................................................................................................. Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
De zin en onzin van escrow
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Verkoop- en debiteurenproces
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Project DIGITAAL VERGADEREN
Weddeschalen & Weddebijslagen
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
1 Studiedag 3D Topografie Bram Verbruggen Technisch medewerker Geo-Informatie Ingenieursbureau Gemeente ‘s-Hertogenbosch Gebruikerswensen en huidige mogelijkheden.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Van Nul naar Drie Normaliseren.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Het Management Informatie Portaal
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
VTB Technasium Vakcollege
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Kunstlicht door: Koert Ringelenberg
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Beschermde planten en dieren binnen omgevingsvergunning
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
1 Het nut van de bron Gebruikersdag GBKN 4 juni 2010 Bart van der Lely.
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
Digitale urenverwerking voor leerbedrijven
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
Ontwikkeling van aanbevelingsalgoritmen voor online social games Jan Heuninck.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Facet De beveiligde site en de beheerder Facet.
ZijActief Koningslust
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren en Incasso 22 maart 2011 Jasper Alblas Eneco Oracle ontwikkelaar

Introductie Agenda - Eneco introductie - Klantvraag - APEX keuze - Architectuur - Demo - Ontwikkelproces - Resultaat voor eindgebruiker

Profiel Eneco B.V. Met ruim (=3.300 FTE) medewerkers bedienen we twee miljoen zakelijke en huishoudelijke klanten Grootste zelfstandige energiebedrijf en marktleider warmtelevering in Nederland Activiteiten in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk De aandelen zijn in handen van 60 Nederlandse gemeenten Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam De overname van delen van Econcern in 2009 betekent voor Eneco een versterking van de duurzaamheidstrategie

Marktgerichte organisatie Negen businessunits

Eneco Supply

Services Debiteuren en Incasso Debiteuren en incasso incasseert de betalingen en maant de klant bij het uitblijven hiervan door: - Het verwerken van alle ontvangen betalingen - Het aanmanen van klanten die niet op tijd betalen - Het afscheid nemen van klanten bij blijvende betalingsproblemen. - Het behandelen van problematische schulden (bijvoorbeeld schuldhulpverlening) - Het behandelen van prepaidklanten

Services Debiteuren en Incasso De Klantvraag…

Klantvraag Het oude proces

Klantvraag Samenstellen excelbestand Bronsysteem BUCO Verversing SQL/Macro (1 uur) Handmatige nabewerking (8 uur)

Klantvraag Greep uit requirements - Toegangsbeveiliging op basis van windows gebruikersnaam en wachtwoord. - Ophalen van gegevens uit bronsysteem met betrekking tot klanten met schuld of een tegoed (account credit) die in bepaalde -in te stellen- incassogroepen of incassostappen vallen. Het betreft hier gegevens van de klant en het actuele schuld- en tegoedsaldo. - Automatisch matchen van klantnummer-accountnr naar bestaande broncodes - Het overzicht moet diverse filter en sorteermogelijkheden bieden, zoals onder andere filteren op behandelaar, sorteren op klantnaam, filteren en sorteren op broncode. Op vrijwel alle velden moet dit mogelijk zijn. - Tijdig beschikbaar zijn van gegevens (max. een dag achterstand)

Toepassingskeuze APEX keuze - Onderzocht door BICC - Draagvlak eindgebruikers. - Iteratief ontwikkelen (RUP). - Snelheid ontwikkelen. - Inpasbaar in bestaande oplever-werkwijze. - Voordelen van de Oracle database

Toepassingskeuze APEX keuze - Ontbreken architectuur standpunt - Nieuwe standaarden en richtlijnen opstellen - Geen garanties vanuit bestaande toepassingen - Opzetten omgevingen en procesinrichting - Kennis

Architectuur Plaats in bestaand landschap MVS MIS APEX interface KIES ???? DB-link

Demo Klant Incasso en Segmentatie

Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces - Oracle Apex Oracle Designer - Serena ChangeMan Version Manager - SQL*Plus - PL/SQL Developer

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Standaarden en Richtlijnen

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Inrichtingseisen: - OTAP straat - Workspace ID - Tools

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Objecten en exports: - Workspace export - Applicatie of pagina export - Users - Images - Standaard gebruik van logo - etc.

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard: - Pagina nummering - Subscription - Applicatie definitie - Globals g_versie, g_database - Authenticatie

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard:

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard:

Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Subscription: Authorisatie en authenticatie Themes en templates Lists of values (LOV)

Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces Ervaring en leerpunten

Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Relatief eenvoudig aansluiten op Active Directory:

Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Gebruik van APEX_COLLECTIONS

Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Interactive report:

Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Aansluiten op opleverproces

Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Updatable Interactive Report? - Javascript clientside functionaliteit - Debugging - Refresh van subscribed items

Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces: samenwerking Bespreek van tevoren de (on)mogelijkheden en stem dit af met het ontwerp en eindgebruikers. Samenwerking

Klant Incasso en Segmentatie Resultaat voor eindgebruiker - Gebruiksvriendelijk - Sluit aan op huidig Oracle landschap - Voordelen van Oracle database - Performance - Tijdswinst door sneller proces (minder handmatige acties) - Actuele data (-1 dag ipv -8 dagen)

Klant Incasso en Segmentatie Resultaat voor eindgebruiker Volledig werkende applicatie van impact, ontwerp, bouw, test en implementatie, doorlooptijd van half jaar. FTE’s: 1 ontwikkelaar 1 ontwerper GAT-testers Uitbreiding volgt.

Vragen?