PS Consumer Assessment Health Plan Survey: CAHPS® Gathering patient experiences Oktober 2004 Barbara Vriens.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Kwalificaties op EQF niveau 5
Simuleren van DOT / Impact Analyse Simplifying Decisions for Everyone.
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Niels Chavannes MD PhD Associate Professor
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
HRQoL assessment in Children with Asthma
Het vier-instrumentenmodel van managementcontrol
Scaling up testing and counselling as it looks from treatment data monitoring perspectives: The applied research outcomes and the policy implications it.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Tx studygroup 2 Karlien, Ann, Tonny, Jaap & Nikki.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
Plus proche, pour aller plus loin dans LA VIE ACTIVE Dichterbij, om nog verder te gaan in HET ACTIEVE LEVEN WELCOME TO BRUSSELS Diverse partnerships: a.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
HIV, work and stigma 2013, Kerkrade Ronald A.M. Brands LLM Policy officer on Social and Legal advocacy.
GOVERNANCE & COMPLIANCE ADVISORY Onderzoek kwaliteit beleidsuitvoering vergunningverlening en -handhaving Gemeente Almelo Internal Audit, Risk and Compliance.
IST Status Gerrit van Nieuwenhuizen IST-MIT meeting BNL, July 24, 2008
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
in de eerste 2 weken na een herseninfarct ?
CAT: Phystrac bij CTS Julie Staals Sept 2007.
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Ronnie Slijkhuis Onderzoekersforum CQI The Internet: Valid or Flawed?
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Ontwikkeling van een organisatie door evolutie en revolutie
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Kenmerken van een persoonlijke brief
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
"Genetisch Gewijzigde Organismen in relatie tot de voedselvoorziening in 't algemeen, en in 't bijzonder in ontwikkelingslanden” Discussie Forum 28 Januari.
Novel Technologies to assess Gut Health Claims for Carbohydrates Lubbert Dijkhuizen & Fons Voragen 14 juni 2011.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Klik op een vlag. Click on a flag Language: Jefken is altijd daar om te helpen ! Jefken is always there to help !
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
IBM Software A vehicle manufacturer deploys business rules in one hour instead of a week IBM Operational Decision Manager software helps speed new business.
Professional Growth: Conferences and Workshops
The student will be able to:
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
Transcript van de presentatie:

pS Consumer Assessment Health Plan Survey: CAHPS® Gathering patient experiences Oktober 2004 Barbara Vriens

pS Outline Instruments Construction Response Validation Key findings Hospitals and Diabetics Questions

pS Instruments (1): 2 Markets

pS Instruments (2): CAHPS Consumer Assessment of Health Plans Survey, developed by the Agency for Healthcare Research and Quality (AHRQ) in the U.S. A CAHPS-questionnaire captures the experiences of patients with received care and experiences of customers with a health plan.

pS Instruments (3): developed june 2003 – june 2004 Healthcare market Diabetics CAHPS-NL Hospital CAHPS-NL Health insurance market Commercial CAHPS-NL

pS Instruments (4): Items ( experience, not satisfaction) Getting needed care Getting care quickly Courteous, respectful and helpful office staff How well doctors & nurses communicate Health plans customer service, information and paperwork Global ratings (nurses, doctors, hospital, health plan) Patient/Consumer demographics Quality of care (diabetic, i.e. group- cahps)

pS Construction (1): proces CAHPS ® : Adult Commercial Questionnaire Adult MedicAid Managed Care Adult MedicAid Fee-for-Service Supplement Hospital CAHPS ® Selection of questions Translation US-Dutch And Dutch-US Choice of best translation Translate and add extra questions

pS Construction (2): proces Extra questions were added in the following CAHPS: Commercial CAHPS-NL: questions about language spoken in order to see differences in non-Dutch origin and Dutch origin; Diabetics CAHPS-NL: QUOTE*-questions about specific diabetic-care (formulated in CAHPS structure). * QUality Of care Through the patients’ Eyes. The Quote-Diabetes is developed by Nivel, 2000.

pS Response Number of addressesCrude response Commercial CAHPS-NL97756% Diabetic CAHPS-NL (Amsterdam) 98357% Hospital CAHPS-NL (2 hospitals) %

pS Validation: Key findings Commercial CAHPS-NL Compares health insurance companies on Getting needed care Getting care quickly Courteous, respectful and helpful office staff How well doctors & nurses communicate Health plans customer service, information and paperwork Global ratings (nurses, doctors, hospital, health plan) Patient/Consumer demographics The translated questionnaire is found to be a useful instrument in the context of the Dutch healthcare system; A few questions should be adjusted to improve the questionnaire; Overall the new instrument was found to be valid and reliable.

pS Validation: Key findings Hospital CAHPS-NL Seven factors relating to patient hospital experience were constructed: communication with doctor communication with nurses discharge information communication about medication pain control physical environment nursing services Communication with nurses had the strongest relationship with the global ratings for nurses and hospital and likelihood of recommending the hospital; Differences between the two hospitals can be pointed out as differences between quality Overall the new instrument was found to be valid and reliable; The findings mirrored the results in the US and surveys in Dutch hospitals.

pS Experience hospital A and B (ill and healthy)

pS Experience (hospital A and B)

pS Population (hospital A and B)

pS New Medication and discharge experiences Both hospitals have low outcome on new medication Purpose and name of the medicine Co-medication Side-effects Allergic reactions Both hospitals have low outcome on discharge information Information how to behave Information about taking notice

pS Validation: Key findings Diabetes CAHPS-NL For a few aspects the findings mirrored other studies. There are limited studies available to compare; Ratings of patients have a relationship with the period in witch care was received (check of HbA1c, Cholesterol, blood pressure, feet); A few questions should be adjusted; Overall the new instrument was found to be a valid and reliable basis for further development.

pS

pS

pS

pS Show respectListening carefullyExplain thingsHave enough time Total

pS

pS

pS HbA1cCAHPSDiabcare Lower dan 979%87% 9 or higher21%13% Blood pressureCAHPSDiabcare Lower dan 9074%80% 90 or higher26%20% Lower dan 14047%45% 140 or higher53%55% Outcome

pS CAHPSDiabcare Eye controle70%68% Feet controle60%65% Urine controle60%82% Blood pressure90%92% HbA1c87% Process

pS parameterprocesUitkomstenPunten HbA1c (Long term suger) 93% of the patients had their HbA1c measured in the last 12 months 55% < 8% ≤ 21% ≥ 9,5% 5 10 Lipid profile85% of the patients had their lipid profile measured in the last 12 months 63% heeft LDL ≤ 130 mg/dl 20 Risc profileOf 90% of the patients the risk profile is known based on blood pressure, Hba1c and lipid profile Improvement of 10% 40

pS parameterprocesuitkomstbonus Patient experience90% is informed about HbA1c, blood pressure and life style 80% knows their own level of HbA1c, blood pressure and reproduces life style advise 20 afstemming (interaction between professionals) 80% gets uniform information from the different health providers of goals to achieve 20

pS Questions?

pS Organisation of mailings 1. Selection of patiënts/customers and corresponding names and adressess 2. Making mailpack 3. Send mailpacks and reminders 4. Monitoring response (telephone and mail) 5. Scanning Question- naires

pS 1.Selectie mailbestand aSteekproeven (doelgroepbepaling) Algemeen (1000, a-select, jaar) Diabetes (1000, Amsterdam, jaar) Ziekenhuizen (korter dan 3 mnd geleden ontslagen, jaar) Lucas Andreas (1000, aangeleverd door het ziekenhuis) Flevo(1000, aangeleverd door het ziekenhuis) bKoppeling NAW cControles Actualiteit (M&V) Non-mailing list (M&V) Maximaal 1 vragenlijst per verzekerde

pS 2.Samenstelling mailpack Samenwerkingen vaststellen (NDF, NPCF) Begeleidende brief (inhoud, ondertekening) Ontwerp briefpapier, enveloppen en postkaart Bestellen en drukken briefpapier etc. Opmaak vragenlijsten (Algemeen, Diabetes, Ziekenhuizen) Incl. enquêtenummers Printen vragenlijst (gepersonaliseerd met code) Printen brieven

pS 3.Verzending vragenlijsten door MailStreet Testen verzending 1 Couverteren Verwijderen overleden verzekerden Verzending 1: brief, vragenlijst, antw.envelop Printen postkaarten Verwijderen overleden verzekerden Verzending 2: postkaart (na 1 week) Verwijderen respondenten Printen vragenlijsten Verwijderen overleden verzekerden Verzending 3: brief en vragenlijst (na 3 weken) Verwijderen respondenten Printen vragenlijsten Verwijderen overleden verzekerden Verzending 4: brief (na 2 weken) Verzending 1 Algemeen en Diabetes Verzending 3 Verzending 4 6 weken Ziekenhuizen Verzending 2

pS 4.Monitoring respons Retour enveloppen bij Agis Dagelijks aantal respondenten bij mailstret Verzending van reminders Registratie telefonische vragen en verzoeken Beantwoorden vragen en verzoeken Follow up Rapportage

pS 5.Scanning questionnaires

pS Juridische haken en ogen Medische selectie Wetenschappelijke haalbaarheidsstudie, goed verzekeraarschap Dataselections for DBC’s and FKG-groups already exist Privacy Protocol Privacy wordt gewaarborgd doordat alleen MailStreet de individuele resultaten ziet met NAW en verzekerde nummer erbij. Zie sleutelbestand

pS Aanmaken sleutelbestand Verzekerde Enquête nummer Verzekerde NAW Geslacht Geboorte nummer datum Verzekerde NAW Geslacht Enquête nummer nummer Agis Notaris MailStreet Verzekerde “Externe nummer gegevens“ Enquête Enquête Verzekerde “ Ext.Gegevens” nummer resultaten nummer Koppelbureau Enquête nummer resultaten Enquête Enquête “ Externe nummer resultaten gegevens”

pS Communicatie Intern Afstemming inkoopteams Mailprocedure Direct betrokkenen informeren Extern Steun van belangenorganisaties Medewerking relaties (zorgverleners) Voorlichting aan verzekerden (respondenten) Voorlichting aan pers

pS Patiëntenervaringen Ziekenhuis Formule en deskundigheid in huis of toegankelijk voor Agis Database eigendom van Agis Tevredenheid communicatie Tevredenheid zorg Tevredenheid specialistische zorg Tevredenheid toegang

pS Patiëntenervaringen diabeteszorg Formule en deskundigheid in huis of toegankelijk voor Agis Database eigendom van Agis Diabeteszorg algemeen58% goed of hoger Diabetesvragen beantwoord56% Toegang acute vraag46% Uitleg labresultaten50% Respect zorgverlener70% internist, diabetesverpleegkundige, diëtist, huisarts