautomaten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 7

Promotie Nu:  Displays  Verlaagde prijzen Doel: merkbekendheid / productbekendheid  Gratis proevertjes  Opvallende plaats in de winkel Rekening houden met concurrenten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 8

Markt Voor “iedereen” Weinig groeiruimte in productcategorie Concurrenten Milieu (verpakking/afval) Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 9

Conclusie Tussendoortje Merk-/productbehoefte creëren Rekening houden met komst concurrenten Sanne Weerstra – Productdossier: chocoladekruidnoten 10

Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier 11